Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:15:50 GMT

نوبخت: از حقوق ملی در قرارداد توتال کوتاه نمی‌آییم

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۶۶۸۹

نوبخت: از حقوق ملی در قرارداد توتال کوتاه نمی‌آییم

سخنگوی دولت گفت: به هیچ وجه از حقوق ملی در قرارداد توتال کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود که امروز سه‌شنبه( 30 آبان)برگزار شد ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت در برابر تروریسم گفت: با وجود همه نامردی‌هایی که از سوی تروریست‌ها اعمال می‌شد با عنایت خداوند و‌پشتیبانی ملت‌ها مردم بزرگ سوریه و عراق جبهه تروریستی داعش را درهم ریخت و بار دیگر نشان داده شد که اگر ایستادگی از سوی مردم صورت گیرد پایان آن پیروزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شایسته است به پاس تشخیص درست و واقع‌بینانه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری در آغاز این مبارزه صورت گرفت تشکر کنیم، ادامه داد: در حالی که تلاش ‌ می‌شد داعش را بر علیه د‌لت قانونی سوریه به نشانه اعتراض مدنی مردم بر علیه آن کشور تعریف کنند با بصیرت و‌ هوشمندی رهبر انقلاب و مسئولین عالی نظام تشخیص داده شد که این مبارزه برای حقوق شهروندی نیست و‌ لشکرکشی عده‌ای تروریزم بر علیه یک دولت قانونی است.

سخنگوی دولت افزود:خیلی‌هایی که آن زمان تحت تاثیر تبلیغات به تروریست‌ها پیوستند و‌به گمان خودشان فکر‌کردند مانند لیبی زود تمام می‌شود و‌قدرت را در دست می‌گیرند مشاهده شد که اینگونه نیست و باید از نیروهای وفادار و مقاوم و مسلح سوریه و‌عراق قدردانی شود.

نوبخت با تاکید براینکه از نیزوهای فهیم مدافع حرم و‌همچنین مسشتارانی که به حشدالشعبی و‌ نیروهای مسلح عراق کمک‌رسانی کردند قدردانی می‌کنیم، اضافه کرد:دولت سپاسگذار و قدردان نیروهای مسلح کشورمان به‌ویژه برادر فهمیم، رشید سلیم و عزیزمان سردار قاسم سلیمانی است که یک فرد در حد قواره یک نظام ایفای نقش کرد و‌خداوند حفظش کند.

وی با بیان اینکه ما از همه عزیزانمان که برای دفاع از‌حرم و‌ دفاع از اسلام ناب به پا خواستند قدردانی می‌کنیم، ادامه داد: خدارا شاکر هستیم پایان این نبرد با شکست تروریست‌ها همراه بود البته باید همیشه آمادگی داشته باشیم تا در فاز دیگری این نوع تفکرات سلفی را با درایت بخشکانیم و از همه نیروهای اطلاعاتی امنیتی و نظامی جمهوری اشلامی ایران که برای ثبات منطقه و‌جهان مسئولانه اقدام کردند بار دیگری تشکر می‌کنم.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه پرونده خرید گندم از کشاورزان بسته شد، اظهار داشت: بر همین اساس 8 میلیون و 722 هزار تن گندم از کشاورزان به بهای 11 هزار و 593 میلیارد تومان خریداری شد و 100 درصد اعتبار به گندم‌کاران پرداخت شد.

نوبخت درباره بیانیه نفتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که خواستار کاهش فروش‌نفت ایران شده بود گفت: هر نوع تخلفی از سوی طرفین برجام صورت گیرد هم‌ مکانیزم رسیدگی به آن در خارج و‌ هم در داخل نسبت به اینکه چه مصادیقی مغایرت با اجرای برجام بوده و از آن به عنوان خلاف برجام یاد می‌شود وجود دارد و مطمئن باشید هرچه کمیته ویژه رسیدگی‌ به برجام در این زمینه مقرر کند برای مقابله با آن اقدام و‌عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قرارداد توتال فرایند نسبت طولانی را طی کرد و‌ در ایستگاه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار داشت: اتفاقاً یکی از نکات قوت این قرارداد این بود اگر طرف مقابل از تعهدات خود عدول‌کرد پیش بینی کارها را کرده‌ایم و‌ما به هیچ وجه از حقوق ملی خودمان کوتاه نخواهیم آمد.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه آمریکا درحال ایجاد فضای کدر است، افزود:همه دنیا هم می‌دانند که آمریکایی‌ها متخلف هستند و حقانیت جمهوری اسلامی ثابت شده است.هرچه در قرارداد توتال رخ دهد متناسب با آن اقدامت لازم را انجام خواهیم داد.

این خبر در حال تکمیل است....

انتهای پیام/

R1011158/P1011199/S1,13/CT11 موضوعات مرتبط محمدباقر نوبخت دولت دوازدهم

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد

به گزارش تابناک، نخستین نشست خبری هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

طحان نظیف در ابتدای نشست با مرور مصوبات مجلس بیان کرد: طرح ساماندهی زمین و مسکن از سال گذشته میان مجلس و شورای نگهبان در حال رفت و آمد است و برخلاف موازین اسلامی شناخته‌ نشد بنابراین امیدواریم به زوی محقق گردد.

وی ادامه داد: همچنین طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی نیز مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفت و در مرحله ابلاغ و اجرا قرار دارد.

طحان نظیف افزود: لایحه ارجاع اختلاف بین شرکت توانیر و ترکیه به داوری است که با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرع شناخته نشد و اخیرا ابلاغ شد. 

او ادامه داد: اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری وشکوفایی نیز با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرعی شناخته نشد‌. همچنین اصلاح اساسنامه چند منطقه آزاد کیش، قشم، ارس باران، جلفا، اروند و ... مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد.

تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مجلس چیست؟

طحان نظیف در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مشخص شد؟ و مظر شورای نگهبان در این‌باره چیست؟ بیان کرد: مصوبه انتخابات تناسبی سال گذشته مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت اما هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام ابهاماتی داشت. بنابراین مجلس شورای اسلامي ترجیح داد که این‌ بخش را فعلا حذف کند. 

وی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز افزود: برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود و مصوبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز مورد تایید واقع شد اما با توجه به احکام متعددی که در این برنامه وجود دارد و به‌تبع ایرادات آن، مصوبه در حال رفت آمد میان مجلس و شورای نگهبان است.

طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مستندات رد سلاحیت حسن روحانی چیست عنوان کرد: موارد متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد ضمن آنکه موارد ذکر شده نیز به صورت دقیق و شفاف بیان نشد‌. با این حال بررسی این موضوع بر عهده فقهای شورای نگهبان است.برای انتشار دلایل رد صلاحیت حسن روحانی نیاز به مجوز قانونی است که در اختیار ما نیست.

دیگر خبرها

  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • رضاییان: ویسی توهین نکرد/ از حق قانونی فولاد کوتاه نمی‌آییم
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود