Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه برخی افراد یا ناآگاهانه و یا آگاهانه نسبت به توسعه روابط بین الملل، ورود سرمایه گذاران خارجی و امضای قراردادهای مشترک تردیدهایی در کشور ایجاد می کنند که مه تلاش های دولت و فعالان بخش خصوصی در این حوزه را زیر سوال می برد.

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، محسن بهرامی ارض اقدس رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران گفت:‌ یکسان‌سازی نرخ ارز در کشور جلوی فساد، رانت خواری و ویژه خواری را خواهد گرفت و به شفاف شدن اقتصاد ایران کمک بسیاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مادامی که فاصله بین نرخ ارز مبادله ای و ارز آزاد وجود دارد رانت خواری، ویژه خواری و تلاش برای دسترسی به ارزهای ارزان یکی از مشکلات و مسائل فساد انگیز در کشور خواهد بود که متاسفانه الان در کشور شاهد آن هستیم.

او در ادامه با اشاره به ضرورت تک نرخی و واقعی کردن نرخ ارز در کشور تاکید کرد: واقعی بودن نرخ ارز برای تولید داخلی از نظر رقابت‌پذیری محصولات صادراتی ما و برای جلوگیری و کاهش قاچاق کالا اهمیت بسیاری زیادی دارد، امروز میزان قاچاق کالا در کشور ما نزدیک 15 میلیارد دلار است و این موضوع در حوزه کالاهای مصرفی تولیدکنندگان را بسیار آزار می‌دهد و توان رقابت را از آن ها گرفته است.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های جدی اقتصاد ما این است که دولت بتواند نرخ ارز را به یک پایه ثابت برساند که حداقل برای مدت یک سال پایدار و پیش بینی پذیر باشد و آن را حفظ کند و این یکی از مطالبات جدی فعالان بخش‌خصوصی است. اتفاقی که می‌تواند در حوزه جذب سرمایه‌گذاران خارجی و هم پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد تاثیر جدی داشته باشد و من امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد.»

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران اظهار کرد: ما باید بعد از برجام این تصمیم را برای یکسان سازی نرخ ارز می‌گرفتیم البته نیاز به بسترسازی های لازم داشتیم، بحث پیش‌بینی بازار آتی ارز، پیش‌نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در بانک‌ها، اتصال به شبکه بانکی بین‌المللی، داشتن منابع کافی ارز؛ این‌ها از پیش نیازهای لازم بود که تقریبا در حال رخ دادن هست و این مجموعه اقدامات باید بانک‌مرکزی را مطمئن کند که می‌تواند در یک پایه‌ای نرخ ارز را یکسان کند و به همه تقاضاهای مربوط به نرخ ارز جواب بدهد؛ زیرا اگر قادر نباشد که به همه خواسته ها پاسخ دهد دوباره شاهد شکل گیری نرخ و بازار ثانویه خواهیم بود و دوباره کنار بازار اصلی بازاری راه خواهد افتاد و با نرخ پایه بالاتری شاهد خرید و فروش ارز خواهیم بود. بنابراین از این جهت حساسیت های بانک‌مرکزی در حوزه یکسان سازی نرخ ارز درست و قابل درک است.

بهرامی ارض اقدس همچنین نسبت به تردیدهایی که برخی افراد در ارتباط با جذب سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد می کنند، هشدار داد و گفت: متاسفانه برخی افراد یا ناآگاهانه و یا آگاهانه نسبت به توسعه روابط بین الملل، ورود سرمایه گذاران خارجی و امضای قراردادهای مشترک تردیدهایی در کشور ایجاد می کنند که مه تلاش های دولت و فعالان بخش خصوصی در این حوزه را زیر سوال می برد. تردیدهای داخلی که باوجود تمام تلاش هایی که بعد از برجام صرت گرفته برای جذب سرمایه گذاران خارجی دیده می شود و می تواند فضا را برای جذب سرمایه های خارجی ناامن کند و جلوی انتقال سرمایه های خارجی به داخل کشور که از نیازهای ضروری کشورمان هست را بگیرد و این موضوع حتما می تواند تاثیرات سوء روی تمام بخش های اقتصادی کشور از جمله نرخ ارز داشته باشد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسؤولان مربوطه و سرمایه گذاران بخش گردشگری برگزار شد و ضمن هم اندیشی برای رفع مشکلات، ایجاد کارگروهی بدین منظور در فرمانداری در دستورکار قرار گرفت.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شناسایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش‌گردشگری ساوجبلاغ را هدف اصلی تشکیل این جلسه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری به خصوص در شهرستان‌های مستعدی همچون ساوجبلاغ بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تنها با تعامل ادارات و دستگاه‌های مختلف حاصل می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور مقرر شد کارگروهی در فرمانداری ساوجبلاغ برای پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری این شهرستان تشکیل شود.

کد خبر 6095131

دیگر خبرها

  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است