Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > غرب آسیا - همشهری‌آنلاین:
خلیل حیه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در کنفرانسی مطبوعاتی در غزه گفت: پرونده بازداشت‌های سیاسی باید برای همیشه بسته شود و هرگونه بازداشتی در این راستا باید جرم شناخته شود. عاقلانه و منطقی نیست که فردی در کرانه باختری یا نوار غزه به خاطر گرایش‌های سیاسی بازداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خليل حيه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تأکید بر این که مسأله فلسطین در مرحله‌ای بسیار خطرناک و در معرض نابودی قرار دارد، گفت، حماس با جدیت و شفافیت در تلاش برای تحقق آشتی ملی با هدف مقابله با خطرها و چالش‌های پیش روی مسأله فلسطین است.

به گزارش ایسنا،  حيه اظهار کرد: ما در پی تحقق آشتی ملی براي مقابله با طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی برای نابودی مسأله فلسطین و دفاع از ملت فلسطین هستیم که به مثابه پایه و ستون این مسأله است.

او ضمن تاکید بر مخالفت قاطع با طرح‌ها و اقدام‌هاي رژیم صهیونیستی در قدس با هدف برهم زدن اوضاع و تحمیل واقعیت‌های مد نظر خود در این شهر، تصریح کرد که تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی هرگز راه را برای دشمن صهیونیستی برای اشغال این مکان مقدس باز نخواهد کرد و موجب اعطای هیچ حقی به این رژیم در سرزمین فلسطین نخواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، حيه افزود که بهترین واکنش فلسطینیان به اقدام‌هاي آمریکا، اعلام برگزاری انتخابات شورای ملی و سازمان آزادی بخش ظرف مدت سه ماه آینده خواهد بود.

این عضو دفتر سیاسی حماس در رابطه با گفت‌وگوهای آشتی ملی در قاهره هم گفت: ما براي ایجاد سازوکارهای اجرای توافق آشتی ملی در سال ۲۰۱۱ به قاهره می رویم و از دو ماه پیش گام‌های بلندی در مسیر تحقق آشتی ملی برداشته‌ایم.

خلیل حیه خاطر نشان کرد که دومین گام آغاز گفت‌وگویی جامع است و آشتی ملی مورد حمایت و استقبال همه قرار گرفته و دیگر بازگشت به عقب ممکن نیست و این انگیزه‌ای برای گروه‌های فلسطینی برای موفقیت گفت‌وگوهای قاهره خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای آشتی ملی قاهره در سال ۲۰۰۹ سندی ملی و باشکوه را ارائه کردیم که برگرفته از سند وفاق ملی در سال ۲۰۰۶ بود و زمینه‌ساز شراکت ملی شد و پس از آن نیز توافق ۲۰۱۱ حاصل شد که به مثابه سندی قانونی، اساسی و ملی بود و ما آن را سند اصلی می‌دانیم که باید مورد احترام قرار گیرد و اکنون به قاهره می‌رویم تا سازوکارهای لازم برای اجرای توافق آشتی ملی را ایجاد کنیم.

او تأکید کرد که ملت فلسطین باید در سایه تحولات منطقه، اعمال فشارهای آمریکا و تلاش های دشمن صهیونیستی برای به شکست کشاندن آشتی ملی، فرصت را غنیمت شمرده و همگی حول مسأله فلسطین با یکدیگر متحد شوند.

خلیل حیه اظهار کرد: سازمان آزادی‌بخش اولین پرونده از میان پرونده‌هایی است که باید حل و فصل شود زیرا این سازمان به منزله خانه معنوی فلسطینیان است که باید از طریق انتخابات بازسازی شود و تمامی گروه‌های فلسطینی در آن مشارکت داشته باشند.

حیه گفت: ما آماده‌ایم تا از طریق صندوق‌های رأی سازمان آزادی‌بخش را بازسازی کنیم و موافق این کار هستیم.

او همچنین بر ضرورت توافق بر سر زمان برگزاری انتخابات شورای ملی و تسریع در روند صدور قانونی که انتخابات بر اساس آن برگزار شود، تأکید کرد.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد: در توافق قاهره، بر سر تشکیل چارچوب رهبری موقت سازمان آزادی‌بخش توافق حاصل و قرار شد این نهاد مسئولیت نظارت بر توسعه و فعال‌سازی سازمان آزادی‌بخش، تمامی پرونده‌های آشتی ملی و فعالیت‌های سیاسی عمومی در فلسطین را بر عهده داشته باشد و ما با این مسأله موافق هستیم.

حیه اعلام کرد: دولت وفاق ملی اداره امور نوار غزه از جمله گذرگاه‌ها و مرزها را به کلی به دست گرفته است و ما از این بابت خوشحال هستیم؛ چرا که این بخشی از توافق آشتی ملی است.

او از دولت وفاق ملی خواست به مسئولیت‌های خود در قبال ساکنان نوار غزه به طور کامل عمل کند.

حيه ضمن بیان این که جنبش حماس برای تحقق آشتی ملی و آغاز به کار دولت وفاق ملی در غزه هر کاری که در توان داشته، انجام داده است، تصریح کرد که حساب امنیت نوار غزه کاملا جداست و باید به طور اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد.

عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که درخواست برخی طرف‌ها برای اجرای توافق سال ۲۰۰۵، یعنی التماس برای بازگشت مجدد اشغالگری به گذرگاه‌های غزه.

از سوی دیگر، خلیل حیه بر ضرورت توافق بر سر زمان برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت حماس این امر را بسیار مهم و ضروری می‌داند.

وی ابراز امیدواری کرد که گروه‌های فلسطینی در قاهره به توافق برسند که در مدت نهایتا شش ماه این امر انجام شود و دادگاه انتخابات همان‌گونه که در توافق مورد تاکید قرار گرفته، تشکیل شود.

حیه تاکید کرد که در توافق سال ۲۰۱۱ تاکید شده که موضوع امنیت با توجه به پیچیدگی‌هایی که دارد، از مسأله فعالیت دولت کاملا جدا خواهد بود.

او تصریح کرد که پرونده امنیتی پس از تشکیل کمیته امنیتی مشترک متشکل از هشت نفر تحت فرمان رئیس تشکیلات خودگردان حل و فصل خواهد شد.

وظیفه این کمیته بازسازی ساختار سرویس‌های امنیتی در کرانه باختری و نوار غزه تحت نظارت مصر است.

در همین زمینه: افزایش فشار آمریکا بر فلسطینی‌ها اتحادیه عرب خواهان تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی شد مصلحت مردم فلسطین مبنای رابطه حماس با طرف‌های خارجی حماس اداره غزه را واگذار کرد مذاکرات آشتی بین حماس و فتح در قاهره آغاز شد به رسمیت شناختن اسرائیل موضوع مذاکره فتح و حماس نیست تشکیل کابینه فلسطین در غزه آشتی فتح و حماس در غزه با میانجیگری مصر

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود

یک مامور پلیس انگلیس به دلیل انتشار تصاویری در حمایت از حماس، به «حمایت از تروریسم» متهم شد!

به گزارش ایسنا، پلیس انگلیس اعلام کرد یک مامور پلیس این کشور به دلیل انتشار تصویری در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به حمایت از تروریسم متهم شده است.

در نوامبر سال گذشته در پی تحقیقات پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس، «محمد عادل» مامور پلیس ۲۶ ساله در منطقه «برادفورد» انگلیس بازداشت شد.

اداره مستقل نظارت بر رفتار پلیس انگلیس اعلام کرد تحقیقات پلیس مبارزه با تروریسم این کشور درباره پیام‌هایی تحقیق کرده که «محمد عادل» در پیام‌رسان واتساپ منتشر کرده است.

این نهاد انگلیسی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در روز دوشنبه، محمد عادل ۲۶ ساله به دو فقره انتشار تصویر در حمایت از یک سازمان ممنوعه (حماس) متهم شده است؛ اقدامی که ناقض ماده ۱۳ قانون تروریسم انگلیس است. گفته می‌شود این جرایم ادعایی در ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۳ روی داده‌اند.»

دولت انگلیس حماس را یک «سازمان تروریستی» می‌داند و به همین دلیل مامور پلیس مذکور را از خدمت تعلیق کرده است. او قرار است در روز پنجشنبه برای رسیدگی به اتهامات خود در دادگاهی در لندن حاضر شود.

از هفتم اکتبر تا امروز پلیس انگلیس چندین نفر را به دلیل شرکت در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان بازداشت کرده است. همچنین پلیس مبارزه با تروریسم این کشور اعلام کرده که چندین پرونده در رابطه‌ با حمایت از حماس در فضای مجازی دریافت کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • واکاوی گرایش‌های ضداسرائیلی «نسل z» در آمریکا
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود