Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:29:57 GMT

نقش ایران درمبارزه با داعش محوری بود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۱۴۰۸

نقش ایران درمبارزه با داعش محوری بود

کرج-ایرنا- رئیس گروه کارشناسی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره نحوه شکل گیری گروه تکفیری داعش در منطقه گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با این جریان افراطی ، محوری بوده است.

دکتر رضا شیرزادی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که قدرت های خارجی در شکل گیری این گروه افراطی نقش آفرینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: داعش یکی از گرایش هایی بود که در سال های گذشته و درسایه تحولات منطقه به ویژه کشورعراق بوجود آمد و گزارش هایی متعددی وجود دارد که قدرت های خارجی در شکل گیری این گروه افراطی نقش داشتند.
وی بیان کرد: زمینه داخلی عراق مانند بی ثباتی، اختلاف قومی و مذهبی در شکل گیری داعش بی تاثیر نبود اما حمایت های مالی و سیاستمداران برخی کشورهای خارجی را نمی شود در این بین نادیده گرفت.
شیرزادی گفت: مجموعه شرایط باعث پیدایش داعش شد و این گروه فعالیت خود را در مناطق مرزی عراق و سوریه با محوریت منطقه رقه سوریه آغاز کرد که به تدریج خود را به مناطق بیشتری درعراق و سوریه رساند.
این استاد دانشگاه بیان کرد که به وجود آمدن داعش موجب شد تا در کشورهای اسلامی مانند لبنان، افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه با محوریت ایران جبهه ای برای مقابله با آن شکل بگیرد.
وی افزود: هرچند کمک های هوایی و زمینی برخی کشورها درمبارزه با داعش تاثیرگذار بود اما مدیریت عملیات با ایران بود.
دکتر شیرزادی اظهار داشت: امروز داعش مراکز اصلی خود را از دست داده اما ممکن است فعالیت زیر زمینی آن در قالب های دیگری شکل بگیرد.
وی افزود: به احتمال گروه هایی جایگزین داعش شود و با شیوه های دیگری فعالیت خود را ادامه دهد.
7410/6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بیش از ۲۵ تظاهرات در شهرهای مختلف استان ادلب و حومه آن در شمال غربی سوریه برای سرنگونی ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق برگزار شد.

منابع آگاه در ادلب از ثبت چندین مورد از حملات دستگاه امنیتی وابسته به الجولانی به فعالان مسؤول سازماندهی تظاهرات در مناطق مختلف ادلب خبر دادند.

این خبر در حالی است که دستگاه امنیتی وابسته به هیأت تحریر الشام نتوانست تظاهرات علیه الجولانی را در شهر «اورم الجوز» در جنوب ادلب متفرق کند.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به بازداشت برخی افراد از سوی گروه تروریستی تحریر الشام و همچنین وضعیت معیشتی مردم ساکن مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی به راه افتاده است.

گفتنی است نزدیک به نیمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌های محدودی از استان‌های «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» تحت کنترل گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

کد خبر 6089233

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان