Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: محمدحسین ادیب-قیمت سکه باید کمی بیش از ارزش طلای آن باشد اما در وضعیت کنونی سکه 200 هزار تومان از ارزش طلای آن بیشتر است که کاملاً غیرطبیعی است.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، علت ایجاد حباب در سکه ، مهندسی مالی آن است ، عده بسیار محدودی با ورود سرمایه های نجومی ، اقدام به خرید سکه و بالا بردن مصنوعی آن کرده اند ، در گام بعدی با ایجاد صف در مردم بی اطلاع ، اقدام به فروش موجودی خریداری شده کرده و در مرحله آخر حباب سکه تخلیه شده و مردمی که در این دوره اقدام به خرید سکه کرده اند به شدن زیان می کنند

سود کسانی که حباب اخیر را ایجاد کرده اند از محل زیان کسانی که اقدام به خرید حباب می کنند تامین میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند سالهاست که در بورس جاری است، عده محدودی که از تعداد انگشتان یک دست کمتر اند کنسرسیومی تشکیل می دهند و سهام ارزانی را خریداری می کنند و سپس خودشان به نام های دیگری اقدام به خرید کرده و قیمت را بالا می برند و به این طریق صف خرید در مردم ناآگاه ایجاد می شود ، در مرحله بعدی با فروش سهام خود از بازی خارج میشوند ، معمول این است که در مرحله بعد ، سهم دچار ارزان نمائی میشود یعنی از قیمت واقعی خود نیز کمتر ارزش گذاری میشود

به هنگام ایجاد حباب ، قاعدتا باید رسانه ها اقدام به کار توضیحی کرده و مانع شوند اما از شگردهای مهندسان مالی این گونه جریان ها ، خریدن رسانه هاست و لذا رسانه های تأثیر گذار با انتشار تحلیل های حمایت کننده ، به آتش دامن می زنند

تحلیل های دو پهلوی منتشره روز گذشته در برخی رسانه ها دال بر منطقی بودن حباب سکه ، رپرتاژ آگهی مهندسین مالی این جریان بود ، ایجاد کنندگان حباب سکه قدرت رسانه ای دارند

در این موارد همکاری رئیس اتحادیه آن صنف با جریان سازان حباب مالی به آتش حباب دامن می زند ، معمولا رئیس اتحادیه با تحلیل های دو پهلو و با دست پس زدن و با پا پیش کردن می تواند شرایط اقلیمی روانی ، برای شتاب دادن به حباب را فراهم تر کند و این کاری بود که روز گذشته رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر انجام داد که جای تامل دارد

لذا ایجاد حباب بدون همکاری رسانه های حامی و همکاری برخی نهاد های مرتبط بخش خصوصی، ممکن نیست

معمولا بانک مرکزی در اینگونه موارد با عرضه سکه اقدام به شکستن حباب می کند

حالا فقط وقت فروش سکه است، وارد بازی خرید نشوید بازی خرید مهندسی شده است . هر چه سکه دارید امروز بفروشید و با تخلیه حباب مجددا خریداری کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز

مهدی تقدسی از آغاز اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز (یکشنبه)  خبر داد و گفت: چهار خودروی وارد شده صرفاً برای متقاضیان دور اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١) عرضه خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که اولین دور از فروش خودروهای برقی است، صرفاً برای متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۴٠١ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.

او افزود: در این دور از فروش خودروهای وارداتی،  دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و ‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.

متقاضیان از عصر امروز (یکشنبه) تا پایان روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند از بین چهار خودروی وارد شده، یک محصول را انتخاب کنند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • پاسخ جود به چالش وینی: گلزن اول رئال منم!‏
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • حالا وقت رفتن شاگرد سابق گواردیولا است؛ چرا آرسنال باید گابریل ژسوس را در تابستان بفروشد؟
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید