Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: انتظار بنده در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز این است که جلسات مربوطه به جای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها با ارائه نحوه مقابله، چگونگی مبارزه و راهکارهای مبارزه با این امر همراه باشد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید علی آقازاده ظهر امروز در جلسه نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در رابطه با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظاری بنده این است که در جلسات مربوطه مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط به جای ارائه گزارش از عملکرد خود به ارائه نحوه عملکرد بیشتر بپردازند و چگونگی مبارزه با این معضل و راهکارهایی برای مقابله با آن را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت استان در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز وضعیتی به نسبت خوب است، روش‌های قاچاقچیان روز به روز جدید می‌شود و نیاز است که متناسب با روش‌های آنها روش‌های مقابله‌ای ما هم به روز و مدرن شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: سالانه بین 20 تا 25 میلیارد دلار قاچاق وارد ایران می‌شود که معادل پول فروش نفت کشور در یک سال است، اگر این روند دقیق باشد، از آنجایی که بخشی از این کالاها مواد غذایی، دارو و اقلام پزشکی است علاوه بر خسارت‌هایی که ورود این قاچاق می‌تواند روی تولید، اقتصاد و دیگر مسائل کشور داشته باشد ضربه بسیار بزرگی را می‌تواند به سلامت مردم وارد کند.

آقازاده بیان کرد: بنابراین جمع‌آوری خسارت‌های ناشی از پدیده قاچاق به‌ویژه در عرصه مواد غذایی، دارو و اقلام پزشکی مستلزم هزینه کردن دو برابر پولی است که خود مقوله قاچاق از اعتبارات و منابع ملی به هدر می‌دهد.

وی ادامه داد: باید همه تلاش کنیم تا برگزاری جلسات مربوط به مبارزه با قاچاق کالا فعال‌تر شود و به صورت منظم برگزار شود و عامل عقب بودن برخی از شهرستان‌ها در این زمینه مشخص شود، برخی از شهرستان‌های استان مثل دلیجان و توره در خاکریز اصلی مبارزه با قاچاق هستند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: بخشی از برخورد با قاچاق کالا باید علمی باشد زیرا اگر از آخرین یافته‌ها و روش‌ها در راه مبارزه با قاچاق استفاده کنیم به طور قطع موفق‌تر عمل می‌کنیم و وضعیت سطح استان می‌طلبد که این برخوردها را بیشتر کنیم، قاچاقچی مدام سعی می‌کند که روش‌های مدرنی را به‌کار بگیرد و باید به تناسب آن برخوردهای ما هم به روز شود.

آقازاده با اشاره به پیروزی رزمندگان اسلام و شکست داعش گفت: پیروزی‌های وسیع نیروهای مردمی، نظامی، بسیجی و غیره در دفع کامل فتنه داعش از عراق و سوریه را تبریک می‌گویم، این پیروزی واقعی در برابر داعشی که 10 سال پیش نطفه نامیمون آن در کشورهای آمریکایی و اسرائیلی بسته شد پیروزی بزرگی بود که به‌دنبال ایثار و فداکاری رزمندگان و مردم طومارش در هم پیچید.

وی اضافه کرد: این بزرگی و عظمت را تاریخ خاورمیانه از یاد نمی‌برد و یاد شهدای این میدان نبرد همیشه زنده است و این اتفاق بی‌نظیر را نباید دست کم گرفت، هیچ کشوری نمی‌تواند طعم این شیرینی را به حساب خود بگذارد جز کشورهایی که در این نبرد ایستادگی کردند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این شجره خبیثه با تمام تلاشی که برای بدنام کردن اسلام و خشن نشان دادن چهره آن داشت و با تمام خسارت‌هایی که وارد کرد خوشبختانه ناکام ماند و ریشه آن کنده شده و کارش در این دو کشور تمام شد و امیدواریم پاک‌سازی در این مناطق به‌گونه‌ای انجام شود که زخم سنگینی را که از نبرد با این شیطان بزرگ برداشته تسکین یابد و لازم است که کشورهای دیگر با هوشیاری کامل با این فتنه خطرناک مقابله کنند تا شاهد پیدایش سر دیگر این اژدها در جای دیگر نباشیم.

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ عباس رضایی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مروست حین کنترل محور مواصلاتی مروست به یزد به یکد ستگاه پراید سفید مشکوک و به راننده دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند. 
 
سرهنگ رضایی افزود: در بازرسی از خودرو مقادیری نوشابه انرژی زا، انواع شکلات، انواع آبمیوه، آدامس و؛ که به صورت قاچاق حمل می‌شد، قاچاق کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان