Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از عزل شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱ به دلیل  قطع درختان بخشی از خیابان ولی‌عصر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز خیابان «ولیعصر» بلندترین خیابان تهران و همچنین خاورمیانه است که جنوب تهران را به شمال تهران متصل می کند. این خیابان با طول 17.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 کیلومتر است که از میدان راه‌آهن تهران آغاز شده و به میدان  تجریش ختم می شود.

در ابتدای ساخت این خیابان، در دو طرف آن 60 هزار اصله درخت چنار کاشته شد، اما اکنون کمتر از 8 هزار اصله از آنها باقی مانده است. طی سال های گذشته به دلایل متفاوت درختان خیابان ولی‌عصر مورد بی مهری مسئولان شهری و گاهی مردم قرار گرفته‌اند.

امروز علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از عزل شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱ به دلیل  قطع درختان خیابان ولیعصر خبر داد.

به گزارش شهرنوشت، براساس تبصره یک ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، در صورتی که فرد یا افرادی فضای سبزی را تخریب کنند یا عمداً از بین ببرند، محل مذکور با حکم قوه محترم قضائیه به نفع محرومان به فضای سبز برای استفاده عموم تبدیل می شود.

علی محمد مختاری با اشاره به قطع درختان خیابان ولیعصر (ع) توسط شرکت نگین خودرو اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع مسئولان شهرداری منطقه ۱ نسبت به قطع درختان ولیعصر(عج) دستورات لازم برای عزل شهردار، معاون خدمات شهری و شهردار شب ناحیه ۲ از سوی شهردار منطقه به دلیل اهمال در انجام وظایف صادر شد.

وی  ادامه داد: مسئولان دادستانی تهران و در راس آن ها آقای تورک روز بعد از قطع درختان به محل مراجعه کرده و با بررسی همه زوایا و کنترل دوربین‌های مدار بسته اطراف محل تخلف را شناسایی کردند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با تاکید بر برخورد دادستانی با مالک متخلف شرکت نگین خوردو تصریح کرد: اعضا به اتفاق، رای بر جریمه مالک به اندازه سه برابر عوارض صادر کردند که این به معنای جریمه بالغ بر ۴ میلیاردی مالک است. همچنین، اعضا با اعمال ماده ۴ اصلاح قانون، ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی و غرس دو برابر محیط بن درختان در اطراف خیابان ولیعصر (عج) موافقت کردند.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سجاد موسوی سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران که در این سازمان مستقر است، اظهارداشت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحدهای تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

وی افزود: در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزامات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

کد خبر 6091867

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر