Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا وفایی رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان روحانی بابل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: عمل جراحی تعویض دریچه قلب با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا با بکارگیری از دریچه‌ های بدون نیاز به بخیه برای نخستین بار در شمال کشور در دو بیمار با ریسک بالای عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دو جراحی با همکاری مشترک تیم جراحی قلب بیمارستان‌های روحانی بابل و شهید رجائی تهران در بیمارستان روحانی با موفقیت انجام گرفت.

رئیس بخش جراحی قلب بزرگ‌ ترین بیمارستان شمال کشور گفت: بیمار اول خانم ۷۸ ساله‌ای آملی بوده است که با درگیری شدید عروق کرونری و تنگی شدید دریچه ائورت  و نیز تنگی  کاروتید گردن ابتدا تحت جراحی اندارترکتومی کاروتید قرار گرفت.

وفایی افزود: این بیمار پس از گذشت دو هفته تحت جراحی بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه ائورت به روش  استفاده از دریچه  بدون سوچور قرار گرفت.

 فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: با توجه به تنگی شدید دریچه و شرایط بد بیمار، استفاده از این نوع دریچه برای این بیمار بسیار کمک کننده بوده است که باعث تسریع در زمان عمل و کیفیت نوع دریچه است.

وفایی گفت: بیمار دوم آقای ۸۰ ساله‌ای بابلی بوده که با سابقه ایست قلبی و تنگی شدید عروق کرونر و دریچه ائورت  با حال عمومی بد تحت جراحی بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه ائورت با روش فوق قرار گرفت که این بیمار بسیار پر ریسک از نظر جراحی قلب بوده که با استفاده از این روش و با کمک تیم مجرب  بخوبی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق، با اشاره به اینکه وضعیت بیماران مساعد و در واحد مراقبت‌ های ویژه تحت نظر هستند، گفت: مزیت استفاده از این تکنولوژی در کوتاه نمودن زمان عمل جراحی با استفاده از دریچه‌ های بیولوژیکی با کیفیت بسیار بالا و کم تهاجمی‌تر است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ م

جراحی قلب بدون نیاز به بخیه برای نخستین بار در شمال کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • فوتبال از دریچه فان؛ آرنه اسلوت پس از اولین جلسه تمرینی با داروین نونیز
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت