Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و ششمین جلسه مشترک شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت با هدف ساماندهی و حمایت از فعالیت نشریات دانشگاهی و قانونمند کردن این فعالیت ها برگزار شد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، این جلسه با هدف طرح و بررسی چند استفساریه، ساماندهی و حمایت از فعالیت نشریات دانشگاهی و قانونمند کردن این‌گونه فعالیت‌ها، نهادینه ساختن فضای آزاداندیشی، نقد و گفتگوی سازنده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه موضوع پیش نویس طرح آموزش برای علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه نشریات دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این پیش نویس فعالان نشریاتی می‌توانند آموزش‌هایی را در حوزه حقوق نشریات و مهارتی برای انتشار نشریه از طریق فضای مجازی ببینند.

همچنین با توجه به اهمیت بحث آموزش، موضوع اخلاق حرفه‌ای و روش آموزش آن، مدنظر قرار دادن این موضوع در فعالیت‌های نشریاتی، تعریف‌های مختلف از آن و تاثیرات حقوقی اخلاق حرفه‌ای بر فعالیت مطبوعاتی در دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه استفساریه «شرط نداشتن مشروطی در سه نیمسال متناوب و یا دو نیمسال متوالی در حین  تصدی یا در حین مسئولیت اعم از مدیرمسئولی و سردبیری نافذ است یا خیر» مورد برسی قرار گرفت که با نظر اعضای شورا بر نافذ بودن در هر دو مورد تاکید شد.

از موارد دیگر مطرح شده در دستور جلسه این شورا، موضوع شرایط مدیرمسئولی نشریه است که با توجه به اینکه مدیران نهاد رهبری کارمند دانشگاه محسوب نمی‌شوند آیا می‌توانند مدیر مسئول نشریه باشند یا خیر که این موضوع نیز بر اساس موارد قانونی موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه موضوع استعفای مدیرمسئول و سردبیر نشریه و چگونگی ادامه کار نشریه و انتشار آن به بحث گذاشته شد و در چنین شرایطی مسئولیت‌ اداره نشریه تا یک ماه بر عهده صاحب امتیاز نشریه گذاشته شد.

در این نشست از نمایندگان سابق دانشجویی شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت، تقدیر و تشکر شد و همچنین احکام اعضای جدید شامل حکم دکتر باقر انصاری عضو حقوقدان این شورا و اعضای  دانشجویی جدید زهرا نعمتی و رضا پیوندی توسط دکتر فراهانی اعطا شد.

در این جلسه دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و رئیس شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی این وزارتخانه، امیر لله‌گانی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، مصطفی رهبر رئیس اداره ‌تشکل‌ها و نشریات معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، محمد سروش نماینده معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، شیراوژن نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر باقر انصاری عضو جدید حقوقدان این شورا و رضا پیوندی و زهرا نعمتی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی حضور داشتند.

همچنین با حکم دکتر محمدرضا فراهانی رئیس شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت، دکتر باقر انصاری عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان عضو حقوقدان این شورا به مدت یکسال منصوب شد.

پیش از این آقای کامفیروزی به عنوان عضو حقوقدان در این شورا حضور داشت.

true برچسب ها : محمدرضا داوودآبادی فراهانی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت نشریات دانشجویی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور آبادان اعلام کردند: آمریکا ادعای دموکراسی، حکومت مردمی و نیز آزادی بیان را یدک می‌کشد، اما در مقابل اعتراضات آرام و البته به حق دانشگاهیان نسبت به وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در غزه برخورد‌های خشن و غیر انسانی از خود بروز می‌دهد.
این دانشگاهیان با محکوم کردند رفتار ضد بشری پلیس امریکا گفتند: بسیاری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در راهپیمایی‌های سراسری اعتراض خود را نسبت به نسل کشی و کودک کشی در غزه را اعلام کرده اند، اما حکومت به ظاهر مردمی آمریکا نه تنها آن را تحمل نمی‌کند بلکه وحشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین رفتار‌ها را بادانشجویان و حتی اساتید آقا و خانم از خود نشان می‌دهد که این خود نشان دهنده اوج تزویر و ریاکاری در سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکاست.
این اساتید و دانش جویان خواستار توقف سریع نسل کشی در غزه شدند و از مجامع جهانی خواستند برخورد سریع و البته مناسبی با رژیم جنایکار صهیونیستی و نیز حامیان آنها داشته باشند.

در خرمشهر هم دانشجویان و اساتید با تجمع و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی  از اقدام شجاعانه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات پلیس در برخورد با دانشجویان اروپایی و آمریکایی و ضرب و شتم آنان را حمایت کردند.

دانشجویان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس از ماهیت واقعی غرب گفتند که همیشه مدعی آزادی بیان و حمایت از تظاهرات آرام است، اما در روز‌های اخیر چگونه با خشن‌ترین روش‌ها تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان غربی را سرکوب می کنند. 

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است