Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یکی از اقدامات این مجموعه را مرمت و بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه خواند و گفت: به همین منظور طرح جامع مرمت برای ۴۷ بقعه در حال تدوین است.

حجت الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان به فعالیت های عمرانی این مجموعه اشاره کرد و گفت: در راستای مرمت و بازسازی بقاع متبرکه و به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی، طرح جامع مرمت 47 بقعه در استان زنجان در حال تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری اینکه از این تعداد طرح جامع 20 بقعه و امامزاده نهایی شده است، گفت: در مورد امامزادگان و بقاع تاریخی میراث فرهنگی استان هم با اوقاف و امور خیریه همراهی می کند.

 

این مقام مسوول ادامه داد: به جهت اینکه تنها 30 درصد از امامزادگان استان دارای درآمد هستند، اوقاف و امور خیریه بایستی از محل اعتبارات خود در زمینه مرمت این اماکن اقدام کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به دیگر فعالیت های این نهاد افزود: 132 بقعه در استان زنجان وجود دارد که در این مراکز برنامه های فرهنگی، مذهبی و قرآنی اجرا می شود.

 

وی تعداد موقوفات استان را 2 هزار و 700 موقوفه با ۲۹ هزار و ۶۰۰ رقبه اعلام کرد و گفت: به منظور صیانت از موقوفات امسال یک هزار و ۵۰۰ سند مالکیت برای موقوفات اخذ و ۵۵ موقوفه مجهول شناسایی شدند.

 

حجت الاسلام جنتی خاطرنشان کرد: اخذ بیش از 10 مورد سند شاخص برای موقوفه نرجس خاتون، تبدیل بیش از 180 مورد اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی جدید همراه با ثبت در سامانه ثبتی و اسکن آنها، سنددار کردن بیش از یک هزار و 500 مورد رقبات موقوفات نیز از دیگر اقدامات این نهاد در استان زنجان است.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است