Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر کرج گفت: یکی از راه‌های تامین مالی پروژه قطار شهری کرج انتشار اوراق مشارکت است؛ ولی مشاهده شده که نه شهرداری نهادی کارآمد برای بازدهی اوراق مشارکت است و نه سابیر در این پروژه شرکتی توانمند.

به گزارش ایسنا ، غدیرمهدوی کلیشمی در نطق پیش از دستور بیست و پنجمین جلسه شورای شهر کرج که چهارشنبه یکم آذر ماه برگزار شد، گفت: هفته گذشته لایحه دو فوریتی انتشار 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت در شورای شهر کرج تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی افزود: انتشار این اوراق می‌تواند عوارض ناخوشایندی برای شهر به بار بیاورد، بنابراین خواهش من این است که این موضوع بیشتر بررسی شود.
وی با بیان اینکه انتشار اوراق مشارکت معمولا برای پروژه‌های زودبازده و میان مدت توجیه دارد، افزود: این توجیه هم برای نهادهایی است با مدیریت صحیح برای بازدهی در زمان معین اوراق توانمندی داشته باشد.
این عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تامین مالی پروژه قطار شهری کرج انتشار اوراق مشارکت است؛ ولی مشاهده شده که نه شهرداری نهادی کارآمد برای بازدهی اوراق مشارکت است و نه سابیر در این پروژه شرکتی توانمند.
مهدوی افزود: بنده به عنوان کسی که 18 سال در دانشگاه‌های خوب ایران و ژاپن اقتصاد خوانده و 15 سال نیز به تدریس اقتصاد پرداخته‌ام در مورد این پروژه نگرانی جدی دارم.
وی تصریح کرد: اگر فرضا بانک مرکزی با انتشار این اوراق موافقت کند، تاخیر در پرداخت سود و اصل و فرع آن، شهرداری را در ذهنیت مردم و سیستم مالی کشور نابود می‌کند.

مهدوی افزود: معمولا زمانی که نتوان سود این اوراق را پرداخت کرد به وام بانکی متوسل می‌شوند که سود آن مرکب خواهد شد، این وضعیت ناخوشایندی ایجاد می‌کند و نگرانی در خصوص آن جدی است.
وی ادامه داد: قطار شهری هم پروژه‌ای نیست که زود به بازدهی برسد و درآمد ایجاد شده توسط آن نیز به اصل و فرع نمی‌رسد.
مهدوی با تاکید بر اینکه انتشار 400 میلیارد اوراق مشارکت هیچ دورنمای خوشایندی برای کرج ندارد تصریح کرد: این فعالیت‌ها توسط مدیرانی انجام می‌شود که چشم‌انداز بلند مدت ندارند و همان اشتباهی است که اکثر مدیران کشورهای جهان سوم انجام می‌دهند.
این عضو شورای شهر کرج ادامه داد: ما انتظار داریم در شورای شهر پنجم مدیریتی علمی حاکم باشد نه اینکه 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت تصویب شود؛ این یک ریسک جدی است که شورا و شهرداری باید به آن توجه کنند چون اوراق مشارکت در بازار ثانویه هم قابل فروش نیست.
وی تصریح کرد: معمولا برای این نوع پروژه‌ها توصیه می‌شود از اوراق سکوک استفاده شود زیرا هم در بازار ثانویه قابل فروش است و هم شهرداری می‌تواند برای آن املاک خود را به عنوان پشتوانه قرار دهد.
مهدوی ادامه داد: تصویب انتشار 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت معادل 100 میلیون دلار در 15 دقیقه قدری عجیب است، در شهرداری‌های نیویورک و توکیو هم چنین تصیمی در این زمان کوتاه گرفته نمی‌شود.
وی افزود: 15 دقیقه شاید زمان مناسب برای حداکثر پنج میلیون تومان است، شورا نباید برای چنین تصمیماتی عجله کند، ریاست شورا یک مدیریت کلان دارد و باید با همکاری شهرداری تصمیمات مهمی اتخاذ کند، رئیس شورا نباید تحت تاثیر کمیسیون باشد، این اتفاقات فاجعه بار است رئیس شورا نباید اجازه دهد این اتفاق رخ دهد.
مهدوی در پایان گفت: 400 میلیارد تومان برای ما رقم بزرگی است.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود

احمد صادقی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: شهرداری موظف است این آمار را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند. بیش از هزار و ۹۰۰ ملک در کمیته شفافیت بررسی شده که تعدادی از املاک به صورت قانونی واگذار شده و تعدادی نیز کاربری فرهنگی و اجتماعی دارد. مواردی نیز در اختیار اشخاص قرار گرفته و سیر مراحل آن طی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به انتشار اطلاعات این املاک اقدام شود. به نظر می‌رسد افرادی نگران افشای این اطلاعات هستند و از انتشار آن جلوگیری می‌کنند. واگذاری این املاک در دوره‌های قبلی صورت گرفته و هیچگونه محرمانگی ندارند و منعی برای انتشار آن نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاون برنامه ریزی شهردار درخواست دارم نسبت به این موضوع اقدام کند و مراتب لازم برای انتشار اطلاعات املاک واگذار شده فراهم شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد