Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-03-19@11:45:50 GMT

طبیعت زیبای جنگل راش (جنگل مرسی سی سنگده) +عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۰۰۳۴

طبیعت زیبای جنگل راش (جنگل مرسی سی سنگده) +عکس

فاصله تهران تا جنگل راش ، تور یک روزه جنگل راش ، مسیر دسترسی به جنگل راش ، جنگل مرسی سی  سنگده ،مسیر جنگل مرسی سی ،جنگل راش دالاهو ،جنگل مرسی سی کجاست ، آدرس جنگل مرس سی

پنج دلیل اصلی برای سفر به جنگل راش کدامند؟حضور در میان درختان تنومند و سیلندریک و سربه فلک کشیده راشبازدید از کلیماکس جنگل های هیرکانیتجربه جنگل پیمایی سبک در مسیر به فرد، زیبا و کم شیبتجربه و هیجان وانت سواری در مسیر منحصر به فرد جاده جنگلی فریمطعم غذای گرم (جوجه کباب) در دل طبیعت بکر فریمزمان سفر برای بازدید از  جنگل راش چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این جنگل از انتهای اردیبهشت ماه تا ابتدای دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این جنگل در بقیه سال کاهش می‌یابد بلکه به علت شرایط جوی رفتن به این منطقه سخت می‌شود. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این جنگل دارد.

از چه مسیری به دیدن این جنگل برویم؟

مسیر دسترسی به آن از جاده هراز، ۲۵ کیلومتری جنوب آمل به سمت شرق و به سمت سنگچال دارای فرعی است. طول جاده فرعی تا سنگچال ۱۸ کیلومتر و فاصله پرشیب سنگچال تا راش نیز حدود ۵ کیلومتر است.

فاصله از تهران : ۱۹۵ کیلومتر
منطقه : مازندران، پل سفید
دسترسی :  جاده فیروزکوه، روستای سنگده
مسافت پیاده روی :  ۵٫۶ کیلومتر (رفت و برگشت) ۳ ساعت

محدوده طرح راش، داخل محدوده جنگلی روستای سنگده قرار داره. برای رسیدن به روستای سنگده شما باید از تهران، جاده فیروزکوه رو به سمت ساری طی کنید تا به شهر پل سفید برسید. خروجی روستا دقیقا ابتدای شهر پل سفید (خروجی فرعی سمت راست جنب پمپ بنزین) قرار داره و از اون جا باید ۲۵ کیلومتر جاده کوهستانی رو طی کنید تا به روستای سنگده برسید.

توصیه میشه برای این سفر از ماشین شخصی خودتون استفاده کنید.

بعد از این که به روستا رسیدید، باید جنگل بانی رو رد کنید (در حال حاضر اجازه داده میشه و نیاز به مجوز خاصی نداره) و مسیر خاکی رو داخل محدوده حفاظت شده ادامه بدین تا به محدوده درختان راش برسید. طول مسیر خاکی حدود ۱۰ کیلومتره. برای راهنمایی بیشتر قسمت مسیریابی رو مطالعه بفرمایید.

جاده خاکی از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخورداره و میتونید با ماشین شخصی مسیر رو طی کنید، اما اگه ماشینتون آفرود باشه مسلماً راحت تر هستید. برای طی مسیر میتونید از نیسان های محلی هم استفاده کنید.

برای رسیدن به سنگده، با توجه به ممنوعیت تردد اتوبوس و میدل باس در این جاده، مینی بوس های محلی در منطقه وجود داره که می تونید با اون ها خودتون رو به سنگده برسونید، اما ممکنه در طول روز چند بار بیشتر از این مسیر عبور نکنند. اما اگه تعدادتون زیاده می تونید از قبل هماهنگ کنید که سر جاده منتظرتون باشن.

آبشار اوبن و رود تجن در جنگل راش شهرستان سوادکوه این روزها در کنار طبیعت رنگارنگ پائیزی و برگریزان درختان سر بر آسمان نهاده، جلوه ای زیبا و دیدنی به خود گرفته است.

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان - بیرجند زیر بار ترافیک رفت

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در مراسم بازگشایی و بهره برداری از این مسیر ارتباطی که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاونین و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد افزود: این اداره کل مصمم است شبکه بزرگراهی استان را به سمت شمال کشور به فوریت تکمیل کند.

عطاء اله اکبری از تکمیل بزرگراه زاهدان - بیرجند در سه سال آینده خبر داد و گفت: با زیر عبور بردن این ۲۰ کیلومتر تاکنون ۵۵ کیلومتر باند دوم توسط این اداره کل از سه راهی دشتک به سمت بیرجند ساخته شده و در تداوم این مسیر برنامه ریزی شده سال آینده نیز ۲۵ کیلومتر بزرگراه ساخته شود تا زاهدان به سفیدآبه متصل شود.

وی با بیان اینکه برخورداری از پهناورترین شبکه راه‌های ارتباطی، قرار گرفتن در مسیر یکی از مهمترین کریدور‌های اصلی تجارت جهانی و صد‌ها مزیت اقتصادی دیگر، ضرورت وجود راه‌های مواصلاتی استاندارد را در پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور اجتناب ناپذیر کرده است، بیان کرد: شبکه بزرگراهی آماده شده به طول ۷۵کیلومتر به همراه پل شیله در سفر هیات دولت خدمتگذار افتتاح خواهد شد ولیکن با تصمیم استاندار و با هدف تسهیل سفر و کاهش تلفات جاده‌ای مقرر شد تا تاریخ افتتاح مسیر‌ها بازگشایی شود.

مدیرکل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش گسترده پیمانکاران طرف قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: پیمانکاران با وجود طلب بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی، صحنه تلاش و همت را ترک نکردند و برای بالابردن ایمنی محور‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای و نیز تحقق توسعه استان در کنار تعهد این اداره کل ماندند که جای قدردانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۳۸ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • عملیاتی شدن تست‌گرم خط سوم قطار شهری مشهد
  • «تست‌ گرم» خط سوم قطار شهری مشهد عملیاتی شد
  • ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بیرجند زیر بار ترافیک رفت
  • نقاشی‌هایی برای پناه بردن به جنگل
  • ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان - بیرجند زیر بار ترافیک رفت
  • اجرای طرح پویش ملی مسیر سبز ایران پاک در خوی 
  • ساخت ۲۷.۶ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کردستان
  • ◄ ۵۵ کیلومتر رانندگی در دریا؛ تصاویری از طولانی‌ ترین پل روی آب جهان در چین
  • کارت دعوت طبیعت زیبای «خوران» برای گردشگران نوروزی