Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیگمار گابریل قصد داشت در سفری به عراق بین دولت مرکزی و کردها در شمال این کشور میانجی‌گری کند. هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در گزارشی اختصاصی از اقدام بغداد برای جلوگیری از این سفر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری دویچه وله،  بنا بر اطلاعاتی که هفته‌نامه اشپیگل آلمان به دست آورده، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به‌نحوی "غیر دیپلماتیک" مانع از سفر وزیر خارجه آلمان به این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشپیگل می‌نویسد: العبادی به‌شدت با برنامه گابریل، سیاستمدار حزب سوسیال‌دموکرات آلمان برای دیدار از اقلیم کردستان در شمال عراق مخالفت کرده است.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در نظر داشت اوایل نوامبر در بغداد با مقام‌های دولت مرکزی عراق گفت‌وگو کند و سپس راهی اربیل، مرکز اقلیم کردستان شود. هدف او از این سفر زمینه‌سازی برای گفت‌وگوهایی جدید میان دو طرف بود.

اما به نوشته اشپیگل دولت عراق به وزارت خارجه آلمان اعلام کرده، از سفر گابریل به بغداد استقبال می‌شود، ولی سفر او به اقلیم کردستان که در جهت استقلال می‌کوشد، مطلوب نیست.

این اقدام عبادی از نظر دیپلماتیک برای آلمان نشانه‌ای محسوب می‌شود که شدت رویارویی دو جبهه بغداد و کردها را نشان می‌دهد.

به نوشته اشپیگل آنلاین این مسئله برای مأموریت ارتش آلمان در عراق نیز مشکل‌ساز به حساب می‌آید. تا کنون سربازان آلمانی در زمینه آموزش نظامی به پیشمرگ‌های کرد در این کشور فعالیت داشتند. علاوه بر این ارتش آلمان مقادیر زیادی سلاح در اختیار کردها گذاشته است؛ اقدامی که چندان باب میل بغداد نیست.

منبع: ایسنا ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دیدنی و ضربه چیپ گابریل در تمرین آرسنال / فیلم

حرکت دیدنی و ضربه چیپ گابریل در تمرین آرسنال را مشاهده می کنید.

دانلود (2.1MB)

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • حرکت دیدنی و ضربه چیپ گابریل در تمرین آرسنال / فیلم
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد