Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام‌جمعه چوار، گفت: بسیج نقشی اساسی، مهم و محوری در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست، امام‌جمعه شهر چوار، ظهر امروز (3 آذر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار کرد: انسان موجودی است که از مشیت بی‌نهایت الهی اوست که خداوند او را با کلمه باش خلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه نعمت‌های خداوند مافوق اندیشه شمارشگران است، یادآور شد: خداوند متعالی در قرآن کریم می‌فرماید اگر بخواهید نعمت‌های خداوندی را بشمارید از شمارش آن‌ها ناتوان خواهید گشت و تمام آنچه در عالم می‌بینیم همه آیات رحمت الهی است.

 

امام‌جمعه شهر چوار، تصریح کرد: با پیشرفت علوم، فنون، صنایع و فنّاوری بشر توانسته است خیلی از حقایق را کشف کند و درواقع نخستین گام برای شناخت این حقایق عالم این است، ما با شناخت طبیعت تنها خطوطی را خوانده‌ایم که محتوایش ماورای خوانده‌های ماست.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، بیان کرد: خدای متعال برای افرادی که در دنیا جز لقمه‌هایی از خوردنی‌ها، جرعه‌هایی از آشامیدنی‌ها و لذایذی از اشباع غریزه‌های حیوانی تفسیر می‌کنند، چهره‌ای نشان نخواهد داد که نعمتی در آن ببینند و در شمارش و سپاس آن فکر کنند.

 

وی، افزود: این در حالی است که چنین اتفاقی در زمین رخ نداده است و عالم ثابت کرده است که اغلب مواد غذایی چه در زمین خشکی باشد و چه در دریا، می‌تواند با اشکال گوناگون تغذیه بشر را تأمین کند.

 

امام‌جمعه چوار، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: البته قحطی و گرسنگی‌ها در طول تاریخ بوده است و مرگ‌ومیر به دنبال داشته و البته ابن با فوق شمارش بودن نعمت‌های الهی منافاتی ندارد و بلاهای اختیاری که خود انسان برای خود ایجاد می‌کند و این به‌واسطه تقصیرها و کوتاهی‌های خود انسان است و تاریخ از این موارد پر است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، ابراز کرد: بلاهایی که از اختیار بشر خارج است و مربوط به قوانین طبیعت است که مانند زلزله‌ها، سیل‌ها و بیماری‌های غیرقابل علاج و این ناگواری‌ها در حقیقت هشدارهایی برای جدی برای انسان که به نظم و در زیبایی طبیعت تکیه نکند و گمان نکند که هر چه هست از طبیعت و در طبیعت است و البته این به معنای این نیست که ما از علم و عقل کمک نگیریم و جلوی خسارات را نگیریم.

 

وی، با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) ابراز کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه بشریت ترویج فرهنگ مهدویت است و آحاد جامعه با فلسفه غیبت امام زمان (عج) و ظهور آن حضرت بیشتر آشنایی داشته باشند.

 

امام‌جمعه چوار در ادامه با تشکر از مسئولان در راستای پیگیری بحث زلزله در این شهر و رانش زمین در بخشی از شهر چوار، یادآور شد: لازم است که کمک‌های لازم برای اسکان مردم این منطقه و خانوارهایی که خانه‌های خود را ازدست‌داده‌اند هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست با اشاره به هفته بسیج و گرامیداشت این ایام، تصریح کرد: بسیج نقش مهمی در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و در دوران 8 سال دفاع مقدس با بسیج نیروهای مردمی در برابر تمام قدرت‌های جهانی پیروز شدیم و امروز نیز بسیج در عرصه‌های مختلف منشا برکات فراوانی است.

 

وی، در پایان به هفته وقف و لزوم ترویج این فرهنگی حسنه در بین اقشار مختلف مردم، از نماینده معزز ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام آیت‌الله لطفی و همچنین امام‌جمعه سابق شهر چوار حجت‌الاسلام الیاسی تقدیر کرد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو

بر اثر سیل ناشی از بارش بارندگی‌های شدید در تانزانیا ۱۱۵ نفر جان خود را از دست دادند.

قاسم مجالیوا نخست وزیر تانزانیا طی سخنانی در پارلمان گفت، ۱۵۵ نفر در سیل ناشی از بارندگی‌های شدید جان باخته و ۲۳۶ نفر زخمی شدند.

مجالیوا با اشاره براینکه، باران ۲۰۰ هزار نفر را در ۲۶ منطقه تحت تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد، ۱۰ هزار خانه آسیب دیده است.

بر اثر سیل برخی مدارس، جاده‌ها، پل‌ها و مراکز بهداشتی آسیب دیده و تعداد زیادی دام نیز تلف شدند. طبق اعلام آژانس هواشناسی تانزانیا، انتظار می‌رود بارندگی‌های شدید تا ماه آینده ادامه داشته باشد.

همچنین سیل ناشی از بارش شدید باران در جمهوری دموکراتیک کنگو موجب مرگ ۱۰ نفر شد.

بر اساس گزارشات مطبوعات ملی، پس از ۲ روز بارندگی شدید در شهر باسانکوسو استان استوایی سیل جاری شد. در این بلای طبیعی ۸۰ خانه ویران شده، پل‌ها و جاده‌ها زیر آب مانده و تاکنون اجساد ۱۰ نفر پیدا شده است.عملیات جستجو و نجات در این شهر ادامه دارد.

این کشور که در منطقه گرمسیری واقع شده است، اغلب در طول فصل بارندگی با بلایای طبیعی روبرو می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر