Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@12:50:53 GMT

تقدیر ویژه جوایز آسیاپاسیفیک از نوید محمدزاده

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۰۷۸۳

تقدیر ویژه جوایز آسیاپاسیفیک از نوید محمدزاده

مراسم پایانی جوایز سینمایی آُسیاپاسیفیک در حالی که در شهر بریزبان استرالیا در حال برگزاری است که نوید محمدزاده که برای بازی در فیلم «بدون تاریخ امضاء» ساخته وحید جلیلوند نامزد کسب جایزه بهترین بازیگر مرد بود از سوی هیئت داوران این رویداد سینمایی به صورت ویژه با دریافت جایزه‌ای مورد تقدیر قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک از نوید محمدزاده برای فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» به صورت ویژه تقدیر به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم پایانی جوایز سینمایی آُسیاپاسیفیک در حالی که در شهر بریزبان استرالیا در حال برگزاری است که نوید محمدزاده که برای بازی در فیلم «بدون تاریخ امضاء» ساخته وحید جلیلوند نامزد کسب جایزه بهترین بازیگر مرد بود از سوی هیئت داوران این رویداد سینمایی به صورت ویژه با دریافت جایزه‌ای مورد تقدیر قرار گرفت.
محمدزاده پس از کسب جایزه گفت: مردم ایران آدم‌هایی هستند که در بحران عقاید خود را کنار می گذارند و هر جناحی که باشند با هم متحد می‌شوند، مثل اتفاق اخیر زلزله در غرب ایران. من به نمایندگی از این مردم خوب این جایزه را به زلزله زدگان تقدیم می‌کنم، چه کسانی که درگذشتند، چه کسانی که زنده ماندند و چه نوزادهایی که پس از این اتفاق به دنیا آمدند.
جایزه اصلی بهترین بازیگر مرد جوایز آسیاپاسیفیک 2017 به «راجکومار رائو» برای فیلم «نیوتون» از هند رسید.
محمدزاده پیش از این برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز و جایزه بهترین بازیگر کرد جششنواره «براتسیلاوا» را نیز دریافت کرده بود.

اما جایزه بهترین فیلم جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک 2017 به فیلم «کشور شیرین» به کارگردانی «وارویک تورنتون» از استرالیا رسید که در جشنواره ونیز امسال جایزه ویژه هیئت داوران را نیز به خود اختصاص داده بود. در این بخش، فیلم سینمایی «لرد» به کارگردانی محمد رسول‌اُف از ایران نیز یکی از نامزدهای کسب جابره بود.
اما در سایر بخش‌های مهم «آندری زویاگینتسف» برای فیلم «بی عشق» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد، «ناتا موراندیس» برای فیلم «مادر ترسناک» از گرجستان جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت، جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم «نیوتون» از هند رسید، «اسب‌های پنجره‌ای: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی» به کارگردانی «آنماری فلمینگ» از کانادا جایزه بهترین انیمیشن بلند این رویداد سینمایی را به خانه برد و جایزه بهترین مستند بلند نیز به «آخرین مرد در حلب» به کارگردانی «فیراس فیاد» از سوریه نعلق گرفت.

فیلم «اسکی‌باز» از ایران به کارگردانی فریدون نجفی نیز در بخش بهترین فیلم بلند جوانان این رویداد سینمایی نامزد کسب جایزه شده بود که در نهایت جایزه این بخش به فیلم «دیده‌ها و نادیده‌ها» از اندونزی رسید.

جایزه ویژه دستاورد هنری جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک2017 نیز طبق اعلام پیشین به عباس کیارستمی کارگردان سرشناس و درگذشته سینمای ایران برای فیلم «24 فریم» اختصاص یافت.
41 فیلم از 21 کشور در 13شاخه یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک به رقابت پرداختند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری

جایزه بهترین مستند چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم در مسکو با اهدای جایزه سنت جرج طلایی به فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر به کار خود پایان داد. جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا]و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.


چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) کار خود را به پایان رساند.

نیکیتا میخالکف رئیس جشنواره با اشاره به این که «هشت روز جشنواره، با نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور، ۳۸۰ نمایش در ۹ سینما، ۳۹ هزار تماشاگر و بیش از ۷٫۵ هزار مهمان و حضور بیش از ۱۶۰۰ نماینده رسانه برگزار شده است، برپایی این دوره جشنواره را حاصل یک عملکرد خوب ارزیابی کرد.

برنده جایزه بزرگ سنت جرج طلایی این دوره جشنواره، میگل سالگادو کارگردان مکزیکی با فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر بود. این درام داستان دو نوجوان است که توسط یک باند خلافکار اسیر می‌شوند. یکی از آن‌ها می‌میرد، دومی موفق به فرار می‌شود، اما او با خود مبارزه می‌کند و نمی‌تواند به بستگان دوستش در مورد مرگ خود بگوید. کارگردان فیلم پس از دریافت جایزه گفت: «ما این فیلم را درباره معضل بسیار جدی حضور و مشارکت جوانان در باند‌های خلافکار و جنایتکار ساختیم که در مکزیک با آن مبارزه کرده‌ایم و هنوز هم می‌جنگیم.

جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا]و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.
او هنگام دریافت جایزه گفت: حضور در این سالن برای من افتخار بزرگی است. از هیئت داوران جشنواره بسیار سپاسگزارم.

جایزه بهترین بازیگر مرد به خوان رامون لوپز برای «شرم» اهدا شد؛ و ماریکه بیکیرش بازیگر فیلم آلمانی «شلیمازل» جایزه بهترین زن را دریافت کرد.
همچنین جایزه نقره‌ای سنت جرج به فیلم «دروغگو» ساخته یولیا تروفیمووا در مسابقه «پرومیز روسیه» رسید.
سرگئی اورسولیاک کارگردان روسی به دلیل کمک به پیشرفت سینما جایزه ویژه سنت جرج دریافت کرد.

هیئت داوران فیلم «شریک‌ها» ساخته خوزه ماریا فلورس کارگردان اسپانیایی را به عنوان بهترین فیلم کوتاه معرفی کردند. جایزه بهترین فیلم مستند «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «نیروانا» به کارگردانی آصف اسلام از بنگلادش رسید. این فیلم صامت سیاه و سفید شبیه یک آلبوم عکس، داستان سفر درونی سه شخصیت را روایت می‌کند.

در مراسم اختتامیه شخصیت‌های مشهور سینما و فرهنگ روسیه از جمله بازیگران سرگئی گرماش و ماکسیم استویانوف، بازیگران زن اکاترینا ولکووا و اولسیا سودزیلوسکایا، کارگردانان الکسی اوچیتل و سرگئی اورسولیاک، نویسنده الکساندر تسیپکین حضور داشتند. سازندگان و بازیگران فیلم سینمایی «تندر اصلی: بازی» که فیلم اختتامیه جشنواره شد نیز معرفی شدند.

این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از رویداد ونیز تبدیل کرد. در سال ۱۹۹۵ اعلام شد که جشنواره فیلم سالانه می‌شود، اگرچه در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد، اما از سال ۱۹۹۹، MIFF هر سال برگزار می‌شود.

چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو (MIFF) از ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در پایتخت روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • «غریبه» سریالی درباره نخبه داروسازی به زودی روی آنتن می‌رود
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس