Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه – ایرنا – معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این استان برای پایداری زنجیره سیب در آن باید با یک بسته علمی و اقتصادی برنامه ریزی شده وارد عمل شود و روی تولید کالاها و فراورده های سیب درختی سرمایه گذاری و برنامه ریزی صورت گیرد.

محمدعلی طهماسبی پنجشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات سیب استان آذربایجان غربی در ارومیه افزود: این زنجیره دارای چندین مرحله است که هر مرحله نیازمند یک بسته علمی، بررسی کارشناسی و برنامه ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این استان با تولید کنونی می تواند با استفاده از نظرات متخصصان این حوزه تولید کنندگان سایر استانها را با دستاوردها و طرح های اثر گذار جذب کند.
وی علت ریزش سیب را هرس نکردن خوب و استفاده نکردن از نهاده های مناسب دانست و افزود: اگر این موارد رعایت شود 85 درصد از سیب تولیدی مرغوب خواهد بود.
روح الله حضرت پور نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: زنجیره صادرات سیب کشور هم باید مانند میز سیب در آذربایجان غربی باشد تا سیاست های لازم جهت صادرات سیب در این استان اتخاذ شود.
وی اضافه کرد: تصمیمات غیر کارشناسی در صادرات موجب می شود که بازارهای سیب کشورهای هدف را از دست بدهیم.
وی اظهار کرد: تخصیص یارانه های صادرات و تولید برای کشاورزان و صادرکنندگان لازم و ضروری است چرا که تسهیلات بانکی با بهره بالا برای خرید دستگاههای سورت و بسته بندی برای باغداران مناسب نیستند.
وی با بیان اینکه بخشنامه های لازم جهت مصرف سیب در تمامی بخش های عمومی کشور باید صادر شود، ادامه داد: معیشت کشاورزان استان با تولید سیب و انگور در استان گره خورده و حمایت از این بخش لازم و ضروری است.
حضرت پور اظهار کرد: زنجیره سیب حق آذربایجان غربی است هر چند برخی ها در تلاش برای انتقال آن به سایر نقاط کشور هستند.
اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امسال در 60 هزار هکتار از باغات سیب آذربایجان‌غربی بیش از یک میلیون و 200 هزار تن سیب درختی تولید شد.
وی بیان کرد: از این میزان 350 هزار تن سیب صنعتی در 48 کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی فراوری شده است.
کریم زاده اضافه کرد: امسال میزان تولید سیب به لحاظ شرایط آب و هوایی در استان افزایش یافت که با تدبیر به موقع جهت خرید تضمینی، مشکلات تولید کنندگان سیب تا حدودی تعدیل شد.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: جایگزینی ارقام جدید پایه رویشی به جای ارقام قدیمی سیب، توسعه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار، بکارگیری تجهیزات کاهش مخاطرات طبیعی و خرید تضمینی از برنامه های سازمان در تولید سیب در استان است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن سیب درختی دارای رتبه اول کشور است.
شهرستان ارومیه با دارا بودن یک سوم باغات سیب استان بیشترین و با کیفیت ترین سیب را در منطقه شمال غرب کشور تولید می کند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی  با حضور در شرکت مادر تخصصی توانیر با رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر دیدار و گفتگو کرد.    در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌های توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.   مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهر‌های شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.   در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.   مدیر عامل توانیر نیز جهت تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و به منظور رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • مصدومیت ۷ تن در تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه-سلماس