Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخترع طراحی سوخت‌های پاک برای ماشین‌های نسل آینده گفت: امسال در مسابقات کمیکار آلمان چون دانشجوی دانشگاه پیام‌نور (دانشگاه قبلی) نبودیم، هیچ حمایتی برای حضور در مسابقات از ما نکردند! اما خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد این لطف را به ما داشت و اعتماد کرد تا بتوانیم مقامی خوبی را برای کشورمان کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرامرز دهدار، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اختراعی که اخیرا مقام دوم مسابقات کمیکار آلمان را از آن خود کرده است، اظهار کرد: فعالیت ما بر روی طراحی سوخت‌های پاک برای ماشین‌های نسل آینده جهت مسابقات کمیکار آلمان (ماشین‌های شیمیایی) بود و ما به عنوان نماینده ایران این اختراعمان را به نمایش گذاشتیم.

او یادآوری کرد: اولین فعالیت‌های ما درباره ساخت و طراحی سوخت‌های پاک به 5 سال پیش بر می‌گردد. ما برای این طراحی به مدت سه سال در ایران، یک سال در استرالیا و یک سال هم در آلمان تلاش و فعالیت کردیم تا بتوانیم در این مسابقات نام ایران را در جهان به بالاترین نقطه برسانیم.

این مخترع ایرانی ادامه داد: 3 سال طول کشید تا ثابت کنیم ما می‌توانیم در این مسابقات حضور داشته باشیم و مقامی را برای کشورمان به دست بیاوریم. خداراشکر با دیگر دوستانم که مانند اعضای یک بدن هستیم توانستیم در این خصوص پیشرفت کنیم تا به هدفمان دست یابیم.

دهدار به طراحی و نوع اختراع تیمش اشاره کرد و افزود: ما در این مسابقه ماشینی را طراحی کردیم تا بتواند با سوخت پاک کار کند. این سوخت‌ها انواع و اقسامی دارند و ما بر روی باتری‌هایی کار کردیم که به نوعی سوخت پاک برای ماشین‌ها به حساب می‌آیند.

او تاکید کرد: بعد از 5 سال فعالیت شبانه‌روزی توانستیم باتری قابل شارژی را طراحی کنیم و در این مسابقات مقام "نائب قهرمانی" را اولین بار برای ایران کسب کردیم.

دهدار در ادامه گفت: ما بدون هیچ سابقه‌ای توانستیم در مسابقات کمیکار آلمان به این جایگاه برسیم. زمانی که (سال گذشته) در استرالیا "مقام سوم" را کسب کردیم، خیلی از افراد برایمان به‌به و چه‌چه کردند اما امسال که دانشجوی دانشگاه پیام نور (دانشگاه قبلی) نبودیم، هیچ حمایتی برای حضور در مسابقات کمیکار آلمان از ما نکردند! خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد این لطف را به ما داشت و اعتماد کرد تا بتوانیم مقامی خوبی را برای کشورمان کسب کنیم.

این مخترع درباره مسابقه کمیکار آلمان نیز گفت:‌ شرایط رقابت و مسابقه در آلمان بسیار سخت است و قابل قیاس با هیچ‌یک از کشورها نیست. در آلمان مسابقات کمیکار طور دیگری برگزار می‌شود و قوانین خاص خودش را دارد.

او در ادامه افزود: نوع برخورد و رفتار برگزارکنندگان مسابقه در آلمان و دیگر رقبا هم بسیار متفاوت است. آن‌ها انسان‌های شریفی هستند زیرا ارزش فعالیت‌های علمی و پژوهشی را می‌دانند. رفتار آن‌ها به دور از نژاد و قومیت‌گرایی است و فقط نگاهشان نسبت به ما و دیگر مخترعان "محقق" است. آنان به مخترعان و محققان احترام می‌گذارند و شرایط چنین افرادی را کاملا درک می‌کنند.

دهدار اظهار کرد: شاید جالب باشد بدانید وقتی که ما مقام دوم را کسب کردیم با تمام وجود ایران را تشویق می‌کردند و از اینکه تیمی توانسته است مقامی را به دست بیاورد لذت می‌بردند و این گونه نیست که مانند کشورمان با حرص، طمع و حسادت برخورد کنند. یعنی حتی رقبای ما هم از کسب مقام ما لذت بردند.

او در پایان گفت: در درجه اول کسب نائب قهرمانی را مدیون خدا هستیم و من به همراه دوستانم برای بهترین‌ها تلاش کردیم تا پرچم ایران را به بالاترین نقطه جهان ببریم. همچنین باید از دکتر ابرهیم‌زاده، دکتر ابراهیمی و دیگر مسئولان دانشگاه آزاد نجف آباد تشکر کنم که به ما اعتماد کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، در حین سخنرانی سفیر آلمان در دانشگاه جی سی کشمیر پاکستان دانشجویان این دانشگاه نسبت به حمایت آلمان از اسرائیل برای کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

دانشجویان پاکستانی با سر دادن شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند: سفیر آلمان در پاکستان چگونه می تواند درباره حقوق بشر سخنرانی کند، در شرایطی که کشور خودش آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند!

این دانشجویان به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آلمان اعتراض کردند و باعث قطع سخنرانی سفیر شدند.

سفیر آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: اگر می خواهی داد بزنی بروید بیرون از سالن فریاد زدن رفتار مناسب نیست، خجالت بکشید!

در پی این رخداد سخنرانی سفیر آلمان بر هم خورد و نیروهای امنیتی نیز دانشجویان معترض را به بیرون از سالن هدایت کردند.

کد خبر 6090307 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان