Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@11:56:26 GMT

روند کاهش فروش تبلت‌ سال ۲۰۱۸ نیز ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۷۳۱۹

روند کاهش فروش تبلت‌ سال ۲۰۱۸ نیز ادامه می‌یابد

به گزارش زومیت، اطلاعات منتشرشده توسط دیجی‌تایمز در رابطه با میزان فروش تبلت‌ در سال ۲۰۱۸، به این موضوع اشاره دارد که روند کاهش عرضه تبلت‌ در سال آینده ادامه خواهد یافت و نزدیک به ۱۰ درصد کم‌تر از سال۲۰۱۷ خواهد بود. این مؤسسه تحقیقاتی پیش‌بینی کرده است که میزان فروش تبلت‏‌ در سال ۲۰۱۸ به ۱۲۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا افزایش محبوبیت فبلت‌ها (گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر از ۵.۵ اینچ) باعث شده است تقاضا برای تبلت‌ طی چند سال اخیر افت کند. به همین جهت، تبلت‌های مجهز به صفحه‌نمایش ۷ اینچ دیگر چندان محبوبیتی ندارند و کاربران ترجیح می‌دهند فبلت‌هایی خریداری کنند که از نمایشگر ۵.۵ اینچی یا بزرگ‌تر برخوردار هستند. یکی‌ دیگر از مواردی که باعث می‌شود کاربران علاقه بیشتری به گوشی‌ هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ داشته باشند، کاهش حاشیه‌های نمایشگر بوده که در سال ۲۰۱۷ به یک تِرِند تبدیل شده است؛ سازندگان می‌توانند با حذف حاشیه‌ها، ابعاد گوشی‌های هوشمند خود را ثابت نگه دارند اما آن‌ها را به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز کنند.

از آنجا که تبلت‌هایی با نمایشگر کوچک مورد استقبال کاربران واقع نشده‌اند، سازندگان تصمیم گرفته‌اند بر عرضه محصولاتی با صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی یا بزرگ‌تر متمرکز شوند که می‌تواند تفاوت‌ بین تبلت‌ و فبلت‌ را برجسته‌تر کند. اعمال چنین سیاستی باعث نمی‌شود از افت فروش تبلت‌ در سال‌های آینده جلوگیری شود؛ اما احتمالاً می‌تواند سرعت آن‌را کندتر کند. مؤسسه تحقیقاتی دیجی‌تایمز در ادامه اعلام کرده است که تأثیر گوشی‌های هوشمند با حاشیه‌های باریک روی تقاضا برای تبلت‏‌ پس از سال ۲۰۱۹ کم‌تر خواهد شد و فروش این محصولات همچنان بیشتر از ۱۲۰ میلیون واحد باقی می‌ماند. نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) طی دوره چهارساله بین ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ منفی بوده و ۱.۴ درصد است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که اپل، سامسونگ و آمازون پرفروش‌ترین سازندگان تبلت در سال ۲۰۱۷ باقی خواهند ماند و شرکت هواوی در نهایت از لنوو پیشی ‌می‌گیرد؛ به همین جهت، انتظار می‌رود این شرکت چینی به رتبه چهارم در زمینه‌ی فروش تبلت‌ دست پیدا کند. دیجی‌تایمز خوش‌بین است با سیاست‌هایی که هواوی در پیش گرفته، برتری این شرکت بر رقیب آسیایی خود یعنی لنوو در سال آینده تثبیت شود.

در نهایت، اعلام شده است که تبلت‌‏های مجهز به نمایشگر ۸.۹۹ اینچی و بزرگ‏تر، بیشتر از ۶۰ درصد از فروش تبلت‌‏ را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص خواهند داد؛ به همین جهت، بسیاری از سازندگان روی فروش و عرضه تبلت‌هایی متمرکز خواهند شد که نمایشگر بزرگ‌تر از ۹ اینچ داشته باشند. از آنجایی‌که عده‌ای از کاربران همچنان تبلت‌های آیپد اپل و سری گلکسی تب سامسونگ را خریداری می‌کنند و تقاضا برای آن‌ها کاهش نیافته است؛ به‌ نظر می‌رسد هر دو سازنده به عرضه سالیانه تبلت‌های گران‌قیمت خود ادامه خواهند داد.

در حال‌ حاضر شرکت‌های اپل، سامسونگ، آمازون، هواوی و لنوو جزو پنج سازنده پرفروش بازار تبلت هستند و گزارش منتشرشده از میزان فروش تبلت‏‌ در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۷، به این موضوع اشاره می‌کند که شرکت آمازون بیشترین رشد را در میان پنج سازنده مطرح داشته و فروش محصولات اپل و سامسونگ کاهش یافته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد

ایسنا/البرز مدیرکل محیط زیست البرز با بیان اینکه احداث آزادراه تهران-شمال خسارت زیادی برای محیط زیست داشت، گفت: اگر درصدی از عوارض این آزادراه به محیط زیست تزریق شود می‌توان بخشی از این خسارت‌ها را جبران کرد.

مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت، توضیح داد: با احداث این آزادراه دسترسی شکارچیان به حیات وحش منطقه آسان شده و حتی شکارچی از داخل خودروی خود می‌تواند با دوربین شکار را بزند.

این مسئول تاکید کرد: برای جبران بخشی از خسارات وارده به محیط زیست منطقه پیشنهاداتی مطرح شده که امیدواریم از طریق مراجع ذیربط پیگیری و به نتیجه برسد.

مدیرکل محیط زیست البرز ابراز کرد: نصب دوربین‌های اپتیکی در مسیر این آزادراه برای رصد فعالیت شکارچیان احتمالی یکی از این پیشنهادات بوده که بنا شده در کمیته‌‎های فنی بررسی و به تصویب برسد.

درگی تاکید کرد: نصب این دوربین‌ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تامین آن در شرایط فعلی از عهده محیط زیست برنمی‌آید.

مدیر کل محیط زیست البرز با اشاره به دیگر پیشنهاد مطرح شده توضیح داد: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۲۷ هزار تردد در این مسیر ثبت می‌شود، امیدواریم بخشی از عوارض این آزادراه به محیط زیست اختصاص یابد تا بتوانیم با هزینه کرد آن جان تازه‌ای به محیط زیست منطقه تزریق کنیم.

درگی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد