Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:45:38 GMT

افتتاحیه رسمی «تبریز ۲۰۱۸» نوروز ۹۷ برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۵۳۲۸

افتتاحیه رسمی «تبریز ۲۰۱۸» نوروز ۹۷ برگزار می شود

تبریز – رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توسعه گردشگری کشور از برگزاری افتتاحیه رسمی تبریز ۲۰۱۸ در نوروز ۹۷ با حضور مقامات ارشد ملی و بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مونسان صبح امروز در دوازدهمین جلسه ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸ که در استانداری آذربایجان شرقی با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، گفت: مسیر گردشگری بهترین مسیر برای توسعه کشور است و موجبات پیشرفت یک جامعه از این طریق فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: در کشور ما نیز به این موضوع کم و بیش پرداخته می‌شود اگرچه با توجه به جاذبه‌های تاریخی فراوان‌مان آنگونه که شایسته بوده است به بحث گردشگری پرداخت نکرده‌ایم.

هنوز خیلی‌ها به اینکه گردشگری می‌تواند در کنار درآمدهای نفتی در اقتصاد کشورمان نقش ایفا کند، اعتقاد ندارند.رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توسعه گردشگری کشور در ادامه اعلام کرد: دلیل اینکه هنوز گردشگری جایگاه خود را در کشور ما پیدا نکرده، این است که هنوز خیلی‌ها به اینکه گردشگری می‌تواند در کنار درآمدهای نفتی در اقتصاد کشور نقش ایفا کند، اعتقاد ندارند.

وی با بیان اینکه طبق برآورردهای جهانی حدود ۷هزار میلیارد درآمد از صنعت گردشگری نصیب کشورهای جهان می‌شود، بیان کرد: صنعت گردشگری، جایگاه سوم اقتصاد جهانی را پیدا کرده است و از ابعاد دیگر همچون بعد اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت را در جوامع به همراه دارد.

زمان زیادی را برای «تبریز ۲۰۱۸» از دست داده‌ایم

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود درباره رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ که کمتر از ۴۰روز تا آغاز آن باقی مانده است، تصریح کرد: زمان زیادی را برای این رویداد جهانی از دست داده‌ایم. ما موظفیم برای چنین رویدادهای مهمی دو دسته اقدامات در قبل و بعد از برگزاری آن انجام دهیم که بخش اقدامات قبل از شروع را تا حدود زیادی از دست داده‌ایم.

وی معرفی ظرفیت‌های کشور و استان را بزرگ‌ترین موضوع تبریز ۲۰۱۸ دانست و گفت: اگر بتوانیم تبریز را به یک شهر گردشگری تبدیل کنیم، آن‌گاه خواهیم توانست نه‌تنها داشته‌های استان آذربایجان شرقی، بلکه ظرفیت‌های کل کشور را به این‌وسیله ارائه کنیم.

علی‌ٰرغم زحمات زیاد، هنوز موج «تبریز ۲۰۱۸» ایجاد نشده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه مهم‌ترین ضعف ما در حوزه گردشگری عدم تبلیغات کافی در سطح جهانی است، تشریح کرد: علی‌رغم زحمات زیادی که کشیده شده، اما متاسفانه تبریز ۲۰۱۸ به صورت یک موج بزرگ و ملی درنیامده است.

وی اضافه کرد: هرچند دولت نیز موظف است اقداماتی درباره تبریز ۲۰۱۸ انجام دهد اما دستگاه‌های استانی نباید زیاد به مرکز چشم بدوزند و باید تلاش کنند از ظرفیت‌های درونی خود بهره بگیرند.

جلسات هدفمند، برنامه‌ها جزئی‌تر باشند

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: جلساتی که با عنوان تبریز ۲۰۱۸ برگزار می‌شوند، باید هدفمند باشند. همچنین باید در این جلسات دستگاه‌ها موظف شوند برنامه‌های خود را با رعایت زمانبندی و به صورت جزئی‌تر اعلام کنند.

مونسان درباره برگزاری مراسم افتتاحیه برای تبریز۲۰۱۸ خبر داد: افتتاحیه‌ای همزمان با آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی خواهیم داشت اما مقرر شده افتتاحیه اصلی و رسمی با حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد ملی و بین‌المللی همزمان با ایام عید سال ۹۷ برگزار شود.

وی در پایان بر ضرورت استفاده بهینه از مدت زمان کم باقی‌مانده تا تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد و افزود: پرداختن به بحث برندسازی، تخلیه ساختمان‌های تاریخی تبریز توسط ادارات مختلف، بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس در مدت زمان باقی‌مانده از جمله اقداماتی است که باید در این چند هفته باقی‌مانده انجام شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»

بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستاهای سنگان چهارگانه شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر؛ سومین جشنواره گیلاس در حریم روستاهای چهارگانه سنگان بخش کن واقع در منطقه ۲۲ تهران صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

مرتضی محمدنژاد بخشدار کن با اشاره به سومین همایش بزرگ جشنواره گیلاس اظهار داشت: با حضور تقریبی هشت‌هزار شهروند پایتخت که از ساعت ۷ صبح الی ۱۲ ظهر برگزار شد می‌توان گفت با حضور این تعداد گردشگر در جشنواره یک روزه شاهد رشد ۵۰درصدی در توسعه برنامه های اجتماعی و فرهنکی مخصوصا در حوزه گردشگری در حریم روستاهای شمال، غربی‌ترین نقطه پایتخت نسبت سال گذشته خواهیم بود.

وی در ادامه به برگزاری ۳ جشنواره دیگر در سال جاری با توجه به ظرفیت‌های روستاهای بخش که با مشارکت مدیریت شهری منطقه ۲۲ و سازمان گردشگری شهرداری تهران در چهار فصل سال برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره‌ها شامل جشنواره شاه‌توت (اواخر تابستان)، جشنواره خرمالو (اواخر پاییز) و جشنواره فصلی با حضور اقوام ایرانی برپا و برگزار می‌شود.

محمدنژاد در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره ها در قالب حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک محلی و سالم، تصریح کرد: این جشنواره ها در بخش کن با اهدافی چون رشد گردشگری، معرفی روستاهای بخش کن و محصولات و ظرفیت کوهستانی، تولیدات متنوع روستایی، افزایش مشارکت مردمی در رشد سبک زندگی سالم، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، حفظ منابع طبیعی، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی در طول سال برگزار می شود.

 او با اهمیت به موضوع مساحت روستاهای ۴گانه سنگان اذعان کرد: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی روستاهای سنگان ۴گانه بخش کن می‌باشد که امروز گردشگران از این مسافت‌ها عبور و در ۴ ایستگاه استقبال(سنگان پایین)، ایستگاه صبحانه (سنگان وسط)، ایستگاه پذیرایی (باغ دره) و ایستگاه پایانی و مراسم جشن شکوفه‌ها (سنگان بالا) پذیرایی شدند.

بخشدار کن در پایان با اشاره به ظرفیت روستاهای این بخش از شهرستان تهران خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی باغات این روستاها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل می‌باشد، در کنار این تولیدات که بسیار فاخر می‌باشند ۳ آثار باستانی چون چنار 4هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله نیز از دیگر ظرفیت‌هایی است که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود