Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته فیلم «فیلمسازان زن ایران و فرانسه» از ۶ تا ۱۱ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، هفته فیلم «فیلمسازان زن ایران و فرانسه» با همکاری خانه هنرمندان ایران و سفارت فرانسه ۶ تا ۱۱ آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه هفته فیلم «فیلمسازان زن ایران و فرانسه» دوشنبه ۶ آذر با حضور فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران و چهره‌های سینمایی از جمله رخشان بنی اعتماد، ماریان تاردیو و لیدیا تِرکی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر بخش‌های این هفته فیلم می‌توان به برگزاری ۲ مسترکلاس با تدریس کارگردان‌های فرانسوی ماریان تاردیو و لیدیا تِرکی اشاره کرد.

در این هفته فیلم ۶ فیلم ایرانی و ۶ فیلم فرانسوی به نمایش در خواهد آمد و در کنار آن نشست نقد و بررسی فیلم‌ها نیز با حضور کارگردانان ایرانی و فرانسوی برگزار خواهد شد.

بر این اساس دوشنبه ۶ آذر ساعت ۱۶ فیلم «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد محصول سال ۱۳۹۰ و ساعت ۱۸ فیلم «گوش به زنگ» (Qui Vive) اثر ماریان تاردیو محصول سال ۲۰۱۴ روی پرده خواهند رفت.

سه‌شنبه ۷ آذر ساعت ۱۶ فیلم «هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند» ساخته پوران درخشنده محصول سال ۱۳۹۲ و ساعت ۱۸ فیلم «مدرسه بابل» (La cour de Babel) به کارگردانی ژولی برتوچلی محصول سال ۲۰۱۳ نمایش داده می‌شوند. چهارشنبه ۸ آذر ساعت ۱۶ فیلم «آینه‌های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی محصول سال ۱۳۸۸ و ساعت ۱۸ فیلم «مردمان پرنده» (Bird People) اثر پاسکال فرران محصول سال ۲۰۱۴ به نمایش در می‌آیند.

پنجشنبه ۹ آذر ساعت ۱۶ فیلم «دو زن» ساخته تهمینه میلانی محصول سال ۱۳۷۷ و ساعت ۱۸ فیلم «آینده» (L’avenir) به کارگردانی میاهانسن لاو محصول سال ۲۰۱۶ روی پرده می‌روند. جمعه ۱۰ آذر ساعت ۱۶ فیلم «ناهید» اثر آیدا پناهنده محصول سال ۱۳۹۳ و ساعت ۱۸ فیلم «زندگی خانوادگی» (La vie domestique) به کارگردانی ایزابل زاژکا محصول سال ۲۰۱۳ نمایش داده می‌شوند.

شنبه ۱۱ آذر و در روز پایانی این هفته فیلم، ساعت ۱۶ فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار محصول سال ۱۳۹۲ و ساعت ۱۸ فیلم «پاریس سفید» (Paris la blanche) به کارگردانی لیدیا تِرکی محصول سال ۲۰۱۷ روی پرده خواهند رفت.

نمایش فیلم‌ها به زبان اصلی خواهد بود و فیلم‌های فیلمسازان ایرانی با زیرنویس فرانسوی و فیلم‌های فیلمسازان فرانسوی با زیرنویس فارسی به نمایش در می‌آیند. نشست نقد و بررسی فیلم‌ها همه روزه ساعت ۲۰ و در پایان نمایش فیلم‌ها با حضور کارگردانان ایرانی و فرانسوی برگزار خواهد شد.

در طول هفته فیلم «فیلمسازان زن ایران و فرانسه» ۲ مسترکلاس نیز با حضور کارگردانان زن فرانسوی در چهار جلسه برگزار خواهد شد. سه‌شنبه ۷ آذر و چهارشنبه ۸ آذر ۲ جلسه مسترکلاس «میزانسن: صورت و هیبت» با مدیریت ماریان تاردیو برگزار می شود. پنجشنبه ۹ آذر و جمعه ۱۰ آذر نیز ۲ جلسه مسترکلاس «ساخت اولین فیلم بلند: یافتن سبک خویش ورای اصول سینما» با مدیریت لیدیا تِرکی برگزار می‌شود.

حضور در برنامه‌های نمایش و نقد و بررسی فیلم‌ها برای عموم آزاد است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش المپیک؛ نمایش پهپادها در آسمان فرانسه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • (ویدئو) آتش المپیک؛ نمایش پهپادها در آسمان فرانسه
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • ساعت پخش بازی پاری‌سن‌ژرمن و لوآور امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر