Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی ‌و ششمین دوره مسابقات سراسری برادران پایور و وظیفه و شانزدهمین دوره مسابقات سراسری خواهران شاغل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در آئین افتتاحیه سی ‌و ششمین دوره مسابقات سراسری برادران پایور و وظیفه و شانزدهمین دوره مسابقات سراسری خواهران شاغل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در این مسابقات 220 شرکت‌کننده برادر و 53 شرکت‌کننده خواهر حاضر هستند و 9 داور هم کار قضاوت این رویداد قرآنی را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در پایان این رویداد قرآنی به نفرات اول تا سوم هر رشته هدایایی اهدا می‌شود و برگزیدگان هم به مسابقات سراسری کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در روزهای 9 تا 15 آذر ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره گذشته رشدی 10 درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل به‌صورت یگانی و منطقه‌ای برگزار می‌شد و امسال به‌صورت قرارگاهی در 10 قرارگاه نیروی زمینی برگزار شد.

قهرمانی گفت: در مجموع 4 هزار نفر در مرحله مقدماتی حاضر بودند که هزار نفر از آن‌ها در مرحله نیمه‌نهایی و 273 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

حجت‌الاسلام محمدرضا ولایی نیز در این مراسم اظهار داشت: قرآن کریم بهترین یاور و راهنما بوده و مایه هدایت اُمت‌ها است و به فرموده پیامبر اکرم(ص) این کتاب آسمانی برترین هدایت‌کننده است.

وی افزود: هدف و اهداف قرآنی مقدس است و وقتی دارای ارزش می‌شود که تاثیرات آن در عمل دیده شود و تنها به برگزاری مسابقه خلاصه نشود.

مسئول مرکز تداوم عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) با بیان اینکه متاسفانه کوتاهی‌های زیادی در حق قرآن‌کریم شده است، خاطرنشان کرد: شکایت قرآن کریم از ما در این عالم و عالم آخرت هست و باید به‌گونه‌ای در تغییر مسیر غلط فعلی گام برداریم که ضمن جبران خطاهای گذشته، موجبات رضایت قرآن و صاحب قرآن را فراهم آوریم.

ولایی گفت: در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال ترویج سبک زندگی قرآنی در میان خانواده‌های پرسنل این مجموعه هستیم و در گام بعد هم می‌خواهیم که این نوع سبک در سایر آحاد جامعه ترویج یابد و امیدواریم که در گام‌های بعدی شاهد تاثیرات شگرفی در حوزه قرآن و عترت باشیم.

انتهای پیام/

R41347/P1336/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی

نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد