Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > آذربایجان غربی - رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی کارمندان ادارات و ارگان‌های دولتی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،نشست رئسای مراکزی دانشگاهی علمی‌کاربردی استان با محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی‌کاربردی کشور در هتل آنای ارومیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارومیه یکی از دو مرکز طرح پایلوت ارتقای کیفیت آموزش

میرحسن رسولی صدقیانی رییس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌غربی در این نشست گفت: در راستای ارتقای کیفی آموزش، طرح پایلوت ارتقا کیفیت آموزش در دو مرکز استان از جمله ارومیه در حال اجراست.
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی واحد آذربایجان‌غربی از سال ۷۴ آغاز بکار کرده است که هم‌اکنون ۲۵ مرکز در شهرستان‌های مختلف استان فعال بوده و بیش از ۹۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: طی این مدت، بالغ بر ۳۳هزار دانشجو از مراکز دانشگاهی استان فارغ التحصیل شده اند.

دروس تئوری دانشگاه‌ها باید کاربردی تر شوند

علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی هم با اشاره بر گام برداشتن دانشگاه ها در مسیر کاربردی تر شدن دروس تئوری گفت: نیاز داریم دانش آموخته ها مستقیما بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی افزود: استان آذربایجان‌غربی نیاز به آموزش بازرگانی و تجارت و در این راستا برای ارتقای مهارتی کارمندان دستگاه های اجرایی و صنوف، آماده همکاری با این دانشگاه هستیم.

آموزش در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی می‌تواند براساس نیاز استان‌ها صورت گیرد

محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی‌ کاربردی کشور با اشاره به روند کاهش جمعیت دانشجو در کشور گفت: برخلاف روند کاهشی جمعیت دانشجویی کشور، میزان جذب دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی آذربایجان‌غربی افزایش یافته که نوید خوبی برای ادامه روند مهارتی کردن دروس است.
وی اضافه کرد: امسال از برنامه ریزی برای جذب ۵۵۰هزار دانشجو تنها ۱۳۰هزار دانشجو جذب دانشگاه شد و این نشان می دهد که اکنون دیگر گرفتن مدرک ملاک نیست بلکه کارآفرینی و مهارت برای جوانان در اولویت قرار گرفته است ضمن اینکه از ظرفیت پذیرش یک میلیون و ۸۰۰هزار دانشجو در کشور فقط ۶۰۰هزار دانشجو توسط تمام دانشگاه‌ها جذب شد.
امید گفت: این دانشگاه میتواند براساس نیازهای هر استان تغییر کند طوری که با توجه به توسعه بحث گردشگری در کشور و همچنین استان آذربایجان غربی، اگر برنامه مدونی در استان برای این حوضه باشد، دانشگاه علمی کاربردی توانمندی برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای این بخش را داراست.
وی افزود: از ابتدای آغاز بکار این دانشگاه ۱۵۰۰ کد رشته تعریف شده بود که اکنون نیمی از آنها بدلیل نبود متقاضی و بازارکار دیگر از بین کدرشته های دانشگاه حذف شده است.
رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور خاطر نشان کرد: آمادگی داریم تمام آموزش‌های کوتاه مدت ادارات و ارگان های دولتی را برگزار کنیم.

کلنگ زنی ساختمان جدید واحد آذربایجان‌غربی


بعد از نشست، ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.
این ساختمان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۵۰ و با زیربنای یک هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه احداث و مهرماه سال آینده (۹۷) به بهره برداری خواهد رسید.

46 کلید واژه‌ها : استان آذربایجان غربی - دانشجو -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقابابایی در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد ضمن تبریک روز معلم به همه اساتید دانشگاه و معلمین سراسر کشور و با تقدیر و تشکر از تلاش اساتید در طول یک سال گذشته اظهار کرد: مدرسان در تربیت مؤثر و کارآمد مدیران راهبردی می‌توانند مؤثر باشند.

وی با اشاره به آیات قرآنی بیان داشت: اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

آقابابائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت و تعلیم افراد ماهر و کارآفرین عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما ایجاد مهارت و کمک به شعار سال در استان و تربیت افراد ماهر که بتوانند برای جهش تولید و رفع بیکاری مؤثر واقع شوند می‌باشد.

وی برنامه‌های دانشگاه در سال جاری را تشریح و مهمترین برنامه‌های سال جاری را تضمین اشتغال برای پذیرفته شدگان برخی از دوره‌ها، نظارت هوشمند و بازنگری برنامه‌های درسی اعلام کرد.

در پایان این مراسم از اساتید تقدیر شد.

کد خبر 6096781

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی