Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: با توجه به مساعد شدن هوا از لحاظ دمایی رها سازی بچه ماهی سردآبی از نوع قزل آلا رنگین کمانی در منطقه سیستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

محبعلی سیستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رها سازی بچه ماهی سردآبی از نوع قزل آلا رنگین کمانی از نیمه دوم آبان در منطقه سیستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رها سازی ماهی سردآبی با هدف افزایش تولید گوشت سفید و مصرف سرانه ماهی، اشتغالزایی و استفاده بهینه از استخرهای دو منظوره انجام شده است.
وی بیان کرد: وزن اولیه بچه ماهی قزل آلا رها شده در استخرها 20 گرم است که در پایان دوره پرورش به طور متوسط به 350 تا 400 گرم می رسند.
وی تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم از پرورش ماهی قزل آلا، توزیع این نوع ماهی میان آبزی پروران منطقه سیستان نسبت به پارسال افزایش چشمگیری یافته است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: تمام بچه ماهی های قزل آلا توزیعی در استخرهای پرورش ماهی منطقه سیستان از پایگاه های مدار بسته شهرستان خاش تامین می شود.
سیستانی با بیان اینکه پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای زابل به صورت متراکم است افزود: آبزی پروران می توانند با استفاده از روش های موثر نظیر مکانیزاسیون در استخرهای پرورش ماهی نظیر استفاده از دستگاههای هواده سود اقتصادی مناسبی به چرخه کشاورزی خود وارد کنند.
وی تاکید کرد: برای جبران خسارات وارده از تلفات ماهی، اداره کل شیلات به تمام پرورش دهندگان ماهی توصیه می کند استخرهای پرورشی خود را بیمه کنند.

**مزیت استخرهای هشت ضلعی:
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) با اشاره به مزیت استخرهای هشت ضلعی نسبت به نمونه های دیگر بیان کرد: پرورش ماهی در این استخرها بسیار اقتصادی است به طوری که پیش بینی می شود 2 تن ماهی از هر استخر برداشت شود.
سیستانی افزود: افزایش تولید بچه ماهی در واحد سطح، افزایش تراکم ذخیره سازی بچه ماهی و کاهش مصرف آب از دیگر مزیت های این استخرها است.
وی گفت: این استخرها به گونه ای ساخته شده است که باعث ایجاد چرخش آب درون استخر می شود.
وی بیان کرد: سیستم تهویه در کف این استخرها در نظر گرفته شده که فضولات ماهی ها را به بیرون از استخرها انتقال می دهد.
وی ادامه داد: با ساخت استخرهای هشت ضلعی، پرورش ماهی از حالت معیشتی به حالت اقتصادی برای کشاورزان در آمده است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: منطقه سیستان دارای هزار و 600 باب استخر 2 منظوره پرورش ماهی و بیش از 600 استخر خاکی است.
سیستانی تصریح کرد: همچنین منطقه سیستان سه هزار صیاد دارد.
وی درباره مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهرستان زهک افزود: این مرکز برای تامین بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان سیستان ساخته شده است.
وی ادامه داد: در این مرکز، ماهی تولید و تکثیر و سپس بین استخرداران منطقه توزیع می شود.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است