Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@13:35:48 GMT

سفری به گوتنبرگ، سوئد (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۵۹۶۹

سفری به گوتنبرگ، سوئد (+عکس)

پول‌نیوز - گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد، علاوه بر اینکه از نظر جاذبه‌های گردشگری و تفریحات مختلف، تنوع زیادی دارد، از نظر تاریخ و فرهنگ هم بسیار غنی و جالب توجه است. هنگام گشت و گذار در شهر، از موزه‌های متعدد آن دیدن کنید تا با این فرهنگ و تاریخ غنی این شهر آشنا شوید. این شهر فضای آرامش‌بخش‌تری نسبت به استکهلم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






 در واقع اگر می‌خواهید در سفر به سوئد سفری آرام‌تر داشته باشید و جنبه‌ی دیگری از سوئد را تماشا کنید، حتما گوتنبرگ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.





هم در داخل شهر و هم در مناطق اطراف آن فضای سبز و محیط‌های طبیعی زیادی وجود دارد. این شهر کوچک و زیبا، شهری فوق‌العاده برای پیاده‌روی و قدم زدن است. همچنین دوچرخه‌سواری یکی از بهترین روش‌ها برای رفتن به گوشه و کنار گوتنبرگ است. البته رستوران‌های این شهر گران هستند و بهتر است بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان آماده کنید.




وضعیت آب‌ و‌ هوا

در گوتنبرگ آب و هوا نسبتا گرم و ملایم است. بارش باران در این شهر زیاد است حتی در خشک‌ترین ماه‌های سال. میانگین دمای هوا در گوتنبرگ ۷/۶ درجه و میانگین بارندگی ۷۷۲ میلی‌متر است.

بهترین زمان برای سفر

فصل تابستان یعنی از ژوئن تا آگوست فصل پرگردشگر سال در گوتنبرگ است. در این مدت، آب و هوا در بهترین شرایط خود قرار دارد و دمای هوا به ندرت به بالای ۲۲ درجه می‌رسد. البته این مدت چون فصل توریستی گوتنبرگ است، هزینه‌های سفر در بالاترین مقدار خود قرار دارد.

هزینه‌های سفر

هزینه‌ی اقامت در هاستل

مثل سایر شهرهای سوئد، در این شهر هم هاستل‌ها گران است. برای اقامت در خوابگاه یک هاستل باید شبی ۲۵۰ کرون سوئد (۹۲۵۰۰ تومان) بپردازید. علاوه بر این باید ۲۰ تا ۵۰ کرون (۷۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان) هم اضافه‌تر بابت ملحفه پرداخت کنید. حتی اگه همراه‌تان کیسه‌خواب داشته باشید باز هم بسیاری از هاستل‌ها این هزینه‌ی اضافه را دریافت می‌کنند بنابراین حتما از قبل این مورد را با هاستل چک کنید.

خوشبختانه بیشتر هاستل‌های این شهر بازسازی شده هستند و به خوبی مدیریت می‌شوند و امکانات خوبی دارند. در واقع با توجه به مبلغی که می‌پردازید از امکانات خوبی استفاده می‌کنید. همه‌ی هاستل‌ها وای‌فای رایگان دارند. متاسفانه برای اقامت در اتاق‌های خصوصی انتخاب‌های زیادی ندارید مگر اینکه از قبل رزرو کنید یا از طریق سایت Airbnb، جایی را برای ماندن پیدا کنید.

اقامت در هتل‌های ارزان

در این شهر اقامت در هتل بسیار گران تمام می‌شود حتی در هتل‌های ارزان. از ۷۰۰ تا ۱۲۵۰ کرون (۲۶۰ هزار تا ۴۶۲ هزار تومان) باید بابت اقامت در اتاق دوتخته بپردازید. اقامتگاه‌های مشترک در سایت Airbnb شبی ۶۵۰ کرون (۲۴۰ هزار تومان) هزینه دارند. یک آپارتمان کامل را می‌توانید با شبی ۱۱۰۰ کرون (۴۱۰ هزار تومان) کرایه کنید. اگر گروهی سفر می‌کنید استفاده از سایت Airbnb و پیدا کردن اقامتگاه مشترک از هر گزینه‌ی دیگری به صرفه‌تر است.

هزینه‌ی غذا

رستوران‌های گوتنبرگ گران هستند و برای خوردن یک وعده غذای ساده در رستوران باید ۲۰۰ کرون (۷۴ هزار تومان) بپردازید. ارزان‌ترین رستوران‌ها رستوران‌های تایلندی و خاورمیانه‌ای هستند. در این رستوران‌ها با پرداخت ۷۵ تا ۹۵ کرون (۲۸ هزار تا ۳۵ هزار تومان) می‌توانید یک غذای کامل بخورید. اگر برای مدت کوتاهی به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است که خودتان آشپزی کنید تا هزینه‌های شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. یک کیلو سینه‌ی مرغ ۵۰ کرون (۱۸۵۰۰ تومان) هزینه دارد و یک لیتر شیر ۱۰ کرون (۳۷۰۰ تومان). هزینه‌ی خرید مواد غذایی برای یک هفته ۵۵۰ کرون (۲۰۰ هزار تومان) می‌شود. فروشگاه‌های زنجیره‌ای Lidl، ICA و Willy’s ارزان‌تر هستند.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی

برای کاهش هزینه‌ها بهتر است کارت‌های اعتباری اتوبوس و تراموا بخرید. اتوبوس و تراموا ارزان‌ترین و راحت‌ترین وسیله برای گشت و گذار در شهر است. بلیط‌های یک روزه ۸۵ کرون (۳۲ هزار تومان) و بلیط‌های سه روزه‌ی نامحدود ۱۷۰ کرون (۶۳ هزار تومان) هزینه دارند. البته گوتنبرگ شهری است که می‌توانید به راحتی در آن پیاده‌روی کنید و مناظر زیبای آن را ببینید. کرایه‌ی دوچرخه یک روش عالی دیگر برای رفت و آمد در شهر و سر زدن به جاذبه‌های مختلف آن است. هزینه‌ی کرایه‌ی دوچرخه از ۲۰۰ کرون (۷۴ هزار تومان) شروع می‌شود.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: ۵۰۰ تا ۷۰۰ کرون (۱۸۵ هزار تا ۲۶۰ هزار تومان)

البته این هزینه‌ی میانگین در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم، این هزینه را باز هم می‌توانید کاهش دهید. بدیهی است که اگر بخواهید سفری لوکس‌تر داشته باشید، هزینه‌ی سفرتان بسیار بیشتر می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

خودتان آشپزی کنید

گوتنبرگ یک مقصد گردشگری گران است به خصوص اگر بخواهید بیشتر وعده‌های غذایی را در رستوران بخورید. تقریبا همه‌ی هاستل‌ها آشپزخانه دارند بنابراین از این فرصت استافده کنید. به یک سوپرمارکت محلی سر بزنید و مواد غذایی ضروری را خریداری کنید و آشپزی کنید. در بازارها چشم‌تان را باز کنید تا محصولات فصلی محلی پیدا کنید که ارزان‌تر هستند.
در خانه‌ی یکی از اهالی اقامت کنید

مراکز اقامتی در سوئد خیلی گران هستند بنابراین ارزان‌ترین انتخابی که دارید استفاده از سرویس کوچ سرفینگ است. با این روش یکی از اهالی را پیدا می کنید که به رایگان در خانه‌ی خود از شما پذیرایی می کند و این رابطه‌ی دوستانه تجربه‌ای فرهنگی و جالب برای هر دو طرف خواهد بود. اگر بتوانید هزینه‌ی اقامتتان را به صفر برسانید، مقدار قابل توجهی در هزینه‌ی سفرتان صرفه‌جویی خواهید کرد.

بطری آب یا قمقمه داشته باشید

هر بطری آب ۳۰ کرون هزینه دارد. به جای اینکه دائم آب بخرید، یک بطری یا قمقمه همراه داشته باشید و آن را از شیر پر کنید. آب لوله‌کشی در گوتنبرگ قابل آشامیدن است. با این کار علاوه بر اینکه صرفه‌جویی می‌کنید، در حفظ محیط زیست هم نقش دارید و پلاستیک کمتری به طبیعت وارد می‌کنید.

در مناطق توریستی غذا نخورید

اگرچه خیابان‌های مشهور و توریستی شهر، مراکز جذاب‌تری برای گشت و گذار و غذا خوردن هستند اما بسیار گران‌تر از سایر خیابان‌ها هستند. ار مراکز توریستی فاصله بگیرید تا بتوانید با هزینه‌ی کمتری در رستوران غذا بخورید.

از سرویس‌های اشتراک‌گذاری خودرو استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید منتظر اتوبوس بمانید و هزینه‌ی زیادی بابت تاکسی بپردازید از سرویس‌های اشتراک‌گذاری خودرو استفاده کنید. مثلا از سرویس Uber Pool استفاده کنید تا خودروی مورد نظر را پیدا کنید و در هزینه سفر صرفه‌جویی کنید و هم موجب کاهش آلودگی هوا شوید.
جاذبه‌های گردشگری

در سال‌های اخیر گوتنبرگ به یکی از مقصدهای محبوب گردشگری برای دوستدارن غذا تبدیل شده است. غذاهای دریایی لذیذ، رستوران‌های مشهور و خطوط ساحلی شگفت‌انگیز، هر سال تعداد زیادی گردشگر را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند. گوتنبرگ دومین شهر سوئد، کاملا با استکهلم تفاوت دارد. اهالی گوتنبرگ به شهر خود می‌بالند. آب و هوای این شهر ملایم‌تر است و همه‌چیز در گوتنبرگ نسبت به استکهلم، حال و هوای اروپایی‌تری دارد.



منبع:کجارو

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: داروخانه‌های این شهرستان بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد و این قشر قادر به بهره‌گیری از این خدمات نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی عصر امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست مشترک با مسئولان شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در محل آن اداره به دغدغه‌های بهداشت و درمان معلمان و دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: ماهانه مبلغی بابت بیمه تکمیلی از حقوق معلمان کسر می‌شود تا خدمات ویژه به آنان ارائه شود اما داروخانه‌های تیران و کرون این خدمت را پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: بیش از هزار ۲۰۰ معلم در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت کرده اما به دلیل عدم پوشش خدمت در داروخانه‌ها و برخی از مراکز درمانی، قادر به بهره‌گیری از خدمات ویژه نخواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: معلمان برای برای بهره‌گیری از این خدمات باید به شهرستان مجاور یا مرکز استان مراجعه کنند و یا فاکتور هزینه‌ها را به بیمه مرکزی ارائه بدهند که این کارها مشقت به همراه دارد.

صائبی با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای در مراکز درمانی این شهرستان شرایط را برای خدمت گیری بیشتر تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شرایط را تسهیل کند تا پوشش بیمه و حمایت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۲۰ مدرسه تیران و کرون مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: سلامت روح و جسم آنان حائز اهمیت بوده و پایش سلامت دوره‌ای و همچنین ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و معاینات به تداوم سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: هر یک از این دانش آموزان سفیر سلامت در خانواده‌ها هستند که اگر به آموزش آنان توجه شود آنگاه مفاهیم به اعضای زیادی از جامعه می‌رسد.

دغدغه جدی درمانی در تیران و کرون

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در این جلسه به دغدغه‌های درمانی مردم و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: کمبود امکانات و خدمات تخصصی از مطالبات این منطقه است که با همکاری خیرین و دولت قابل رفع است.

عباس قاری با بیان اینکه احداث بیمارستان امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته، افزود: بتن‌ریزی سقف آن انجام شده و مراحل بعدی ساختمان سازی آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا بهره برداری کامل این پروژه تجهیز و تأمین نیروی متخصص بیمارستان بهنیا باید انجام شود تا اختلالی در خدمت رسانی نداشته باشیم.

کد خبر 747337

دیگر خبرها

  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر «مجید نوری» در سوئد چه گذشت؟
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر مجید نوری در سوئد چه گذشت؟
  • نرخ ارز امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد