Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محبعلی سیستانی  مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رها سازی بچه ماهی سردآبی از نوع قزل آلا رنگین کمانی از نیمه دوم آبان در منطقه سیستان آغاز شده است.

وی افزود: رها سازی ماهی سردآبی با هدف افزایش تولید گوشت سفید و مصرف سرانه ماهی، اشتغالزایی و استفاده بهینه از استخر‌های دو منظوره انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستانی بیان کرد: وزن اولیه بچه ماهی قزل آلا رها شده در استخر‌ها ۲۰ گرم است که در پایان دوره پرورش به طور متوسط به ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم می‌رسند.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم از پرورش ماهی قزل آلا، توزیع این نوع ماهی میان آبزی پروران منطقه سیستان نسبت به پارسال افزایش چشمگیری یافته است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: تمام بچه ماهی‌های قزل آلا توزیعی در استخر‌های پرورش ماهی منطقه سیستان از پایگاه‌های مدار بسته شهرستان خاش تامین می‌شود.

سیستانی با بیان اینکه پرورش ماهی قزل آلا در استخر‌های زابل به صورت متراکم است افزود: آبزی پروران می‌توانند با استفاده از روش‌های موثر نظیر مکانیزاسیون در استخر‌های پرورش ماهی نظیر استفاده از دستگاه‌های هواده سود اقتصادی مناسبی به چرخه کشاورزی خود وارد کنند.

وی تاکید کرد: برای جبران خسارات وارده از تلفات ماهی، اداره کل شیلات به تمام پرورش دهندگان ماهی توصیه می‌کند استخر‌های پرورشی خود را بیمه کنند.

**مزیت استخر‌های هشت ضلعی:

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) با اشاره به مزیت استخر‌های هشت ضلعی نسبت به نمونه‌های دیگر بیان کرد: پرورش ماهی در این استخر‌ها بسیار اقتصادی است به طوری که پیش بینی می‌شود ۲ تن ماهی از هر استخر برداشت شود.

سیستانی افزود: افزایش تولید بچه ماهی در واحد سطح، افزایش تراکم ذخیره سازی بچه ماهی و کاهش مصرف آب از دیگر مزیت‌های این استخر‌ها است.

وی گفت: این استخر‌ها به گونه‌ای ساخته شده است که باعث ایجاد چرخش آب درون استخر می‌شود.

سیستانی بیان کرد: سیستم تهویه در کف این استخر‌ها در نظر گرفته شده که فضولات ماهی‌ها را به بیرون از استخر‌ها انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: با ساخت استخر‌های هشت ضلعی، پرورش ماهی از حالت معیشتی به حالت اقتصادی برای کشاورزان در آمده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: منطقه سیستان دارای هزار و ۶۰۰ باب استخر ۲ منظوره پرورش ماهی و بیش از ۶۰۰ استخر خاکی است.

سیستانی تصریح کرد: همچنین منطقه سیستان سه هزار صیاد دارد.

وی درباره مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهرستان زهک افزود: این مرکز برای تامین بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان سیستان ساخته شده است.

وی ادامه داد: در این مرکز، ماهی تولید و تکثیر و سپس بین استخرداران منطقه توزیع می‌شود.

 منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد

عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان باباطاهر همدان که جزو طرح‌های مصوبه طرح جامع شهری همدان بوده است امروز با حضور مسئولان و مردم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امروز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر با حضور شهردار همدان، رئیس شورای شهر همدان، اعضای شورا، فرمانده انتظامی شهرستان، اساتید دانشگاه و مردم همدان آغاز شد.

همدان با شش خیابان اصلی به میدان مرکزی شهر (میدان امام) متصل می‌شد که خیابان‌های بوعلی و خیابان اکباتان در سال‌های گذشته به پیاده راه تبدیل شد و امروز نیز عملیات اجرایی پیاده‌راه شدن خیابان باباطاهر آغاز شد که این پروژه به طول 80 متر و عرض 35 متر در 80 روز انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، کمک به نشاط و تندرستی شهروندان، کمک به جذب گردشگر، کمک به حفظ محیط زیست، حل گره‌های ترافیکی مرکز شهر و کاهش آلودگی هوا را می‌توان از مهم ترین اهداف یا مزایای اجرای پیاده‌راه‌ها در همدان نام برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد