Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تاکنون 26 هزار واحد شهری و روستایی در مناطق زلزله زده ارزیابی شده اند و انشاالله تا اوایل هفته آینده کار ارزیابی به پایان خواهد رسید.

مجتبی نیک کردار روز چهاVشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با دهیاری ها و شهرداری ها به توافق رسیده ایم که در ابتدا برای صدور پروانه ساخت هزینه ای دریافت نکنند و این رقم را بعدا در اعتبارات بازسازی لحاظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز امیدواری کرد که از اوایل هفته آینده پرونده های بازسازی به بانک ها برای پرداخت قسط اول تسهیلات معرفی شوند.
به گفته نیک کردار، کار ارزیابی واحدهای شهر سرپل ذهاب را بنیاد مسکن اصفهان و سایر بخش ها را بنیاد مسکن استان کرمانشاه انجام خواهد داد.

**وضعیت حمام و سرویس های بهداشتی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه از نصب 160 چشمه سرویس بهداشتی در شهر سرپل ذهاب خبر داد و افزود: 100 چشمه دیگر نیز ظرف چند روز آینده در شهر سرپل نصب خواهد شد.
نیک کردار همچنین از نصب 100 دوش حمام در شهر سرپل خبر داد و گفت: وزارت نیرو قول نصب 200 دوش دیگر را در این شهر داده است.
او افزود: در شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی نیز هم 100 دوش و در ازگله نیز 20 دوش نصب شده است.
وی در خصوص شهر قصرشیرین گفت: امکاناتی که برای اربعین به این شهر منتقل شده است همچنان در شهر برای استفاده باقی مانده اند.

**جمع آوری زباله و لاشه حیوانات
نیک کردار در ادامه از استقرار تیمی از شهرداری منطقه چهار تهران با 400 نیرو و ماشین آلات حمل زباله برای جمع آوری زباله شهر سرپل ذهاب خبر داد و گفت: با تلاش این تیم انباشت یک هفته ای زباله در شهر پاکسازی شده است.
وی افزود: تیمی از شهرداری منطقه 20 تهران نیز در شهر تازه آباد مستقر شده اند.
به گفته نیک کردار، با کمک دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان لاشه تمام حیوانات نیز به شکل بهداشتی دفن شده اند و از این نظر نیز کار به اتمام رسیده است.

**وضعیت چادر و سایل گرمایشی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص وضعیت توزیع چادر نیز گفت: 90 هزار تخته چادر توزیع شده است و قاعدتا طبق آمار دیگر نباید در بحث چادر مشکلی داشته باشیم مگر اینکه مواردی به صورت استثنا همچنان چادر دریافت نکرده باشند.
نیک کردار همچنین از توزیع پلاستیک برای پوشش تمام چادرها خبر داد و افزود: در بحث وسایل گرمایشی نیز برای آنهایی که چراغ دارند با تانکر نفت توزیع می شود و از طرفی در حال توزیع بخاری برقی در بین چادرها هستیم.
وی از مردم خواست بخاری برقی 500 وات و نه بیشتر کمک کنند تا منجر به فشار بر شبکه و سوختگی کابل های برق نشود.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه در خصوص بارش های اخیر و آبگرفتگی احتمالی نیز گفت: خوشبختانه با وجود بارش های رگباری سنگین مشکل آبگرفتگی در چادرهای زلزله زدگان گزارش نشده است.
او همچنین از اتمام کار صدور دفترچه هلال احمر برای توزیع اقلام ضروری شامل بسته های 72 ساعته و یک ماهه خبر داد و ابراز امیدواری کرد ظرف 2 روز آینده این کار نیز به اتمام برسد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای پیش رو، گفت: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه ( ۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹  اردیبهشت)  کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده