Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایذه-ایرنا - فرماندار ایذه گفت: با کسانی که در مراسم عزا و عروسی از سلاح و ماشین های بلندگو دار استفاده می کنند برخورد قانونی خواهد شد.

محسن بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چندی پیش در جلسه‌ای که با حضور ریش سفیدان و معتمدین شهرستان ایذه‌ برقرار شد مقرر گردید سلاح و ماشین‌های بلندگودار در مراسم از این پس استفاده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طبق این توافقنامه از امروز اول آذر ماه استفاده از سلاح در مراسم مختلف و فعالیت ماشین‌های بلندگودار در سطح شهر ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.
بیرانوند از عزم جدی مسئولین ارگان‌های مربوطه برای پایان دادن به این تخلفات خبر داد و تصریح کرد: ماشین‌های متخلف توسط نیروی انتظامی به پارکینگ منتقل خواهند شد و با استفاده کنندگان از سلاح نیز برخورد جدی خواهد شد.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های مورد استفاده در ماشین‌های متخلف مانند بلندگو و باند نیز توقیف خواهد شد تا با کسانی که این وسایل را کرایه می‌دهند نیز برخورد شود.
طبق یک سنت غلط در شهرستان ایذه در مراسم عزا و عروسی افراد تیراندازی هوائی می کنند و با نصب بلند گو بر روی خودروها آسایش افراد جامعه را سلب می کنند.
6064
خبرنگار: میلاد کایدی** انتشار: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد از کشته شدن دو نفر در اثر تیراندازی در جشن عروسی خبر داد و گفت: متاسفانه در اثر تیراندازی شامگاه هفتم اردیبهشت ماه در جشن عروسی، دو نفر کشته شدند. 

یزدان افشاری‌پور در گفت و گو با ایسنا با ابراز تاسف از بکارگیری سلاح گرم در مراسم شادی به عنوان یک سنت غلط که به دفعات شاهد تبعات مرگبار بودیم، اظهار کرد: شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت ماه در یک جشن عروسی، یکی از میهمانان اقدام به تیراندازی کرده که براثر این اقدام، خواهر و خاله داماد در دم جان باختند. 

وی استفاده از مشروبات الکی را نیز در عدم کنترل احساسات فردی از دیگر علل تیراندازی‌های مرگبار به عنوان یک فرهنگ غلط نام برد و افزود: متاسفانه حادثه اخیر به دست فردی رقم خورده که در اثر استفاده از مشروبات الکلی و با سلاح جنگی اقدام به تیراندازی نموده و دو خانم ۲۴ و ۳۰ ساله قربانی این جهالت و هنجارشکنی شدند. 

در حالی فرماندار عنبرآباد از هشدار نسبت به خطرات جانی ناشی از تیراندازی ها در جشن‌ها سخن به میان آورد که متاسفانه علی رغم تذکر به صاحبان مراسم شادی و عروسی، شاهد اتفاقات ناگوار بودیم. 

اگر چه رئیس شورای تامین شهرستان عنبرآباد از اهتمام ویژه در برخورد با عاملان هر گونه هنجارشکنی در سطح منطقه و جشن‌ها خبر می‌دهد که پیش از این دستگاه‌های قضایی و امنیتی طی نشست‌های خبری از جمع آوری تعداد قابل توجهی سلاح غیرمجاز خبر داده‌اند. 

افشاری پور برخورد جدی با تهیه، توزیع و مصرف کنندگان مشروبات الکلی و سلاح‌های غیرمجاز را از برنامه‌های ویژه عنوان کرد که در سطح جنوب کرمان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

فرماندار عنبرآباد از متولیان امر فرهنگ و هنر خواست در این راستا ورود کنند و با این شیوه تبعات مرگبار استفاده از سلاح در جشن‌ها و مصرف مشروبات الکلی را به تصویر بکشند که در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خوهد بود. 

اینکه فرماندار عنبرآباد دست استمداد به سوی جامعه فرهنگ و هنر دراز کرده، جای خرسندی است اما از طرفی تاکنون هیچ گونه اقدام عملی از طرف شورای فرهنگ عمومی و دست اندرکاران فرهنگ و هنر نسبت به بازار گرم هنجارشکنی‌های ناشی از بکارگیری سلاح‌های غیرمجاز دیده نشده است. 

به گزارش ایسنا، در حالی این روزهای شاهد ضریب نفوذ محتواهای شبکه‌های اجتماعی در بدنه جامعه هستیم که حتی از این ابزار ارزان قیمت و قابل دسترس هم آنگونه که انتظار می‌رود در راستای روشنگری نسبت به تبعات دو فرهنگ غلط و کشنده بنام حمل سلاح و مصرف مشروبات الکلی استفاده نشده و هر روز به نوعی شاهد تلفات جانی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی