Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: توتال جلسات مختلفی با سازندگان و پیمانکاران ایرانی برگزار و الزمات پذیرش شرکت‌های ایرانی را مشخص کرده است.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) با اشاره به انتخاب مشاور فرانسوی برای آموزش سازندگان ایرانی گفت: مذاکرات ما با فرانسوی‌ها قطعی شده و کارگاه‌های آموزشی به‌زودی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انرژی امروز، رضا خیامیان با اشاره به شرایط سختگیرانه توتال در پذیرش شرکت‌های ایرانی، گفت: برای اینکه شرکت‌های ایرانی در لیست سازندگان تجهیزات فاز ۱۱ پارس جنوبی قرار گیرند، راه دشواری در پیش دارند.

 وی با بیان اینکه «شرکت‌های ایرانی باید توان همکاری با شرکت‌های خارجی را داشته باشند»، افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های ایرانی در سال‌های اخیر با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی کمتر کار کرده‌اند، امروز با معیارهای بین‌المللی فاصله دارند و چنانچه در زمینه ارتقای توانمندسازی سازندگان داخلی تلاش نکنند، فرصت را از دست می‌دهند.

خیامیان افزود: توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی زیاد است اما توان ساختارسازی شرکت‌ها در سطح قابل قبول نیست که این مشکل با آموزش مشاوران خارجی برطرف می‌شود.

خیامیان با بیان اینکه «انجمن سازندگان تجهیزات نفت تلاش می‌کند سازندگان بتوانند سهم خود را از قرارداد توتال کسب کنند»، گفت: بخشی از سازندگان داخلی با معیارهای توتال فاصله دارند، به همین منظور تلاش می‌کنیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح بین‌المللی این فاصله را کم و دانش فنی خود را به استانداردهای بین‌المللی برسانیم.

وی از توافق با فرانسوی‌ها برای آموزش شرکت‌های ایرانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد و گفت:این کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح سازندگان داخلی برگزار می‌شود.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه «هدف ما امضای تفاهم‌نامه نیست بلکه اجرای کارهای عملیاتی است»، درباره زمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی گفت: مذاکرات ما با فرانسوی‌ها قطعی شده و این کارگاه‌های آموزشی به‌زودی برگزار می‌شود.

وی یکی از مشکلات اصلی سازندگان داخلی را عدم دسترسی به استانداردهای بین‌المللی نفتی(API) دانست و گفت: به همین دلیل تاکنون نتوانسته‌ایم در بازارهای جهانی موفق باشیم، شرکت‌های بزرگ بین‌المللی حاضر به خریداری محصولات ما نیستند

خیامیان با بیان اینکه عراق یکی از بازارهای هدف برای صادرات تجهیزات نفتی است، گفت: با مسوولان عراقی مذاکرات متعددی برای صادرات تجهیزات نفتی به این کشور داشتیم و در صورت توافق نهایی حجم صادرات به عراق جهش قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: در نمایشگاه بصره که حدود یک ماه آینده برگزار می‌شود شرکت می‌کنیم و به نظر می‌رسد زمینه همکاری‌ها فراهم شده است.

برزیل، بازار هدف سازندگان داخلی

خیامیان از مذاکره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با یک شرکت مشاوره‌ای برزیل خبر داد و گفت: هفته گذشته گروهی از فعالان اقتصادی کشور برزیل با اعضای انجمن دیدار کردند و مذاکرات با هدف ساخت تجهیزات و انتقال تکنولوژی انجام شد.

وی افزود: در صورتی شرکت‌های برزیلی می توانند با ما کار کنند که امکان فاینانس پروژه‌ها را داشته باشند.

خیامیان در پایان ابراز امیدواری کرد که به زودی مسائل فاینانس بین بانک‌های ایران و برزیل اجرایی شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • اردوی یک هفته‌ای والیبال ایران در برزیل و ژاپن
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند