Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@07:12:28 GMT

عرفان کاربردی به مردم معرفی نشده است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۷۷۱۰

عرفان کاربردی به مردم معرفی نشده است

اردبیل – مدیرکل فرق، ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی معتقد است عرفان کاربردی به مردم معرفی نشده و متأسفانه نقش عرفان در زندگی به درستی تدوین نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر پنج‌شنبه در کارگاه آموزشی توجیهی مدیران و قرارگاه‌های فرهنگی شهرستان‌های شمال غرب کشور در اردبیل تصریح کرد: در صورتی که عرفان کاربردی به مردم معرفی می‌شد بسیاری از آسیب‌ها را شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورتی که برای جوان جویای معنویت، معنویت درست مبتنی بر قرآن معرفی نشود، دور از انتظار نیست که جذب فرقه‌های دیگر خواهد شد.

مدیرکل فرق، ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد فرق انحرافی به دلیل شهرت، ثروت و شهوت طلبی بنیان‌گذاران آن ها ایجاد شده‌اند و از سویی کمک‌کاری حوزه‌های علمیه و مراکز علمی دینی زمینه گسترش فرقه‌ها را فراهم ساخته است.

خاتمیان افزود: زمانی که مراکز فرهنگی و دینی در جامعه به درستی فعالیت نداشته باشند، فرقه‌ها گسترش می‌یابند و نقطه جذب فرقه‌ها خلأهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و معیشتی است.

وی تأکید کرد: در صورتی می‌توان با فرقه‌های انحرافی مقابله کرد که مراکز علمی دینی کارکرد بهینه داشته و معنویت مورد نیاز جامعه را در اختیار آن قرار دهند.

مدیرکل فرق، ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی همچنین به ضرورت تقویت همگرایی جامعه اسلامی تأکید و اضافه کرد: در واقع مقابله با جریان‌های انحرافی و زدودن انحرافات از دین در این حوزه اهمیت ویژه دارد.

خاتمیان متذکر شد: هر چند در بین مکاتب فکری اسلامی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد اما حفظ اتحاد و انسجام ضروری است.

وی با ذکر مثالی به سکونت اهل سنت در کشور اشاره و تأکید کرد: نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت ما اهل سنت است و ضروری است بین اهل سنت و جریان‌های افراطی‌گری تفکیک قائل شویم؛ هر چند که برخی جریانات از درون جامعه اهل سنت ایجاد شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود

 مهرداد جهان‌دیده د  با اشاره به تبریک هفته کارو کارگر به این قشر زحمت‌کش، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: استقلال ملت و کشور به تلاش و زحمت کارگران بستگی دارد.
 
 وی افزود: توسعه و پیشرفت روزافزون و شکوفایی ایران اسلامی مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران نوآور و خلاق این مرزوبوم است.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: بدون شک توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نتیجه مجاهدت‌های این قشر زحمت‌کش و بی‌ادعا از جامعه و همه ارکان حاکمیت است.
 
 وی ضمن ارج‌نهادن به مقام رفیع و عظیم کارگران و خدمات صادقانه و بی‌دریغ این قشر شریف از تمامی کارگران متعهد و سخت‌کوش شهرستان ولایت‌مدار ایرانشهر قدردانی کرد و فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر را به یکایک کارگران عزیز و خانواده‌های آنان تبریک عرض کرد.
 
وی اضافه کرد: امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" نام‌گذاری شده، شاهد صحت و سلامتی جامعه کارگری، پیشرفت و توسعه روزافزون ایران اسلامی و توسعه اشتغال و تولید برای فرزندان این مرزوبوم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه