Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-28@11:35:53 GMT

بیانیه وزارت خارجه در خصوص پایان داعش

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۰۸۸۹

به نظر می رسد فصل مهم دیگری از تحولات در منطقه حساس غرب آسیا با همکاری، همراهی و رشادت همه نیروهای مقاومت و کشورهای منطقه که در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و کشتار انسان های بی گناه، با تمام توان و در عمل گام های بلندی برداشتند آغاز شده و می رود که این منطقه و جهان را در برابر آزمون و تجربه ای تاریخ ساز قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه به دنبال پایان دولت خود خوانده و تروریستی داعش بیانیه صادر کرد.
به گزارش جنوب نیوز، در این بیانیه آمده است:  
بسم الله الرحمن الرحیم
اینک و در پس شش سال مقاومت سلحشورانه و شجاعانه در برابر تمامی توطئه های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه، با هدایت رهبری معظم انقلاب اسلامی و رشادت سردار پر افتخار سلیمانی آخرین کورسوی امید "حکومت موهوم اسلامی در عراق و شام" به خاموشی گرایید و پرچم شکوهمند پیروزی حق بر باطل و فتح بزرگ دلیر مردان مقاومت در آخرین پایگاه های مولّد خباثت، کشتار و جنایت به اهتزاز در آمد. 
به نظر می رسد فصل مهم دیگری از تحولات در منطقه حساس غرب آسیا با همکاری، همراهی و رشادت همه نیروهای مقاومت و کشورهای منطقه که در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و کشتار انسان های بی گناه، با تمام توان و در عمل گام های بلندی برداشتند آغاز شده و می رود که این منطقه و جهان را در برابر آزمون و تجربه ای تاریخ ساز  قرار دهد.
آنانی که در این سال های پر فراز و نشیب، دهشتناک و تاریک تاریخ بشری در کنار ملت های مظلوم سوریه و عراق ایستادند و با اراده ای راسخ در میدان مبارزه و مذاکره هزینه ای سنگین برای دفاع از کرامت آدمیان و در مقابله با نفرت آفرینان و کینه توزان پرداختند، امروز با افتخار تمام به اعلام حمایت بی دریغ خود از امت اسلامی و عربی می بالند و آنان که از هیچ  کشش و کوششی برای به یغما‌ بردن و غارت غنیمتی از برادران و خواهران خود دریغ نکردند و تنها بر هیزم آتش جنگی نابرابر و شرم آور افزودند، در ادامه مسیر پر خطا و ننگین خود همچنان با صرف هزینه های کلان و بی ثمر در بر پایی کنفرانس ها و مجموعه های  تهُی و گردهمایی های بی حاصل به دنبال سرپوش گذاشتن بر اشتباهات و جنایات پر شمار خود و ای بسا یافتن شریکانی برای جرم ها و جنایات فجیع خود برای فردا روزی هستند که جامعه و وجدان های بیدار جهانی در پی قضاوت و محاکمه این عاملان  و مسببان کشتار و تخریب بر خواهند خاست و در چنین روزهایی است که باید منتظر خباثت ها، توطئه ها و اقدامات انحرافی جدید آنان در بین ملت های منطقه بود که بی شک هوشیاری و درایت ملت ها و دولت های منطقه و جهان اسلام را طلب می نماید.
امروز با نابودی امید تشکیل دولت موهوم اسلامی در عراق و شام، بار دیگر به اثبات رسید که تروریسم و حامیان فکری، مالی، سیاسی و نظامی این پدیده فتنه افکن نیز محکوم به شکست بوده و باید در پیشگاه محاکم جهانی و وجدان های بیدار ملت ها پاسخگوی جنایات خود و کشتار و ویرانی و آواره گی میلیون ها انسان بی دفاع و بی گناه باشند.   
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آرزوی پایان یافتن اندیشه های موهوم و دروغینی که به مرگ و نابودی انسان ها از هر مذهب و آیینی می اندیشد، بر خود لازم می داند در پایان این مرحله از مبارزه با تروریسم، این دستاورد پرثمر را به ملت و دولت سوریه و عراق و به تمام ملت های منطقه و آزادیخواهان، بویژه رزمندگان مقاومت تبریک گفته و تلاش های بی دریغ مبارزان جان بر کف و راستین علیه تروریسم، مستشاران سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مقاومت حزب الله لبنان و دیگر گردان های مقاومت که خالصانه در پاکسازی منطقه از لوث وجود عناصر داعش مشارکت داشتند را ستایش نماید؛ همچنانکه بطور ویژه باید حمایت و مشارکت دولت روسیه در این مرحله حساس از مبارزه با تروریسم را پاس داشت و به نیکی یاد نمود.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اذعان به قرار داشتن منطقه و جهان در «پیچ بزرگ تاریخی»، همچون گذشته از هیچ کوششی در راستای ترجمان رشادت های رزمندگان مقاومت در میدان نبرد، در عرصه های سیاسی دریغ نکرده و در تلاشی خالصانه در مسیر تحقق صلح، ثبات و امنیت منطقه ای و جهانی با همکاری جمعی قدم بر می دارد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران