Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:26:48 GMT

موقوفه های تیران و کرون عام المنفعه نیست

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۵۰۲۲

موقوفه های تیران و کرون عام المنفعه نیست

اصفهان-ایرنا- سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: موقوفه های این شهرستان در جهت مسائل فرهنگی و امور عام المنفعه نیست.

حجت الاسلام اصغر توسلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیران و کرون دارای 51 موقوفه با نیت روضه خوانی، کمک به عتبات عالیات ، تامین نیاز بهداشتی مدارس و مساجد است و موقوفه با نیت فعالیت فرهنگی، فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: نبود موقوفه با نیت های مورد نیاز شهرستان تیران و کرون موجب بروز مشکل در کمک به نیازمندان، انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی و پاسخگویی به نیازهای مردم شده است.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون با اشاره به محرومیت این شهرستان و وجود افراد نیازمند، خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه قادر به حمایت از افراد نیازمند و تامین هزینه های تحصیل، جهیزیه و درمان نیست.
وی با اشاره به اینکه موقوفه ای با نیت تامین مایع دستشویی مدارس و مساجد در این شهرستان وجود دارد، گفت: درآمد این موقوفه برای خرید مایع دستشویی هزینه می شود و این موضوع بخش زیادی از مشکل خرید مایع بهداشتی مدارس و مساجد را رفع کرده است.
حجت الاسلام توسلی همچنین گفت: امسال بیش از 200 نفر در مسابقات قرآن شرکت کرده اند و 225 نفر در کلاس های حفظ قرآن اوقاف و امور خیریه این شهرستان شرکت دارند اما به دلیل نبود موقوفه و کسب درآمد امکان حمایت از این فعالان قرآنی و برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا علاوه بر 51 موقوفه شهرستان تیران و کرون 2 حوزه علمیه و 95 مسجد و حسینیه این شهرستان هم موقوفه هستند بزرگترین موقوفه شهرستان تیران و کرون به نام موقوفه فاطمه نسا با مساحت سه میلیون و 878 هزار و 915 متر مربع است و ارزش این موقوفه نیز بالغ بر 300 میلیارد ریال برآورد می شود.
براساس وقف نامه این موقوفه که متعلق به سال 1079 هجری قمری است عواید آن صرف روضه خوانی، تامین روشنایی حرم امام حسین(ع) و کمک به فقرا می شود.
این موقوفه شامل سه روستای کردعلیا، کردسفلی و دولت آباد است.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: ۳۰۰ طرح عام‌‌المنفعه به همت جهادگران بسیج سازندگی استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عباس نوظهور عصر پنجشنبه در نشست جهادگران و مسئولان بسیج سازندگی با امام جمعه اردبیل، اظهار داشت: بیشترین تلاش جهادگران در راستای محرومیت زدایی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و خدماتی با محوریت روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته استان است که بخشی از این طرح‌ها امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: به همت بسیج سازندگی استان و آبفا آبرسانی به 454 روستای استان در حال اجرا است که بیش از نیمی از این طرح‌ها تاکنون به سرانجام رسیده و امسال شاهد بهره‌برداری از این طرح‌های اجرایی خواهیم بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و در پیش بودن فصل گرما تلاش مؤثر بر این است تا آبرسانی به روستاها با محوریت مجتمع‌های آبرسانی و تک روستایی به عنوان اولویت مهم و ارزشمند مورد توجه قرار گیرد.

نوظهور به احداث 500 واحد مسکن روستایی به همت کمیته امداد و سایر نهادهای انقلابی اشاره کرد و افزود: بیشترین تلاش مؤثر در احداث این واحدها با همت و پیگیری جهادگران بوده تا هر چه سریعتر این واحدها تکمیل و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 17 مدرسه و واحد آموزشی نیز در مناطق محروم و پرجمعیت دانش‌آموزی در حال احداث است که تعدادی از این طرح‌ها تا مهرماه امسال آماده تکمیل و واگذاری به آموزش و پرورش خواهد بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل احداث 300 طرح عام‌المنفعه شامل خانه عالم، مسجد و طرح‌های عمرانی و خدماتی یادآور شد و اضافه کرد: جهادگران همت راستینی را به کار گرفتند تا این طرح‌ها با منافع عمومی و فراگیر در سریعترین زمان به بهره‌برداری برسد تا اهالی شهرها و روستاها از آنها بهره‌مند شوند.

نوظهور با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی بیان کرد: در گرامیداشت این هفته 25 واحد مسکن محرومان به بهره‌برداری رسیده و عملیات آسفالت‌ریزی 10 کیلومتر راه روستایی نیز تکمیل و آماده افتتاح خواهد شد.

وی از افتتاح طرح آبرسانی به 6 روستا در گرامیداشت هفته بسیج سازندگی خبر داد و یادآور شد: آبرسانی به شهر مغانسر نیز به همت جهادگران بسیجی به سرانجام رسیده و شاهد بهره‌مندی ساکنان این شهر از آب پایدار و سالم و بهداشتی خواهیم بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جهادگران در عرصه‌های مختلف از واکسیناسیون دام گرفته تا توزیع دارو و توانمندسازی گروه‌های اشتغال‌آفرین وارد کارزار شدند تا به اشکال مختلف زمینه و بستر محرومیت‌‌زدایی را به عنوان مقصد و نیت نهایی به انجام برسانند.

نوظهور شاکله بسیج سازندگی را شاکله خدمت‌رسانی بی‌منت با اهداف فراگیر عام‌المنفعه اعلام کرد و گفت: بدون هیچ چشم‌داشت و تمنایی جهادگران شبانه‌روز در گروه‌ها و صنوف مختلف سعی می‌کنند تا سنگر خدمت‌رسانی را خالی نگذاشته و در این مسیر گام‌های جدی را بردارند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از جهادگران عرصه سازندگی در سطح استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان