Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: نتایج تحقیقات مهندسان پیرامون بررسی زلزله کرمانشاه و اثرات آن بر ساختمانها به حل مشکلات فنی و کنترل بناها در سطح کشور کمک می کند.

این سازمان روز پنجشنبه به نقل از حسین کامران دیسفانی گزارش داد: تمرکز بر شناخت مشکلات فنی سازه و فقدان مقاومت آنها در زمین لرزه های بزرگ نظیر زلزله کرمانشاه می تواند سالها مورد تحقیق و استفاده مهندسان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداختن به مسائل فنی تنها یک بخش از فعالیتهایی است که نظام مهندسی می تواند در کرمانشاه و شهرهای زلزله زده انجام دهند.
وی افزود: بخش دیگر این فرایند تهیه گزارش بررسی نحوه کنترل و نظارت ساختمان است که کاستیهای این امر می بایست به درستی در کرمانشاه شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به نحوه استخراج اطلاعات مورد نیاز مهندسان از این حادثه اشاره و بیان کرد: باید گزارشهایی از پیشینه مسائل فنی و کنترل و نظارت ساختمانهای آسیب دیده به صورت تصادفی از 30 تا 40 واحد ساختمانی با کاربریهای مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا ضعفها و قصورها شناسایی و با تاکید بر آنها در ساخت و سازهای فعلی کشور مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: اماکنی نظیر بیمارستان، بافتهای مختلف شهر با سنین متفاوت و از جمله واحدهای مسکن مهر در این زلزله دچار تخریب شدند. باید با شاخصهایی نظیر مسائل ژئوتکنیک، میزان استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی، نحوه ساخت و کنترل آن بررسیهای کارشناسی مدون به تفکیک صورت گیرد.
زلزله ‌ای 7.3 ریشتری 21 آبان گذشته در استان کرمانشاه 12 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی را بطور 100 درصد تخریب و 15 هزار واحد را نیازمند تعمیر کرد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با 24 هزار عضو مهندس در هفت رشته عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری و معماری دومین سازمان نظام مهندسی بزرگ در ایران، بعد از تهران است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودرو‌های ترانزیتی، قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر کردند.

سردار مجید شجاع افزود: ارزش این سوخت‌های قاچاق پنج میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال است و قاچاقچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند