Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:57:00 GMT

آغاز چهارمین همایش تاریخ دانان ایران در مشهد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۹۰۴۵

آغاز چهارمین همایش تاریخ دانان ایران در مشهد

مشهد - ایرنا - چهارمین همایش تاریخ دانان ایران با عنوان آینده رشته تاریخ در کشور روز چهارشنبه در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا دبیر اجرایی این همایش دوروزه با اشاره به برگزاری آن توسط دانشگاه فردوسی مشهد و شورای انجمن ایرانی تاریخ، شعبه منطقه ای خراسان گفت: در مجموع 130 مقاله در محورهای اعلام شده به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد 70 مقاله پذیرفته و در قالب چکیده مقالات منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد عباسی با اشاره به شتاب گرفتن تحولات علمی و نوآوری های روزافزون در فناوری های اطلاعاتی، تغییرات فرهنگی، اجتماعی افزود: تغییرات بنیادین در بازار کار و اشتغال موجب تکاپوی نهادهای علمی و متخصصان رشته های مختلف در سراسر جهان برای حفظ و ارتقای جایگاه خود در فضای برآمده از این شرایط شده است.
وی عنوان کرد: در این میان رشته های علوم انسانی از جمله تاریخ با توجه به ماهیت خود و پیچیدگی های ذاتی شان در مسیر سازگاری با این تحولات، نوآوری ها و تغییرات با چالش های بیشتری روبه رو شده اند.
وی اظهار کرد: اهل تاریخ هم از این وضع مستثنی نیستند هر چند در یکی دو دهه اخیر توجه طیفی از مورخان ایرانی به اهمیت و ضرورت حرکت در مسیر تغییر و تحول در این حوزه جلب شده، اما در صحنه عمل آن طور که باید تحولی ایجاد نشده است و اقدامات انجام شده عموما ابتکاری، موردی، پراکنده و ناتمام بوده است.
وی افزود: پیامد این وضعیت را در میزان استقبال استعدادهای برتر از رشته تاریخ، میزان انگیزه مندی دانشجویان، کارآمدی دانش آموختگان این رشته، جایگاه آن در بازار کار و حتی نوع نگرش جامعه به مقوله تاریخ می توان دید.
عباسی اظهار کرد: وضعیت برنامه های درسی تاریخ به عنوان یکی از نقاط مهم و تعیین کننده در مسیر تغییر و تحول و روزآمدی و سرنوشت بازنگری آنها در سال های اخیر یکی از نمونه هایی است که نشان می دهد تکاپوی اهل تاریخ نیازمند تحرکی پرشتاب تر و عالمانه تر، کارشناسانه تر و به دور از ملاحظه کاری های غیرعلمی است.
وی عنوان کرد: در این شرایط انجمن ایرانی تاریخ به عنوان فراگیرترین مرجع علمی - صنفی در کشور این همایش دوروزه را با هدف هم اندیشی و چاره اندیشی پیرامون این مسائل و آینده رشته تاریخ برپا کرده است.
این همایش دو روزه در قالب پنج کارگاه و نشست مختلف با موضوع آموزش و برنامه درسی رشته تاریخ، روش شناسی و تاریخ نگری و تاریخ نگاری، همچنین تاریخ، اشتغال و کارآفرینی و نیز تاریخ، دنیای مجازی و جامعه و در نهایت میزگرد تاریخ در نگاه دیگران با حضور استادان علوم سیاسی، جامعه شناسی، ادبیات فارسی و جغرافیا ادامه می یابد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد

با حضور فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان ورزشی؛ ‌‌از از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته تجلیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری شب گذشته در آیین تجلیل از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته به نقش ورزشکاران در فرهنگ جامعه اظهارداشت: مردم به ورزشکاران نگاه می‌کنند و از آنها الگو می‌گیرند.

فرماندار مشهد خطاب به دختران ورزشکار مشهدی گفت:ورزشکاران در فرهنگ و خلق و خوی جامعه نقش‌آفرین هستند، شما می‌توانید الگوهای خوبی برای جامعه باشید.

وی با بیان اینکه از دیرباز در کشور ما به ورزشکاران رشته‌های رزمی به عنوان الگوهای مثبتی توجه می‌شود، افزود: ورزش‌های رزمی که به نوعی به تمدن ما هم وابسته است ویژگی‌هایی مانند مردانگی، اخوت و توانمندی را به جامعه نشان می‌دهد.

داوری با تاکید بر اینکه ورزش تضمین کننده سلامتی است تصریح کرد: ورزش حرفه‌ای علاوه بر تضمین سلامتی فرد، اقتدار کشور را به همراه دارد و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ورزش های رزمی علاوه بر سلامت شخص و جامعه با فرهنگ سازی موجب ارتقای جامعه هم می‌شود.

وی بر برنامه ریزی، هم‌افزایی و تعامل با حوز‌ه‌های مختلف در راستای جذب حامی مالی و توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضی‌دانان
  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران