Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- برترین های هفتمین جشنواره ادبی داستانهای کوتاه دفاع مقدس از سوی هیات داوران معرفی شدند.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا از مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ادبی یوسف (داستانهای کوتاه دفاع مقدس ) در حوزه هنری سوره ، هیات داوران با انتخاب برترین اثرات در حوزه داستانهای کوتاه دفاع مقدس؛ لوح تقدیر و تندیس و جایزه نقدی را به ترتیب به سمیه سادات حسینی به خاطر داستان یخ در بهشت ؛ حسین اهل بذری نویسنده داستان موقوف فراموشی ایام و پروین برهان شهرضایی نگارنده داستان بعد از صد فرانسوی اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار داوود عامری مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم با تبریک حول ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: این ماه، ماه سراسر شادمانی و وحدت مسلمانان است. هفته بسیج یادآور مردان بی‌نام و نشانی است که امیدواریم قدردان این روزها و سال‌های حماسه، ایثار و مقاومت باشیم.
وی گفت: باید قدردان مدافعین حرم و آن سلحشورانی باشیم که سر دادند تا سرافرازی برای این مرز و بوم آفریده شود.
وی بیان کرد: سخن گفتن در یک محفل ادبی نیازمند توجه به زبان ادبیات است. اهالی ادب و هنر صاحبان فخر و افتخار ملت هستند و وظیفه بزرگی در حوزه دفاع مقدس بر عهده دارند.
سردار عامری گفت: ادبیات دفاع مقدس با خلق جذابیت ادبی می‌تواند پیام‌های ویژه‌ای را در قالب داستان‌های کوتاه هر چند تاریخچه دیرینه‌ای دارد اما در عصر زندگی کوتاه با فرصت‌های کم مورد استقبال است. داستان کوتاه عصاره داستان‌های بلند است. داستان کوتاه با نگرش عمیق هنری با استفاده از لطافت‌های داستانی مفاهیم بلندی را منتقل می‌کند.
وی ادامه داد: امروزه داستان کوتاه برای انتقال مفاهیم روش ارزشمندی است که در دنیا کاربرد زیادی دارد. رسانه‌های مطرح دنیا نیز از این روش برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کنند و در موزه‌های دنیا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: مفاهیم دور از طریق داستان کوتاه نزدیک می‌شوند. در کنار یک نفربر در موزه کره یک داستان کوتاه نوشته شده بود که این موزه را جذاب کرده بود. وجود یک داستان کوتاه در کنار یک تابلوی نقاشی، داستان زندگی آن تابلو را برای ما تجسم می‌کند.
سردار عامری گفت: امروزه بسیاری از کارهای ارزشمند در دنیا از مفاهیم داستانی شکل می‌گیرد اما ما باید به مفهوم گنج دفاع مقدس به‌عنوان یک ذخیره نگاه کنیم و ذخیره فرهنگی برای حال و آینده کشور ایجاد کنیم. استفاده از داستان کوتاه برای تجسم بخشیدن به داستان‌های دفاع مقدس تاثیر گذار خواهد بود.
مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما در ایران می‌توانیم از داستان کوتاه استفاده ارزشمندی داشته باشیم و باید فکری نو با محیا کردن شرایط داشته باشم چون داستان کوتاه روشی در ادبیات است که می‌تواند ما را به مفاهیم عمیق نزدیک کند.
وی خاطرنشان کرد: ما در آسیا کتاب‌های پر فروشی داشته‌ایم که می‌توانیم از این روش‌ها استفاده کنیم تا مفاهیم دفاع مقدس را در بسته‌بندی‌های هنری قابل فهم کنیم.
امیر سرتیپ رضا خرم طوسی جانشین رئیس ستاد کل ارتش در سخنانی گفت قرآن مجید هم سراسر داستانهای آموزنده دارد و سوره یوسف یکی از قصص قران است که چراغ راه بشریت است.
وی با تقدیر از مجاهدت های مدافعان حرم اهل بیت افزود شکست تکفیری ها با رشادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و نیروهای جان بر کف اسلام از معجزات الهی و اسلام در جهان امروز بود .
در انتهای مراسم از کتاب یوسف هفت رونمایی شد و به نفرات برتر این جشنواره از سوی مقامات لشکری و کشوری هدایایی اهدا شد .
اجتمام /1724/ 1095
خبرنگار: رضا رضایی مجد * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین میزبان شهید گمنام

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراسم استقبال از شهید گمنام  فردا  یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حجتی تاکستان برگزار می‌شود.

سرهنگ امیری مقدم افزود: ساعت ۱۶ روز دوشنبه هم  پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس  از مسجد  حضرت امام جعفر صادق(ع) شهر نرجه تشییع و در بوستان این شهر بخاک سپرده  می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام