Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت اسلام علی سلطانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با محوریت دهه وقف در محل امامزاده عباس افزود: وقف بهداشت و درمان به ویژه تجهیزات پزشکی و پرداخت هزینه برای بیماران خاص مورد توجه مردم قرار دارد.
وی با بیان اینکه وقف از احکامی است که دین اسلام این حکم را امضا کرده است ، تصریح کرد: ادیان مختلف به این سنت حسنه اعتقاد داشتند و موقوفاتی از مسیحی و زرتشتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلطانی با بیان این نکته که باید حساسیت بیشتری نسبت به ترویج فرهنگ حسنه وقف در جامعه ایجاد کنیم تا این اعتقاد نسل به نسل تدوام داشته باشد، خاطر نشان کرد: گذشتن از مال و دارایی برای خدمت به همنوعان خود بزرگترین خودباوری بشر است .
وی گفت : از بهترین مصادیق جهاد مالی مقوله وقف است و خداوند متعال وقف کردن که بخشیدن و گذشتن از مال و دارایی است را به جهاد تعبیر می کند.
او افزود : امسال اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از محل درآمد های وقفی9میلیارد ریال به تکایا و هیات های عزاداری کمک کرده است.
سلطانی وی به وجود یکهزارو 302 مسجد ،تکیه و امامزاده در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: 801موقوفه و رقبات با 27هزار و 393مستاجر را تحت پوشش داریم.
وی به کمبود نیرو در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: اکنون فقط با 12نیرو مشکلات این گروه از هیات های امنا مساجد، تکایا و امامزاده و مستاجرین را رصد و پیگیری می کنند.
او به انجام عملیات عمرانی در بقعه و امامزاده های ساری اشاره کرد و گفت: اکنون در 31 بقعه چهار هزارو 500متر فعالیت عمرانی در حال انجام است تا کنون 225میلیارد ریال هرینه شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در بخش دیگری خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی به اهمیت انجام استعلام پیش از ساخت وساز های در زمین های ساری اشاره کرد و گفت: استعلام از اوقاف را باید جدی بگیرید ،چراکه اگر در زمین های اوقافی ساخت سازها صورت بگیرد حکم غصبی دارد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان با اشاره به آبگرفتگی صحن مزار سیدعلی (ع) گفت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر دو شهرستان نهبندان و سربیشه آب‌گرفتگی در محوطه حرم تخلیه شد.
 ایمانی‌فردبا بیان اینکه بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد ، افزود:  بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.
وی گفت: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان افزود: سه منزل مسکونی نیز در روستا براثر ورود سیلاب دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است