Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@01:44:14 GMT

ضرورت رعایت قانون مداری در مدیریت

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۷۰۵۴

رکنا: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سه ضلع موفقیت دستگاه قضایی، مدیریت کارآمد، نیروی انسانی و ابزار و اطلاعات است.

به گزارش رکنا، ابراهیم مهرانفر بر نقش غیرقابل‌انکار نیروی انسانی در موفقیت دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: مدیریت کارآمد، نیروی انسانی و ابزار و اطلاعات سه ضلع موفقیت در دستگاه قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرانفر با بیان اینکه یک مدیر بدون داشتن امکانات، بودجه، اطلاعات و برنامه نمی‌تواند به هدفش برسد اضافه کرد: آنچه اهمیت دارد این است که یک مدیر بتواند این عوامل را در خدمت بگیرد و مجموعه را به‌خوبی هدایت کند.
وی در ادامه، با برشمردن برخی شرایط مدیران موفق گفت: یکی از شرایط مدیر، خویشتن‌داری است، مدیری که می‌خواهد مدیریت کند باید خویشتن‌دار بوده یعنی خودکنترلی و مراقبت کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: اگر مدیری می‌خواهد موفق عمل کند باید جایگاه و منزلت خودش، سازمان، کارکنان و ارباب‌رجوع را بشناسد.
وی برنامه‌ریزی و برنامه محوری را دو اصل مهم در موفقیت دستگاه قضایی برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی و برنامه محوری و تعیین روش‌هایی که ما را به هدف می‌رساند یک اصل در موفقیت یک مدیر است؛ مدیری موفق است که برای خود هدف بلندمدت، کوتاه‌مدت و روزانه داشته باشد و برای حوادث Accidents پیش‌بینی‌نشده برنامه‌ریزی کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح با تأکید بر رعایت اصل شایسته‌سالاری در به‌کارگیری و انتصاب کارکنان قوه قضائیه گفت: مدیر موفق باید در انتخاب و به‌کارگیری نیروها دقت لازم را داشته باشد و بتواند به‌خوبی از ظرفیت نیروها استفاده کند.
وی غرور، تکبر و خودخواهی و همیشه در دسترس نبودن را از آفات یک مدیر دانست و گفت: بی‌عدالتی در توزیع خدمات، ترفیعات، تشویق و ارزشیابی می‌تواند یک مدیر را به چالش بکشاند.
مهرانفر بر اصل قانون Law مداری در مدیریت تأکید کرد و گفت: اگر یک سازمان بخواهد موفق شود و به سرآمدی برسد حتماً باید مدیریت کارآمد و توانمند با ویژگی‌های ذکر شده، نیروی انسانی مطلوب و امکانات و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند

خریداران بلوک ۸۵درصدی سرخابی‌ها موظفند در برنامه تقدیمی خود محور‌های ۶گانه سازمان خصوصی‌سازی را شامل اهداف کمّی و در برش‌های یک‌ساله رعایت کنند، در صورت عدم‌ایفای تعهدات این سازمان حق فسخ قرارداد واگذاری را خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) به‌قیمت هر سهم استقلال ۳ هزار و ۴۶ ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۵۸۰ ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معامله شد.

بر این اساس ۶ بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.

همچنین ۱۰ درصد این معامله باید به‌صورت نقدی و ۹۰ درصد دیگر به‌صورت اقساطی انجام شود، و بخش نقدی قطعی شده است و بخش اقساطی هم در اقساط ۶ ماهه توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت خواهد شد.

بر این اساس خریدار موظف است در برنامه تقدیمی خود برای اداره و توسعه بنگاه، محور‌های زیر را هدف‌گذاری نماید. این برنامه که می‌باید شامل اهداف کمّی و در برش‌های یک‌ساله باشد، جزء تعهدات خریدار است و به‌طور منظم مورد پایش قرار خواهد گرفت. در صورت عدم‌ایفای تعهدات این بند سازمان خصوصی‌سازی حق فسخ قرارداد واگذاری را خواهد داشت.

الف ـ پیش‌بینی منابع درآمدی جدید و پایدار و افزایش درآمد از محل منابع فعلی.

ب ـ مدیریت هزینه و راهبرد جذب بازیکنان و کادر فنی.

ج ـ کاهش بدهی‌های معوق.

د ـ خروج از زیان انباشته و سودآوری پایدار شرکت.

ه ـ برنامه تقویت و توسعه تیم‌های پایه و کسب درآمد از این محل؛ و ـ هدف‌گذاری جایگاه و رتبه تیم بین باشگاه‌های ایران و آسیا.

دیگر خبرها

  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند | غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند
  • وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند