Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیر کل حزب الله لبنان ضمن رد هر گونه قیمومیت عربی یا خارجی بر این کشور اعلام کرد: عربستان در کنار اسرائیل و آمریکا در پشت پرده بحران های منطقه است.

به گزارش قدس آنلاین، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که امروز منطقه ما شاهد بحران های متعددی چه در سوریه، عراق، یمن، بحرین و شماری از کشورهاست که اگر به پس زمینه این بحران ها دقت کنیم همواره عربستان را در کنار و همراه آمریکا و اسرائیل در پشت پرده شکل گیری این بحران ها می یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ نعیم قاسم گفت که عربستان کشوری است که از تروریسم تکفیری حمایت کرده، یمن را بمباران می کند و مردم این کشور را به کام مرگ می فرستد و از گروه ها و جریان هایی که دست به تخریب خاورمیانه زده اند حمایت مالی می کند و خط ارتباطی آشکاری با اسرائیل ایجاد می کند تا به مسأله فلسطین ضربه بزند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در جریان امضای کتاب «برای چشمان تو ای زینب» گفت که ریاض از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی علیه ایران توطئه چینی می کند.

وی افزود: عربستان حامی اصلی اسرائیل و پایان دادن به پرونده فلسطین به شکلی است تا اسرائیل را راضی نگاه دارد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ریاض همچنین از داعش و گروه های مشابه آن در سوریه و عراق با همه امکانات خود حمایت کرد و سوریه را به ویرانی کشاند و زندگی مردم عراق را نابود کرد و امروز هم با خونسردی یمنی ها را به قتل می رساند.

شیخ نعیم قاسم گفت: عربستان تلاش کرده تا لبنان با ثبات و متحد را تخریب کند زیرا بیروت امروز تحت امر عربستان نیست و با بینش «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و حمایت چهره های میهنی لبنان از رئیس جمهور این کشور، نقشه ریاض در خصوص لبنان نقش برآب شد.

وی تأکید کرد: عربستان در تصمیم گیری ها و سیاست های خود در کل منطقه با شکست مواجه شده است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، اما قرار نیست این شکست ها را از طریق لبنان جبران کند زیرا لبنان در مقابل سخت ترین بحران های منطقه ایستادگی کرده، در برابر اسرائیل ایستاده و سرزمین خود را آزاد کرده است و یک قدرت بازدارندگی واقعی در برابر اسرائیل به شمار می رود.

نعیم قاسم اعلام کرد که لبنان توانسته در برابر امارت های تکفیری داعش در شرق لبنان در دشت های عرسال و رأس بعلبک و القاع ایستادگی کند و همچنین موفق شد تا معادله سه گانه مردم، ارتش و مقاومت را در برابر چالش هایی که لبنان را تهدید می کردند ایجاد کند.

وی افزود: کسی نمی تواند به مردم و مقاومت لبنان چیزی را تحمیل کند زیرا تصمیم گیرنده نهایی مردم هستند که با عزت و آزادی سرنوشت خود را رقم می زنند.

شیخ نعیم قاسم گفت که دیکته های عربستان غیر قابل قبول است و حزب الله مانند مناره مقاومت لبنان در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی است و جزء جدا نشدنی از معادله قدرت در لبنان به شمار می رود و یکی از ستون های اصلی و مرکزی تشکیل دولت در لبنان به شمار می رود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت با هرگونه دخالت و امر نهی خارجی یا عربی علیه لبنان مخالفیم و گزینه های دولت لبنان از طریق توافق آزاد میان جریان های سیاسی کشور ایجاد می شود. وی یادآور شد که حضور رزمندگان حزب الله در سوریه برای مقابله با تکفیری ها و تروریست ها بوده تا از لبنان حمایت شود و امروز کاملا اثبات شده که مبارزه با گروه های تکفیری در خاک سوریه به ایجاد امنیت در لبنان منجر شده است.

وی تأکید کرد که مقاومت و حزب الله پیروزی های گسترده ای به دست آورده اند و همین مسأله آنها را برای باقی ماندن در میدان مبارزه و دست یابی به پیروزی های بیشتر ترغیب می کند تا آینده بهتری برای لبنان و منطقه ایجاد شود. وی تأکید کرد که حزب الله خورشید آزادی است که اظهارات پیروان اسرائیل و حامیان تروریسم تکفیری در اتحادیه عرب به آن آسیبی وارد نمی کند.

منبع: العهد

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به گزارش ایسنا، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به نقل از النشره، وی گفت: صحنه سرکوب تحصن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا نقاب را از چهره واقعی آمریکا بر انداخت و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره آزادی بیان را در مقابل دنیا آشکار کرد اما غزه ‌بی باک بر جامعه بین‌المللی که با دشمن همدست است و کشورهایی که با رژیم صهیونیستی در منطقه سازش کرده‌اند حساب باز نمی‌کند بلکه به جبهه‌های مقاومت در لبنان عراق و یمن تکیه می‌کند.

وی گفت: ادامه فعالیت جبهه‌های پشتیبان غزه بعد از ۲۰۰ روز از درگیری‌ها از کریات تا ایلات و دریای سرخ و مابعد آن، نشان دهنده قدرت جبهه‌های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق افزود: رسیدن پهپادهای مقاومت به عمق اراضی اشغالی در عکا، بیت هیلل و عرب العرامشه نشان دهنده قدرت این پهپادها برای عبور از تمام سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل است. پهپادهای مقاومت از سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل عبور کرده‌اند و به جایی که مقاومت بخواهد می‌رسند و این یک موفقیت استراتژیک برای مقاومت در این درگیری است.

وی گفت: کثرت تهدیدات رژیم صهیونیستی دلیل قدرت نیست بلکه دلیل آشفتگی و ترس و نگرانی دشمن است. دشمن قبل از اینکه به فکر جنگ با حزب‌الله در لبنان بیفتد بیش از هزار محاسبه انجام می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: میانجی‌گری‌ها و پیام‌های بین‌المللی به خاطر نجات غزه یا کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات دشمن جنایتکار صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است