Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، در این جلسه که با حضور فعالان حقوق بشر، شخصیت های بین المللی و بیش از ۱۰۰ نماینده اروپایی برگزار شد، شیخ میثم سلمان مدافع حقوق بشر بحرینی، اقدامات سرکوبگرایانه رژیم آل خلیفه علیه شیعیان بحرین و تبعییض و سرکوب سیستماتیک علیه آنها در دهه های متوالی را با ارقام و اعداد و به طور مفصل تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سلمان  در نطق خود در مقر پارلمان اروپا خواستار ترغیب حکومت بحرین و جناح های تاثیرگذار غیردولتی برای خودداری از تشدید تنش های مذهبی شد و از سرگیری نوعی گفتگوی جامع  که منجر به دموکراسی، احترام به حقوق بشر و برابری میان شهروندان بحرینی شود را خواستار شد.
 
وی از حاضران دراین جلسه خواست بر حکومت بحرین برای محافظت از اماکن تاریخی و عبادی شیعیان و تداوم بازسازی ۳۸ مسجد تخریب شده شیعیان که نیروهای دولتی در سال ۲۰۱۱ میلادی تخریب کردند، فشار بیاورند.  سبلمان همچنین خواستار محاکمه عاملان تخریب اماکن تاریخی و عبادی و اجرای کامل توصیه های کمیته حقیقت یاب مستقل بحرین شد.
 
چهره سرشناس بحرینی همچنین بر لزوم دعوت از حکومت این کشور برای تسهیل سفر گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور آزادی دینی، شکنجه، آزادی بیان و مدافعان حقوق بشر و گزارشگران حق آزادی تجمع مسالمت آمیز  به بحرین تاکید کرد  و  لزوم دعوت از حکومت بحرین برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی  و لغو اقامت اجباری علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم را خواستار شد.
 
شیخ سلمان گفت: مصائب شیعیان بحرین باید متوقف شود. شهروندی برابر باید از نظر قانون اساسی تضمین شود و شهروندان دربرابر قانون مساوی باشند. ثبات و شکوفایی بحرین را نمی توان از طریق بدبختی شیعیان خریداری کرد بلکه این موضوع باید از طریق احترام به حقوق بشر ومشارکت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی صورت گیرد.
 
وی تاکید کرد: سرکوب شیعیان و تبعیض در بحرین نه فقط یک مساله حقوق بشر بلکه یک مساله ژئو پولتیک است و نمی توان از آن به منظور گسترش تنش های طایفه ای یا برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه استفاده شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان تصریح کرد غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با رد گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی افزود: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان نوشت وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است زیرا آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

سخنگوی حکومت طالبان پیش از این نیز با اشاره به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته بود: مدعیان غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرده بود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

«مولوی عبدالکبیر»: جامعه بین‌المللی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشدچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند