Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستان و بلوچستان و روستاهای اطراف آن سالیان بسیاری است که با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می کنند و به قول معروف با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند اما نهاد مردمی و انقلابی سپاه با عزمی راسخ و حضوری مقتدرانه در اقدامی جهادی برنامه ها و پروژه های محرومیت زدایی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، یکی از مهمترین اقدامات و اولویت های سپاه محرومیت زدایی است که در این خصوص پروژه ها و اقدامات زیادی در گوشه و کنار کشور به خصوص مناطق محروم، دورافتاده، نقاط مرزی  اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی ای حال در میان استان محروم و کمتر توسعه یافته سیستان و بلوچستان این روزها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پروژه های بسیار زیادی را برای قشر محروم و مستضعف جامعه اجرا می کند.

در واقع رفع چهره محرومیت و فقر از روستاها و نشاندن لبخند رضایت بر لبان مردمان این مناطق مهمترین مزایای اجرای این پروژه ها است و شهرستان خاش در سالهای گذشته شاهد فعالیت های بسیاری در این خصوص بوده که با سعی و تلاش های زیاد، پروژه های متعددی در روستاهای این شهرستان اجرا شده است.

سپاه در راستای محرومیت‌زدایی مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان عزمِ جزم کرده و بدون تردید ورود سپاه سبب تحول و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در مناطق محروم شده است.

 

 

امروز نیز در دومین روز از هفته بسیج پروژه های محرومیت زدایی در سراسر استان سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

* افتتاح 2 خانه محروم و توزیع 20 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند خاشی

فرمانده سپاه شهرستان خاش در حاشیه افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در شهرستان خاش به صورت ویدئوکنفرانس در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما، اظهار کرد: از اساسی ترین موضوعات در تامین امنیت  پایدار رفع فقر، بیکاری و محرومیت زدایی است.

سرهنگ حسن فضلی با بیان اینکه ماموریت اصلی سپاه، دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از جمله اولویت های سپاه است.

وی بااشاره به پروژه های افتتاح شده در شهرستان خاش به مناسبت هفته بسیج، بیان کرد: دو خانه محرومین با مساحت 100 متر و اعتبار بالغ بر 400 میلیون ریال  در روستاهای چاه سم و پشتکوه مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

سرهنگ فضلی با اشاره به سایر برنامه های محرومیت زدایی، گفت: همچنین در راستای رفع معضل سوء تغذیه، بین 700 دانش آموز  6 مدرسه روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته ناصری و بیت آباد بسته های صبحانه سالم توزیع شده است.

 

 

 

فرمانده سپاه شهرستان خاش افزود: توزیع 20 بسته لوازم التحریر و نوشت افزار بین دانش آموزان دبیرستان دانشگاه این شهرستان از سایر برنامه ها در راستای محرومیت زدایی بود.
وی اذعان کرد: ورود سپاه در حوزه های مختلف امید و نشاط را به جامعه تزریق کرده و بسیاری از مردم منطقه نیازمند دریافت خدمات و حمایت های مسئولان هستند.

سرهنگ فضلی اظهار کرد:خدمات رسانی به محرومان همچنان یکی از راهبردهای اساسی سپاه پاسداران است و دستور صریح مقام معظم رهبری خدمت کردن به مردم نیازمند است و نباید فراموش کنیم که در جامعه افرادی نیازمند و در انتظار دریافت خدمات وجود دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد