Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@11:08:47 GMT

انتقال ۳۰ کانکس بهداشتی به مناطق زلزله‌زده

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۶۸۵۱

انتقال ۳۰ کانکس بهداشتی به مناطق زلزله‌زده

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت حتما شکایت خود را علیه متخلفان ساخت بیمارستان‌های تخریب شده، تنظیم خواهد کرد و دستگاه‌های مسئول، پیمانکاران و ناظران باید پاسخگوی اقدامات خود باشند. بازار نیوز- سید محمدهادی ایازی با بیان اینکه متاسفانه دو بیمارستان در شهرستان اسلام‌آباد و سرپل ذهاب بر اثر وقوع زلزله در استان کرمانشاه تخریب شدند، اظهارکرد: وزارت بهداشت حتما شکایت خود را علیه متخلفان ساخت بیمارستان‌های تخریب شده، تنظیم خواهد کرد و دستگاه‌های مسئول، پیمانکاران و ناظران باید پاسخگوی اقدامات خود باشند چراکه ۲۶۵ بیمار در همان زمان در این بیمارستان بستری بودند و اگر این بیمارستان کامل تخریب می‌شد، مسلما ما شاهد مشکلات بسیاری برای تمام این افراد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: بیمارستان اسلام‌آباد توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته و به ما واگذار شد و در فروردین‌ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت ولی متاسفانه نظیر برخی بناهای دیگر که درگذشته ساخته‌شده بودند، در این زلزله تخریب شد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: پیمانکار بیمارستان اسلام‌آباد با حکم دادستان بازداشت شده بود اما با توجه به اینکه پیمانکار متعهد بوده که برای این بیمارستان مقاوم‌سازی مجدد انجام دهد، با قید وثیقه آزاد شد و از دو روز گذشته عملیات مقاوم‌سازی و اصلاح ابنیه را آغاز کرده‌اند.

ایازی تاکید کرد: طی بازدیدی که ما از مناطق زلزله‌زده داشتیم، سازوکاری را طراحی کردیم که باعث شد بیمارستان قدیم اسلام‌آباد از روز گذشته وارد فاز عملیاتی شود و به مردم خدمات ارائه کند. برای دو بیمارستان دیگر نیز پیش‌بینی کرده‌ایم تا طی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

وی با تاکید بر اینکه استحکام و مقاومت ساختمان‌های نوساز به‌ویژه درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است،گفت: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی ورود جدی‌تری به مسئله مقاوم‌سازی و استحکام ساختمان‌ها داشته باشند تا مهندسان و ناظران اقدامات کنترلی خود را در طول ساخت به‌طورجدی تر دنبال کنند.

انتقال ۳۰ کانکس بهداشتی به مناطق زلزله‌زده

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۳۰ کانکس به‌عنوان خانه بهداشت موقت به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه منتقل خواهند شد که انتقال این کانکس‌ها صورت گرفته است.

ایازی با بیان اینکه ما بنا داریم تمام زیرساخت‌های نظام سلامت که در زلزله کرمانشاه تخریب شده را با مشارکت خیرین بازسازی کنیم، عنوان کرد: ۱۹۰ خانه بهداشت در زلزله کرمانشاه تخریب شده است اما خوشبختانه ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با مشارکت خیرین تمام آن‌ها را بازسازی کنیم. هفت مرکز سلامت نیز در این زلزله تخریب‌شده که آن‌ها را نیز بازسازی خواهیم کرد.

وی در خصوص ارائه خدمات بهداشت و درمانی وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده تاکید کرد: ما باید حتما اقداماتی را به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در این مناطق انجام دهیم همچنین مراقبت از مادران و نوزادان نیز با توجه به تولد سه نوزاد طی این ایام در مناطق زلزله‌زده، ازجمله مسائلی است که باید دنبال شود.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه اکنون تیم‌های بهداشت محیط ما در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند، افزود: مسئله سلامت روان نیز در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است؛ در حال حاضر ۴۰ روانپزشک و روانشناس در این مناطق حضور دارند.

نگرانی از سازماندهی‌نشدن حجم بالای کمک‌های مردمی در مناطق زلزله‌زده

ایازی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه ما شاهد حجم بالایی از کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه بودیم که جای قدردانی بسیاری از مردم شریف ایران دارد اما ما نگرانیم که اگر این حجم امکانات مردمی به‌درستی سازمان‌دهی نشود،بخشی از آن‌ها با آسیب جدی روبرو شود.

وی در پایان اظهارکرد: نیروهای کمکی وزارت بهداشت از همان ساعات اولیه زلزله کرمانشاه در منطقه استقرار یافتند و تاکنون به 12 هزار مصدوم در شهرستان‌های سرپل ذهاب، اسلام آباد کرمانشاه خدمات درمانی ارائه کرده‌اند و بخشی از آسیب دیدگان نیز به بیمارستان‌های تهران، البرز و همدان منتقل شدند. همچنین در بیمارستان طالقانی کرمانشاه ۷۰۰ مصدوم بستری شدند که روی ۳۰۰ نفر از آنان عمل جراحی صورت گرفت که این امر حجم بالای اقدامات وزارت بهداشت را نشان می‌دهد.
ایسنا
برچسب ها: بهداشت مناطق زلزله زده ، زلزله شدید در کرمانشاه ، تلفات زلزله کرمانشاه

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

هزینه کرد بی‌سابقه دولت سیزدهم در خرید تجهیزات پزشکی

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

۹ طرح درمانی، آموزشی و رفاهی امروز (شنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های خراسان شمالی راه اندازی و کلنگ زنی شد.

طرح های راه اندازی شده شامل بخش «ام آر آی» و «سی تی اسکن» بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، بخش دیالیز رازوجرگلان، بخش دیالیز فاروج، بخش «وی آی پی» بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، مرکز تصویربرداری دیجیتال و همراه سرای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد است.

طرح های کلنگ زنی نیز شامل مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و طرح توسعه بیمارستان جاجرم است.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری خاور بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست