Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:34:14 GMT

برداشت 498 هزار تن پرتقال از باغهای جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۸۷۰۸

برداشت 498 هزار تن پرتقال از باغهای جنوب کرمان

جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت 498 هزار تن پرتقال از باغهای جنوب کرمان خبر داد و گفت: این منطقه با 32 هزار و 600 هکتار باغ مرکبات مقام سوم کشور را داراست.

سید یعقوب موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت پرتقال با ارقام محلی و ناولها شامل تامسون ناول و واشنگتن ناول در جنوب کرمان از نیمه دوم مهرماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه با برداشت ارقام والنسیا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: متوسط عملکرد پرتقال در باغهای مرکبات جنوب کرمان منطقه 17 تن در هر هکتار است.
وی با بیان اینکه ارقام موجود در این منطقه شامل والنسیا، خونی، محلی، مارس ارلی و انواع ناول است اظهار کرد: تمام محصول مرکبات برداشت شده از این منطقه بدون حتی یک میلی‎ گرم سم بوده و هیچ مبارزه شیمیایی در هفت شهرستان جنوبی علیه آفتها و بیمار‎یهای گیاهی انجام نمی‎شود.
موسوی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای کنترل شپشک آردآلود و استرالیایی مرکبات از کفشدوزک کریپتولموس استفاده شده و از این نظر مرکبات جنوب کرمان ارزش کیفی بسیار زیاد و در کنار عطر و اسانس دل‎ انگیز آن طعمی بسیار دلنشین دارد.
وی بیان کرد: مردم با مصرف مرکبات با کیفیت منطقه جنوب کرمان که به طور عمده در شهرستان‎ های جیرفت و عنبرآباد تولید می ‎شود علاوه بر تقویت اقتصاد ملی به سلامت خود و خانواده کمک کنند.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبارجنوب را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان