Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@00:10:52 GMT

سعید مرتضوی: ما به دادگاه دعوت نشده بودیم!

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۶۳۵۵

خرداد: سعید مرتضوی دادستان سابق تهران گفت: وقت رسیدگی دادگاه امروز در شعبه ٢٢ دادگاه تجدیدنظر به بنده و وکیلم اعلام و ابلاغ نشد.
 
به گزارش خرداد از ایرنا، جلسه دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران قرار بود سه شنبه 18 مهر در دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شود که به دلیل حضور نیافتن او و ارائه گواهی پزشکی، موضوع رسیدگی به این پرونده انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
برهمین اساس قرار شد جلسه 30 آبان ماه جلسه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار شود.
 
میرمجید طاهری وکیل اولیای دم روح الامینی (یکی از جان باختگان کهریزک) پیشتر در این باره  گفته بود، سعید مرتضوی در این پرونده وکیل نداشت و باید خود مرتضوی به دفاع در جلسه بپردازد؛ در این پرونده از ابتدا خود مرتضوی دفاع کرد.
 
طاهری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پس از گذشت بیش از هشت سال، رسیدگی به پرونده ادامه دارد این پرونده به جلد 32 رسیده است و 15 هزار صفحه دارد.
 
امروز هم سعیدمرتضوی در جلسه تجدیدنظری که به دلیل حضورنیافتن او در تاریخ ١٨ مهر تجدید وقت شده بود، حاضر نشد.
 
وی در گفت و گو با ایرنا، اظهارکرد: در خصوص شکایت جدید عبدالحسین روح الامینی هیچگونه وقت رسیدگی به اینجانب و وکیل بنده ابلاغ نشده است. در مورد شکایت قبلی به شماره تلفن همراه اینجانب از طریق دفتر دادگاه تماس می گرفتند و وقت رسیدگی را اعلام می کردند و من هم به همراه وکیلم حاضر می شدم.
 
دادستان سابق تهران ادامه داد: اما امروز چنین اقدامی هم از سوی دفتر دادگاه به عمل نیامده است. در ضمن وکیل اینجانب آقای رضا جعفری به همراه لایحه به دادگاه مراجعه کرد اما رییس محترم دادگاه از پذیرش لایحه خودداری کرد.
 
مرتضوی با نتیجه گیری از سخنان خود گفت: بنابراین وقتی که وقت رسیدگی به من یا وکیلم ابلاغ نشده است در حقیقت یعنی ما به دادگاه دعوت نشده ایم و دیگر اینکه وکیلم امروز به همراه لایحه رفته بود اما او را نپذیرفتند.
 
وی اضافه کرد: توضیحات مفصل است اما نمی خواهم وارد جزئیات پرونده شوم چون معمولا در رسانه ها این جزئیات منعکس نمی شود. برچسب ها: دادگاه ، سعید مرتضوی ، وقت رسیدگی ، روح الامینی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان  کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: در چندماه آینده دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار داشت: ۲۱  هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح وسازش مختومه شده است.

وی گفت: سال گذشته شورا‌های حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده را با صلح وسازش مختومه نموده اند.

وی خاطرنشان ساخت: شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعا به ۲۶ هزارو ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد می‌باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۲۶ هزارو ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۵ حوزه قضایی شرق استان کرمان وارد  و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

وی  به فعالیت شعبه شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم اشاره و بیان داشت: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شورا‌ها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰  پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد  ۱۶  زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دیگر خبرها

  • آجورلو یا سعید آذری مدیرعامل استقلال می‌شوند؟
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی