Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:46:07 GMT

پایان عمر داعش فصل جدید منطقه

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۵۱۸۰

پایان عمر داعش فصل جدید منطقه

تهران- ایرنا- پس لرزه‌های سقوط کامل آخرین پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق، در جبهه حامیان داعش به وضوح قابل رصد کردن است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله ای، آورده است: سانسور شدید خبری در رسانه‌های استکباری و محور شرارت غربی – عبری – عربی کاملاً مشهود است. آنها با سکوت مرگبار خود می‌خواهند مخاطبان خود را از آگاهی درباره پایان داعش محروم سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در دنیای انفجار اطلاعات این ترفند راه به جائی نخواهد برد.

این شیوه در قبال تحولات عظیم و پرشتاب منطقه در بسیاری از موارد که خبرها نشانه شکست و ناتوانی جبهه دشمنان مقاومت بوده عیناً تکرار شده است. برای مثال رسانه‌های استکباری و مزدوران محلی آنها در منطقه هرگز به آزادی خرمشهر و اسارت 18 هزار نظامی متجاوز بعثی و فتح فاو اشاره‌ای نکردند و تلاش می‌کردند بر سایر پیروزی‌ها و توفیقات جبهه مقاومت در طول این سال‌ها سرپوش بگذارند. طبعاً از این دیدگاه تصادفی نیست که هنوز هیچ رسانه استکباری و رسانه‌ای در قلمرو جبهه ارتجاع عرب، به شکست سنگین ارتش صهیونیستی در جنگ 33 روزه علیه حزب‌الله لبنان و جنگ 22 روزه علیه مقاومت فلسطین در غزه کمترین اشاره‌ای نکرده است. حداقل در مورد سقوط کامل آخرین پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق، آنها با ادعای پرچمداری مبارزه علیه تروریسم باید به نیروهای خط مقدم جبهه مبارزه علیه داعش تبریک می‌گفتند و با موج سواری سعی می‌کردند به نحوی خود را از این تحولات پرشتاب و غیرمنتظره، خشنود جلوه دهند.

اکنون با پیروزی جبهه مقاومت علیه تروریسم، دیگر نیازی به ادامه حضور مدعیان مبارزه علیه داعش در سوریه و عراق نیست. اگرچه آنها تا همین جا هم بدون اطلاع و موافقت و اجازه سوریه در اعماق خاک این کشور حضور متجاوزانه دارند و اشغالگر محسوب می‌شوند، ولی از این پس کمترین توجیهی برای ادامه حضور آنها وجود ندارد علاوه بر اینکه محور شرارت غربی – عبری - عربی نمی‌خواهد به فتوحات و قدرت نمائی جبهه مقاومت اعتراف کند، اصلی‌ترین دلیل برای توجیه سکوت آنها، تلاش برای ادامه حضور نظامی در سوریه و منطقه است که وانمود کنند مشکل داعش هنوز حل نشده است. باقی می‌ماند شرارت‌های دربار سعودی در منطقه برای ایجاد کانون‌های جدید بحران که با هدف سرپوش گذاشتن بر ناتوانی‌ها و شکست سیاست‌های ریاض، پیگیری می‌شود.

این پدیده برای دنیای عرب، کمترین اعتباری باقی نگذاشته است که یگانه نهاد آن یعنی اتحادیه عرب اکنون به طور دربست در خدمت اهداف شوم ریاض قرار گرفته و معدود کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس نیم بند قاهره، به ساز سعودی‌ها می‌رقصند. با عنایت به اظهارات صریح موشه یعلون وزیر دفاع سابق و رئیس اسبق ستاد ارتش اسرائیل که به وضوح مواضع اعراب را انعکاس دیدگاه‌های رژیم صهیونیستی معرفی کرد و کمترین واکنش قابل ذکری را به دنبال نداشت، در واقع مواضع رسوای اتحادیه عرب علیه ایران و محور مقاومت، چیزی جز انعکاس خواسته‌های اسرائیل نیست با علم به این موضوع، خواسته‌های «عادل الجبیر» وزیر خارجه شرور عربستان در مورد ضرورت خلع سلاح کامل حزب‌الله لبنان معنی تازه‌ای پیدا می‌کند. یعلون فاش کرده آنچه عادل الجبیر به زبان عربی می‌گوید، بازتاب اظهارات و مواضع اسرائیل است که به زبان عبری بیان شده است.

اخیراً سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان فاش کرد که سعودی‌ها درصدد تحریک و تشویق اسرائیل برای حمله به لبنان هستند. سعودی‌ها در گذشته نیز درصدد تحریک صهیونیست‌ها برای تکرار حمله نظامی به لبنان بعد از جنگ 33 روزه برآمدند ولی این بار، این اسرائیل بود که حاضر نشد با طناب پوسیده سعودی‌ها به چاه برود.

اگر دیروز رژیم تل آویو جرئت رویاروئی مجدد با حزب‌الله لبنان را نداشت، امروزه به طریق اولی با مشاهده قدرت نمائی حزب‌الله در سوریه و عراق و آگاهی از حجم عظیم زرادخانه موشکی و توان نظامی فزاینده حزب‌الله لبنان، درصدد آزمودن شانس خود بر نمی‌آید. لکن سعودی‌ها با درک علت ناتوانی رژیم تل آویو در مقابله با حزب‌الله خواستار خلع سلاح کامل حزب‌الله شده‌اند تا بلکه لبنان یکبار دیگر همانند سال‌های دهه 1360 در برابر ماشین جنگی اشغالگران صهیونیست، بی‌دفاع و دست بسته شود و دشمن صهیونیستی بتواند این بار تمامی سرزمین لبنان را به اشغال خود در آورد. درباریان سعودی و سران رژیم صهیونیستی این آرزوها را به گور خواهند برد ولی در تاریخ نوشته خواهد شد که آنچه دربار فاسد سعودی خواستار آن بود، اگرچه به نام آل سعود به ثبت رسید ولی به کام اسرائیل بود که چنان خواسته‌هائی محقق و عملیاتی شود.

اکنون با پایان یافتن عمر داعش در سوریه و عراق، فصل جدیدی در تاریخ منطقه آغاز شده است، فصلی که مهم‌ترین ویژگی آن، ضعف مثلث شوم عبری، عربی، غربی در برابر جبهه مقاومت اسلامی است. پیروزی جبهه مقاومت بر تروریسم، پیروزی بر توطئه مشترک همین مثلث شوم بود که می‌خواست منطقه خاورمیانه را در چنگ خود داشته باشد ولی اکنون شرایط بگونه‌ای رقم خورده و به پیش می‌رود که تمام توطئه‌های دشمنان ملت‌های منطقه با شکست مواجه خواهد شد.

*منبع:روزنامه جمهوری اسلامی،1396،9،1
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131**انتشاردهنده: شهربانو جمعه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله موشکی به شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی را به عهده گرفت.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ اعلام کرد که رزمندگان مقاومت امروز یکشنبه توانستند شهرک «کریات شمونه» ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ اول خود اعلام کرد، که در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به جنایت هولناک رژیم اسرائیل در شهرک «میس الجبل» که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه شهرک کریات شمونه را با ده‌ها موشک کاتیوشا و فلق هدف قرار دادند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله پیش‌تر تصریح کرده بود که به هر تجاوز رژیم اسرائیل قطعا پاسخ خواهند داد و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.

شیخ نعیم قاسم گفت که پشتیبانی از غزه، در حقیقت پشتیبانی از لبنان است، زیرا آنچه را در غزه جریان دارد، در برابر خود می‌بیند و اگر سکوت کند، قربانی بعدی خواهد بود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد