Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@04:21:24 GMT

رکورد ملکه انگلیس بعد از استعفای موگابه

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۴۹۰۹

استعفای رابرت موگابه ۹۳ ساله از ریاست جمهوری زیمبابوه موجب شد تا ملکه ۹۱ ساله انگلیس پیرترین رئیس کشور جهان شود. پس از الیزابت دوم، رئیس‌جمهوری تونس و حاکم کویت در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش صدای ایران، رابرت موگابه که سه‌شنبه همزمان با بالا گرفتن فشارها از طرف ارتش زیمبابوه از ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد، به ۳۷ سال سلطه بر این کشور جنوب آفریقا پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که استعفای او یک "لحظه تاریخی" برای این کشور آفریقایی است، همچنین موجب شد تا الیزابت دوم، ملکه انگلیس به کهنسال‌ترین رئیس کشور جهان تبدیل شود.

 به نوشته روزنامه دیلی میل، در ادامه نگاهی می‌اندازیم بر پیرترین رهبران جهان؛

۱. ملکه الیزابت ۹۱ ساله همچنین رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت در تاریخ انگلیس را سپتامبر ۲۰۱۵ از آن خود کرد که پیشتر متعلق به ملکه ویکتوریا، جد بزرگ او بود.  

۲. الباجی قائد السبسی ۹۰ ساله، رئیس‌جمهوری تونس در جایگاه بعدی است. او دومین رئیس جمهور پیر جهان است که ۲۰۱۴ در این سمت انتخاب شد، نه آنکه آن را به ارث برده باشد. السبسی در دوران ریاست جمهوری زین‌العابدین بن علی طولانی‌ترین دوره ریاست بر پارلمان را از آن خود کرد و پس از بهار عربی در اولین انتخابات آزاد روی کار آمد.

۳. شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر ۸۸ ساله کویت در جایگاه سوم است. او ژانویه ۲۰۰۶ پس از مرگ برادر ناتنی‌اش و اینکه جانشین او یعنی شیخ سعد احتمالا به دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر نتوانست سوگند یاد کند، پنجمین امیر کویت شد.  

۴. رائول کاسترو، ۸۶ ساله رئیس‌جمهوری کوبا از سال ۲۰۰۶ کفیل ریاست جمهوری بود و قدرت را از برادر انقلابی‌اش فیدل به ارث برد. او به صورت کامل در سال ۲۰۰۸ این سمت را در دست گرفت و مجددا در ۲۰۱۳ هم انتخاب شد. با این وجود، او گفته است که این آخرین دوره تصدی اوست و ۲۰۱۸ کناره‌گیری می‌کند. در دوره رهبری رائول، کوبا شاهد تلاش‌هایی برای عادی‌سازی روابط با آمریکا و احیای روابط دیپلماتیک در ۲۰۱۵ شد.

۵. پل بیا،‌ رئیس‌جمهوری ۸۴ ساله کامرون از جوانی وارد عرصه سیاسی شد و از ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ دبیر ریاست جمهوری بود و ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۲ نخست‌وزیر کامرون شد. او در سال ۱۹۸۲ پس از استعفای ناگهانی احمدو آهیجو جای او را گرفت و از آن زمان در قدرت است.  

۶. میشل عون، رئیس‌جمهوری ۸۴ ساله لبنان از رهبران سابق ارتش است که از ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ پیش از آنکه از سوی نیروهای سوری از قدرت رانده شود، نخست‌وزیر موقت بود. او اکتبر گذشته به عنوان رئیس‌جمهوری لبنان سوگند یاد کرد و به ۲۹ ماه بن‌بست سیاسی خاتمه داد.

۷. آکیهیتو، امپراتور ۸۳ ساله ژاپن در ۱۹۸۹ پس از مرگ پدرش به قدرت رسید. سال گذشته میلادی لایحه‌ای در پارلمان ژاپن به تصویب رسید که به او اجازه می‌دهد به نفع ولیعهدش از قدرت کنار برود. او ابراز نگرانی کرد که به علت بالا بودن سن و ناتوانی از اجرای وظایفش باز بماند. چنانچه او داوطلبانه از قدرت کنار برود، اولین امپراتوری می‌شود که در دو قرن گذشته دست به چنین اقدامی می‌زند.  

۸.ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه ۸۱ ساله عربستان ژانویه ۲۰۱۵ پس از مرگ برادر ناتنی‌اش ملک عبدالله به قدرت رسید. اخیرا هم شایعاتی مبنی بر احتمال کناره‌گیری او و روی کار آمدن ولیعهدش محمد بن سلمان منتشر شده است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جالب سرمربی لیورپول؛ هیچ‌کسی در لیگ برتر نتوانست یورگن کلوپ را دبل کند!

334 بازی در لیگ برتر انگلیس بدون اینکه یورگن کلوپ دبل شود.

طرفداری | سرمربی محبوب لیگ برتر انگلیس در حالی پس از 9 سال آنفیلد را در پایان فصل ترک می‌کند که یک رکورد جالب‌توجه از خودش به یادگار گذاشته است.

یورگن کلوپ لیگ برتر انگلیس و لیورپول را در حالی ترک می‌کند که هرگز رفت و برگشت به یک تیم نباخت و اصطلاحا در پرمیرلیگ دبل نشد. در واقع در طول فعالیت سرمربی آلمانی قرمزها تاکنون هیچ سرمربی یا تیمی نتوانسته یورگن کلوپ را در لیگ دبل کند. در ادامه نگاهی به چهار سرمربی که بیشترین تعداد بازی را در لیگ برتر انگلیس بدون دبل شدن پشت سر گذاشته‌اند، می‌اندازیم:

یورگن کلوپ: 334 بازی اوله‌گنار سولسشر: 127 بازی ویاش بواش: 81 بازی تیم شروود: 45 بازی

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • رکورد جالب سرمربی لیورپول؛ هیچ‌کسی در لیگ برتر نتوانست یورگن کلوپ را دبل کند!
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا