Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - فرماندار قروه گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی از طریق تحقیق و پژوهش مرتفع می شود بنابر این باید انگیزه تحقیق و پژوهش را در بین دانش آموزان تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز کولانی شامگاه پنجشنبه در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش به مناسبت هفته پژوهش شهرستان قروه افزود: اگر راهی که با تحقیق و پژوهش باشد خطای کمتری دارد و این نگاه را باید تقویت کرد تا دانش آموزان به ارزش کار پی ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه امروزه خلا پژوهش های کاربردی در نظام آموزشی در حوزه مدارس و دانشگاه دیده می شود، اظهار کرد: نگاه به پژوهش، نگاهی سنتی است و آن شیوه کاربردی و اثرات پژوهش در جامعه کم شده است.
وی ادامه داد: پژوهش و ارزش آن در مقاطع پایین تحصیلی شکل می گیرد و پژوهش یکی از محورهای مهم و تاثیر گذار در پیشرفت و توسعه پایدار هر کشور محسوب می شود که افزون بر توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی را نیز به همراه دارد.
فرماندار قروه افزود: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.
وی گفت: با وجود اعتراف و اذعان نسبت به اهمیت مقوله پژوهش، این حوزه با دشواری‌های ساختاری و عملکردی فراوانی مواجه است.
وی افزود: با توجه به اینکه توسعه و آبادانی در گروی داشتن نیروی انسانی خلاق است به همین سبب با هدف تقویت بنیه علمی دانش آموزان جشن ستارگان و تجلیل از نفرات برتر کنکور در بهمن ماه در شهرستان قروه برگزار می شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه نیز در این نشست گفت: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید.
حسین الماسی با بیان اینکه در جهان امروز پیشرفت و توسعه کشورها بر مبنای علم و دانش استوار است افزود: پژوهش و تولید علم و فناوری از مهمترین عناصر رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و سیاسی کشور به حساب می‌ آید.
به گفته وی امروز آنچه قدرت می آورد علم است و اساس و پایه علم بدون شک تحقیق و پژوهش است.
الماسی با اشاره به برنامه های هفته پژوهش اظهار کرد: برگزاری سمینار ترویجی نانو برای 180 نفر از دانش آموزان، برگزاری مسابقات بزرگ دانش آموزی و پذیرش و ارائه مقاله در کنفرانس از جمله این برنامه ها است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان قروه نیز با اشاره به اینکه در سال جاری 37 نفر در کنکور رتبه زیر هزار کسب کردند گفت: 105 دانش آموز سوم متوسطه معدل بالای 17 کسب کرده اند که در بهمن ماه در جشن ستارگان از آن ها تجلیل می شود.
رضا محمدی افزود: شناسائی و تشویق دانش‌ آموزان و مدارس فعال، ممتاز، خلاق و نوآور و نهادینه کردن آن در سطح شهرستان و اهداء جوایز مناسب به دانش‌آموزان ممتاز، دبیران و مدیران آموزشگاه های مربوط در جهت افزایش انگیزه آنان از اهداف برگزاری جشن ستارگان است.
به گفته وی ایجاد رقابت‌ سالم بین دانش‌آموزان و آموزشگاه های تابعه به منظور فعالیت بیشتر در جهت نیل به اهداف آموزش و پرورش در ابعاد مختلف از دیگر اهداف برگزاری جشن ستارگان است.
7345/6108
**خبرنگار:سارا صالحی** انتشار: امید بهمنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه

وریا محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بازدید از شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر به صورت مستمر توسط اداره راهداری جهت بررسی و روند صدور بارنامه و صورت وضعیت صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قروه افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ شرکت حمل و نقل کالا و یک شرکت مسافربری پلمب شدند.

وی گفت: در جریان بازدید‌های به عمل آمده ۶ شرکت متخلف دیگر نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

محمدی ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ شرکت حمل و نقل کالا و سه شرکت حمل و نقل مسافر در این شهرستان، یادآور شد: در سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۹۳۲ بارنامه حمل کالا از مبدا شهرستان قروه صادر شد و میزان ۲۰ هزار و ۵۵۰ تن جابه‌جایی کالا به ثبت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه