Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، در حالی که کاهش نفت خام ارسالی از کانادا به آمریکا از طریق خط لوله موجب کاهش بیشتر ذخایر نفت خام آمریکا شده است، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود. تقویت احتمال تمدید توافق کاهش تولید نیز موجب تقویت بازار شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 85 سنت، معادل 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد افزایش به 57 دلار و 68 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز 40 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشت و به 62 دلار و 97 سنت رسید.

تجار گفتند، افزایش قیمت های امروز ناشی از کاهش عرضه نفت کانادا به آمریکا بوده است.

شرکت ترانس کانادا اعلام کرد، تا پایان ماه نوامبر روزانه حداقل 85 درصد از صادرات 590 هزار بشکه ای نفت خود از طریق خط لوله کی استون به آمریکا را کاهش خواهد داد. این خط لوله که نفت های شنی آلبرتا را به پالایشگاه های آمریکا می رساند، هفته گذشته بعد از نشت 5 هزار بشکه نفت در داکوتای جنوبی بسته شد.

تجار گفتند، دیگر عامل تقویت بازار انتشار گزارش هفتگی انستیتوی نفت امریکا بود که اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 17 نوامبر، به میزان 6.4 میلیون بشکه کاهش یافته است.

آخرین آمارهای تولید و ذخایر نفت خام آمریکا قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

خارج از آمریکای شمالی، تلاش های اوپک و متحدانش برای کاهش تولید موجب تقویت بازار شده است. توافق کاهش تولید در پایان مارس 2018 منقضی می شود و تولید کنندگان به دنبال تمدید توافق در نشست 30 نوامبر اوپک هستند.

استفن اینس، تحلیلگر بازار نفت گفت: «نتیجه نشست 30 نوامبر اوپک سرنوشت بازار نفت را در کوتاه مدت تعیین خواهد کرد.»

بانک جی پی مورگان آمریکا در چشم انداز سال 2018 خود اعلام کرده که بازار نفت در سال 2018 به پشتوانه تمدید توافق کاهش تولید متوازن خواهد بود» اما در صورت عدم تمدید بازار مجددا با مازاد عرضه مواجه خواهد شد.

منبع: تسنیم

402

قیمت نفت بشکه افزایش دلار سنت بازار اوپک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم نزولی شد

شواهد ناشن دهنده کاهش قیمت ارز در بازار غیر رسمی است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بر اساس بازدید میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت ارز بازار غیررسمی(آزاد) نسبت به پیش از تعطیلی‌ اخیر، کاهشی شده است.

بنا بر این گزارش میدانی، دلار  تا ساعت 14 امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت)، در بازار 60 هزار و 500 تومان قیمت خورده که البته خرید و فروش چندانی در بازار رخ نمی‌دهد و دلار با قیمت های پایین‌تر هم خریدار ندارد.

گفتنی است؛ اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار آزاد، منجر به کاهش نرخ ارز در این بازار شده است.

پایان پیام//

برچسب ها: ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAA

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • دلار باز هم نزولی شد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟