Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به احداث راه‌آهن تهران - همدان و همدان- سنندج، در آینده نزدیک همدان به عنوان بارانداز و محور تردد اصلی ریلی غرب کشور به پایتخت متصل می شود.

خیرالله خادمی روز پنج شنبه در بازدید از روند اجرای طرح های زیر ساختی همدان بر آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن فامنین تاکید کرد و افزود: هفته گذشته مناقصه پیمانکار این ایستگاه و ایستگاه غرق آباد با شرکت بیش از 50 پیمانکار انجام شد و پس از اتمام تشریفات مناقصه، پیمانکار نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی طی دو هفته آینده اقدام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استان همدان با 9 استان همجوار خود فاصله ای حدود سه ساعت دارد، ادامه داد: این موضوع می‌تواند در راستای توسعه و اعتلای اقتصادی استان همدان نقش فزاینده‌ای داشته باشد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: احداث ایستگاه راه آهن فامنین طبق دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی باید اوایل سال آغاز می شد که در انجام آن تعلل صورت گرفته است.
امیر خجسته با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت این راه آهن باید تعیین تکلیف شده و به ما برنامه زمانبندی داده شود، افزود: در یک سال اخیر تکمیل برخی طرح های زیرساختی و مواصلاتی استان همدان به صورت نیمه‌تعطیل درآمده است.
وی گفت: عملیات اجرایی طرح ‌ها در صورتی که پیگیری مداوم نشود به دست فراموشی سپرده می شود.
به گزارش ایرنا، خط آهن همدان-تهران به طول 267 کیلومتری یکی از طرح های مهم کشور است که پس از سالها توقف عملیات اجرایی، در دولت تدبیر و امید محقق شد.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟

شهرداری تهران در ادامه سیاست‌های خود برای توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی، برنامه‌های متعددی برای مترو در سال جاری دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، توجه ویژه مدیریت شهری فعلی تهران به حوزه حمل و نقل عمومی یکی از ویژگی‌های بارز این دوره است و سعی مدیران شهری بر این بوده که ضمن جبران کاستی‌های دوره گذشته، وضعیت بهتری در این حوزه برای شهروندان فراهم کند.

در این راستا شهرداری تهران علاوه بر اقدامات انجام شده در سال گذشته برای سال جاری در حوزه مترو در نظر دارد، 9 کیلومتر مسیر باقی‌مانده خطوط هفت‌گانه را با 8 ایستگاه به بهره‌برداری برساند.

همچنین قرار است از ایستگاه‌های باقی‌مانده بدنه اصلی خط 6 مترو شامل شهدای هفده شهریور، میدان خراسان، سرباز و شهید نجات‌اللهی را به بهره‌برداری برساند. 

علاوه بر این در سال جاری از 6.5 کیلومتر توسعه جنوبی خط 6 به‌همراه دو ایستگاه میدان عبدالعظیم(ع) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز بهره‌برداری خواهد شد.

پست برق شمالی خط 6 و تکمیل پست برق سایر خطوط نیز بهره‌برداری می‌شود و از یک کیلومتر مسیر به‌همراه ایستگاه ورزشگاه تختی در خط 7 نیز بهره‌برداری خواهد شد و 1.5 کیلومتر مسیر به‌ همراه ایستگاه آیت‌الله کاشانی در توسعه غربی خط 4 نیز به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

تکمیل ورودی دوم ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در خطوط 3، 4، 6 و 7 نیز در دستور کار خواهد بود.

جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری

علاوه‌بر این شروع عملیات اجرایی توسعه شمالی خط  7 در دستور کار شهرداری تهران است و عملیات اجرایی پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط نیز ادامه خواهد یافت.

آغاز تحویل ناوگان ریلی جدید از محل قراردادهای 791 دستگاه واگن و 113 واگن و همچنین شروع عملیات اجرایی خطوط جدید و تراموا نیز جزوه توسعه ناوگان و آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی