Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای آنکه واحدهای دامی مقرون به صرفه شوند، باید از حالت سنتی خارج و به صورت صنعتی اداره شوند که این مورد مستلزم ارائه تسهیلات مناسب به این واحدهای دامداری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قائم آنلاین، با توجه به ارزش غذایی بالای محصولات لبنی و گوشت، باید برای افزایش تولید به واحدهای دامداری به‌منظور افزایش سطح محصولات توجه شایان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توجه به دام، رمز موفقیت دامدار

در بسیاری از موارد باید برای افزایش عملکرد در واحدهای لبنی و دامداری‌ها، تغذیه مناسب در اختیار دام قرار گیرد که در این راستا باید واحدهای تولید خوراک دام اقدامات مناسب را لحاظ کنند.

مهدی اسلامی یکی از دامداران شهرستان قائم‎شهر در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: یک تشکل صنفی منسجم برای پیگیری مطالبات اتحادیه‌های دامداران در شهرستان وجود ندارد.

اسلامی افزود: واحدهای دامداری پراکنده هستند و اغلب این واحدها سنتی بوده و مقرون به صرفه نبودن ساخت دامداری‌های صنعتی و شیردوشی به روش‌های سنتی، همجواری دام‌ها با مواد آلاینده از قبیل فضولات دامی و اختلاط شیر با آب و سایر افزودنی‌های غیر مجاز آسیب جدی به صنعت دامداری و لبنی استان وارد کرده است.

فقدان مکان برای عرضه محصول

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد مکانی مناسب برای فروش شیر و قیمت هر واحدی متفاوت است که باید این اتحاد میان واحدهای دامداری ایجاد شود.

مهدی غلامی یکی دیگر از دامداران شهرستان قائم‌شهر به خبرنگار ما گفت: بیش از 70 درصد دامداری‌های قائمشهر به روش سنتی اداره می‌شوند که به دلیل پراکندگی و کوچک بودن امکان صنعتی شدن را ندارند.

غلامی خاطرنشان کرد: باید برای افزایش تولید در واحد سطح تمامی واحدهای دامداری سنتی به صنعتی تبدیل شوند.

لزوم تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی

وی تصریح کرد: برای آنکه واحدهای دامی مقرون به صرفه شوند، باید از حالت سنتی خارج شده و به صورت صنعتی اداره شود که این مورد مستلزم ارائه تسهیلات مناسب به این واحدهای دامداری است.

این دامدار یادآور شد: با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به فصل سرما هستیم، باید برای کاهش بیماری دام‌ها اقدامات لازم انجام شود.

توجه به تغذیه دام بویژه در فصل سرما

وی در پایان گفت: از آنجایی که در فصل سرما دام بتواند خود را گرم نگه بدارد، باید تغذیه مناسب داشته باشد؛ بدین جهت باید واحدهای فروش محصولات غذایی دام اقدام لازم برای تأمین غذای دام و ذخیره‌سازی و فروش به میزان مناسب و در اختیار قرار دادن آن به دامداری‌ها را انجام دهد.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی در غرب مازندران در حوزه خرید و فروش املاک و محصولات شرکت های تولیدی و صنعتی با چک های بلامحل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه ای کلاهبرداری در برخی شهرستان های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدودا 40 تا 50 سال هستند به همراه مردی حدودا 37 ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش های صنعتی و تولیدی با صدور چک های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می کردند.

سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان های "تهران، البرز و مازندران" به ثبت رسیده، بیش از 2 هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال