Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فایننشال تایمز و به نقل از برخی کارآموزان چینی، فاکسکان به عنوان مونتاژ کننده‌ی اصلی آیفون‌های اپل، این افراد را مجبور کرده تا برای فارغ التحصیلی به مونتاژ آیفون ۱۰ در این کارخانه بپردازند.

براساس اطلاعات ارائه شده کمپانی چینی برای پاسخ دادن به تقاضای بازار و همچنین جبران عقب ماندگی تولید پس از وقفه‌های ایجاد شده، به اینکار دست زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ دانش آموز دبیرستانی در گفتگو با فایننشال تایمز به این نکته اشاره کرده‌اند که روزانه ۱۱ ساعت در کارخانه‌ی فاکسکان واقع در ژنگژو چین برای مونتاژ آیفون ۱۰ کار می‌کرده‌اند که به نوعی زیر پاگذاشتن قوانین کشور چین در مورد اضافه کار برای دانش آموزان است.

این ۶ دانش آموز اعلام کرده‌اند که جزو ۳٫۰۰۰ نفری بوده‌اند که از مدرسه‌ای با عنوان Urban Rail Transit در ماه سپتامبر برای کار در کارخانه‌ی واقع در ژنگژو اعزام شده‌‌اند. این دانش آموزان ۱۷ تا ۱۹ ساله برای فااغ‌التحصیلی مجبور بوده‌اند تا در این کارخانه به کار مشغول شوند، چراکه براساس گفته‌های این افراد، سپری کردن سه ماه در فاکسکان شرط اصلی برای فارغ التحصیلی این دانش آموزان تعیین شده بوده است.

یانگ که یک دانش آموز ۱۸ ساله است، در این خصوص چنین توضیح داده است:

ما از سوی مدرسه مجبور شده بودیم تا در فاکسکان کار کنیم. کاری که ما انجام می‌دادیم هیچ ارتباطی با درس‌هایی که خوانده بودیم، نداشت.

این دانش آموز اعلام کرده که روزانه بیش از ۱٫۲۰۰ دوربین آیفون ۱۰ را مونتاژ می‌کرده است. هرچند مدرسه‌ی این دانش آموزان در این خصوص اظهار نظری نکرده، اما دو کمپانی فاکسکان و اپل اعلام کرده‌اند که شواهدی را در رابطه با اینکه کارآموزان به کار گمارده شده‌اند، کشف کرده‌اند. البته هر دو کمپانی اعلام کرده‌‌اند که این دانش آموزان بصورت داوطلبانه در خط مونتاژ آیفون‌های اپل کار می‌کردند.

براساس شواهد موجود، وزیر آموزش استان هنان که ژنگژو مرکز آن است با ارسال نامه‌ای به تمام مدارس این استان خواسته تا دانش آموزان برای گذران دوران کارآموزی به کارخانه‌ی فاکسکان بروند.

فاکسکان با اعلام اینکه اقدامات صورت گرفته بصورت داوطلبانه بوده، تصدیق کرده که اضافه کاری انجام شده غیرقانونی بوده است. فاکسکان هر ساله برای پاسخ دادن به تقاضای بالا برا‌ی نسل جدید آیفون‌هایش از کارگران فصلی برای پیشبرد اهداف تولید استفاده می‌کند، حال آنکه به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با توجه تقاضای بالا و همچنین مسائل مختلفی که تولید آن را با مشکل روبرو کرد، نیازمند تعداد کارگران بیشتری برای تولید بوده و از این‌رو فاکسکان را به اجبار کارآموزان برای حضور در خط تولید مجبور کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرد.

طبق این فهرست، شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب آهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر واردکنندگان قرار دارند.

نکته قابل توجه حضور پررنگ شرکت‌های مونتاژکار خودرویی در این فهرست است؛ بر این اساس شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت کرمان موتور ۷۴۷ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر رشد ۷۵ درصدی است. شرکت کوروش موتور آریا ۶۳۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار ارز گرفته که افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت بهمن موتور ۳۹۳ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ بیانگر افزایش ۳۷ درصدی است. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ۲۷۵ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع اتومبیل سازی فردا نیز ۱۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب در مجموع بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار ارز به شرکت‌های مونتاژکار ارز تخصیص داده شده است.

این وضعیت تخصیص ارز به مونتاژکاران در حالیست که برای واردات خودرو در مجموع یک میلیارد دلار ارز در نظر گرفته شده بود که برای پرداخت همین مقدار هم به قدری سنگ اندازی صورت گرفت که در انتهای سال ۱۴۰۲ تنها ۱۱ هزار خودروی خارجی وارد کشور و از این تعداد ۸ هزار دستگاه به مشتریان تحویل شد.

برای مشاهده فهرست ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089959 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد