Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، جرایم ایرانی‌های زندانی در خارج از کشور را تشریح و اسامی کشورهایی را که بیشترین زندانی ایرانی را دارند، اعلام کرد.

به گزارش مشرق، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون‌امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زندانی‌های ایرانی در خارج از کشور، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در جلسه آتی کمیسیون با حضور مسئولان ذیربط وضعیت کمی و کیفی ایرانی‌های  که در سایر کشورها  زندانی هستند بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایرانی‌های خارج از کشور اکثراً به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان هستند، افزود: تعداد قلیلی  از آنها به دلیل قاچاق مواد مخدر و اکثریت زندانی‌ها به دلیل مصرف مواد مخدر در زندان هستند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، تصریح کرد: ایرانی‌های زندانی خارج از کشور به دلیل مصرف اقلامی مانند متادون، قرص سرماخوردگی و استامینوفن که مصرف این اقلام در ایران جرم نیست، در زندان هستند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه خانم‌ها  نیز بخشی از زندانی‌های ایرانی خارج از کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: بیشتر زندانی‌های ایرانی در کشورهای مالزی، عراق و ترکمنستان هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان این کشورها هم اعتنایی به زندانی‌های ایرانی ندارند، گفت: دلیلی وجود ندارد که ما نسبت به شهروندان کشورهایی که اتباع ما را به دلایل مختلف جرم‌انگاری کرده‌اند اغماض کنیم، و نسبت به اتباع آنها که مرتکب جرم شده‌اند جرم انگاری نکنیم؛ یعنی می‌توان مقابل به مثل کرد تا ایرانی‌های بازداشت شده در زندان‌های خارج از کشور آزاد شوند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس، با بیان اینکه اتباع ما به دلیل مصرف یک قرص درمانی در زندان‌های خارج از کشور، به سر می‌برند، ادامه داد: اتباع سایر کشورها در ایران اقداماتی مجرمانه انجام می‌دهند اما مسئولان ایرانی کاری با آنها ندارند.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: اگر مسئولان این کشورها با ما درباره ایرانی‌های زندانی همکاری نمی‌کنند ما می‌توانیم اتباع آنها را که مرتکب جرمی در ایران شده‌اند را بازداشت کرده و با زندانی‌های خودمان در کشورهای آنها مبادله کنیم.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، تصریح کرد: البته مجلس این آمادگی را دارد که در صورتی که در مورد معاضدت و موافقت قضایی بین ایران  با آن کشورها خلاهایی وجود دارد همکاری‌های لازم را داشته باشد.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد